X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חברת אירו סאט, בשליטתו, קנתה מיורם גלובוס את הבניין המשמש כיום כאולפני הסרטה זכויות הבנייה על המגרש יועברו למגרש קולנוע ת"א, שגם אותו קנה נמדר מגלובוס יבנו כ- 150 דירות נמדר רכש מגרשים ליד כיכר דיזנגוף ב- 26 מיליון דולר
▪  ▪  ▪
יורם גלובוס ורעייתו, לאה [צילום: בוצ´צ´ו]

חברת אירו סאט, בשליטת יהלומן הצמרת אברהם נמדר, קנתה אתמול (8.10.2006) מיורם גלובוס את בניין ומגרש תיאטרון "אוהל" לשעבר, 1 דונם, ברחוב בילינסון, מאחורי כיכר דיזנגוף בת"א. אירו סאט תשלם 2.8 מיליון דולר, שיופנו כולם לפרעון חובותיו של גלובוס לבנק דיסקונט.
בניין "אוהל" מוכר כבניין לשימור. בכוונת אירו סאט להעביר את זכויות הבנייה על המגרש למתחם הצמוד, של קולנוע תל אביב (בילינסