X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השנה חל השניים באוקטובר ביום כיפור, ולכן ציון האירוע נדחה בשבוע האירוע יצוין השנה במסיבת ניצחון תחת הכותרת "כמה רוע אפשר למנוע", במשחק מילים על פזמון שיר השנה "כמה רוע אפשר לבלוע?"
▪  ▪  ▪
[צילום: אתר אנונימוס]

אירועי היום הבינלאומי להזדהות עם בעלי חיים במשקים יתקיימו השנה בלמעלה מ- 80 מדינות ברחבי העולם. התאריך נקבע לפי יום הולדתו של מהטמה גנדי, לוחם החופש ההודי שדגל ביחס מוסרי כלפי כל אדם ובעל-חיים, ושהתנגדותו העקבית לאלימות הביאה אותו להימנע מאכילת בעלי-חיים.
כיום, 50 מיליארד (!) בעלי-חיים מעונים מדי שנה במשקים תעשייתיים ברחבי העולם. השנה מציינת עמותת אנונימוס את היום הבינלאומי בתחושה אופטימית של הישג, עם סיומו של הקמפיין נגד פיטום אווזים שנוהל על-ידי אנונימוס.
גידול בעלי-חיים לצורך הפקת מוצרים מגופם אינו תופעה חדשה, אך במהלך התקופה המודרנית עברה החקלאות תיעוש יסודי. ההיגיון הכלכלי הכניס את רובם המכריע של בעלי-החיים בתעשיות המזון למתקנים סגורים, צופף אותם עד מוות כמעט (ולעתים ממש עד מוות), והיווה תמריץ לעריכת מניפולציות גנטיות וכימיות בגופן של חיות, עד שעצם מבנה גופן הפך להן למקור של סבל. החיים במשק המתועש הם קצרים, כואבים, נטולי כל סיפוק טבעי, ובסופם מחכה מוות בשיטות של השמדה המונית. בעלי-החיים בתעשיות החקלאיות איבדו בעשורים האחרונים כל צלם חי, ששרד עדיין במשק המסורתי: כיום הם נתפסים כלא יותר ממכונות, שלב גרידא בתהליך הייצור.
מידע נוסף על היום הבינלאומי
השנה בישראל: סיבה לאופטימיות. לרוב מציינים את יום ההזדהות ללא שמחה רבה, מן הסתם. קשה להיות אופטימיים לנוכח הנתון של כ- 300 מיליון בעלי-חיים שנכלאים ומומתים מדי שנה בישראל. אולם השנה, מציינים באנונימוס את היום הבינלאומי בתחושה אופטימית של הישג - השנה הסתיים קמפיין ממושך (שבע שנים!) נגד פיטום אווזים שנוהל על-ידי אנונימוס. בעמותה מתגאים שההישג מביא מיידית להצלתם של כמיליון אווזים וברווזים בשנה מייסורים קשים שבסופם גסיסה.
באנונימוס אומרים, כי האיסור הישראלי מהווה חוליה מכריעה במאבק העולמי בהלעטה בכפייה. משרד החקלאות הצרפתי הודאג מהקמפיין הישראלי עוד בטרם הוכרע, בשל היותה של ישראל היצואנית הרביעית בגדולה בעולם של כבד מפוטם. צרפת עומדת על רגליה האחוריות נגד יתר מדינות אירופה ומטילה וטו על איסור גורף באיחוד האירופי נגד פיטום אווזים.
בנוסף, הישגי הקמפיין הספיקו כבר להכות גלים ברחבי העולם. באיטליה נסגרה לפני שנתיים תעשיית פיטום מולארדים (סוג של אווזים), בקמפיין שהסתמך על הישגי הביניים בישראל ותוך ליווי צמוד של פעילים מהקמפיין הישראלי נגד פיטום אווזים.
בקליפורניה אושר חוק האוסר פיטום עופות מים (ואף מכירה של כבד מפוטם) בין היתר בהסתמך על פסק הדין הישראלי המכיר בו כהתעללות קשה בבעלי-חיים, ובניו-יורק נעשה שימוש דומה לקידום הצעת חוק הנמצאת בשלבי חקיקה מתקדמים. בימים אלה מנסים פעילים מישראל וקליפורניה להמשיך את אפקט הדומינו שנוצר עקב האיסור הישראלי על פיטום אווזים במדינות נוספות.
השניים באוקטובר בישראל. השנה תהיה זו השנה העשירית שבה נחגג היום הבינלאומי בישראל, על-ידי עמותת אנונימוס. לפני ארבע שנים (2002) ציינה אנונימוס את האירוע בעצרת גדולה ברחבת מוזיאון תל אביב, והשתתפו בה מעל אלף איש. הנחה אותה שי אביבי והופיעו בה אמנים כחמי רודנר, דני ליטני, לאה שבת ופוליטיקאים כציפי לבני, צמחונית מזה שנים רבות, ומי שלאחר מכן סייעה להביא את הקמפיין נגד פיטום אווזים לסיומו המוצלח.
עומר ברנע, שחקן דוגמן ופעיל אנונימוס: "בתעשיית הבשר ההתעללות שוכללה לדרגת אומנות ממש – פיטום והרעבה, כליאה בבידוד או בצפיפות קיצוניים, השחתת גוף וכריתת איברים ללא משככי כאבים, הפקרה לגסיסה איטית של בעלי-חיים 'פגומים', עיוות גנטי שיוצר תרנגולים שרגליהם כואבות כל חייהם ועוד. גם בלי שכולם יפסיקו לאכול בשר, הבחירה של כל אחת ואחד מאיתנו יכולה להפחית את כמות החיות הנפגעות במיליונים. כל מי שהציל פעם גור חתולים מבין איזה סיפוק יש בהצלת נפש אחת. צמחונים יכולים לחיות עם הסיפוק שבידיעה שגם בלי להשקיע כל מאמץ, הם מצילים 4,000 נפשות במהלך חייהם".
מסיבת הניצחון. השנה חל השניים באוקטובר ביום כיפור, ולכן ציון האירוע נדחה בשבוע. האירוע יצוין השנה במסיבת ניצחון תחת הכותרת "כמה רוע אפשר למנוע", משחק מילים על פזמון שיר השנה "כמה רוע אפשר לבלוע?". המסיבה תיערך ב- 9.10.06 בשעה 19:30 ב"הודיה" (האחים מסלויטה 7, שכונת מונטיפיורי, תל אביב). הכניסה חופשית.
באנונימוס מבטיחים ערב נטול תמונות קשות ומלא בהופעות ומוזיקה, כיבוד חופשי, תודות, הקרנת סרטונים משעשעים והצטרפות לפעילות. את הערב ינחה חיים צינוביץ'. גם עומר ברנע ושי אביבי שסייעו למאבק יהיו שם, ואומנים נוספים.

תאריך:  09/10/2006   |   עודכן:  09/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יום בינלאומי למען בעלי-חיים במשקים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גילוי נאות:
יוסלה  |  9/10/06 20:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט חתמו אתמול עם גינקו חיפושי נפט וגז על השקעה של 50% ברשיונות "זרח" ו"צורים" בים המלח
מחלקה ראשונה
מירב לוי
הפדרציה של יהדות מרוקו תעניק את המלגות, בסכום כולל של 200 מיליון ש"ח, ל- 263 סטודנטים    בין מקבלי המלגות - 12 סטודנטים מקרב ערביי ישראל
ניר יהב
עיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח, כי יו"ר הרשות לא יציג את מועמדותו לנשיאות במקרה שתוקדמנה הבחירות וימליץ על מועמדותו של ראש הפתח בגדה לשעבר, מרואן ברגותי    עוד דווח, כי ברגותי ישוחרר במסגרת עסקה לשחרור שליט
טל בן יוסף
חברת אוויס משיקה, לראשונה בישראל, מערכת לרכישת כלי רכב מיד ראשונה באמצעות מכרז באינטרנט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il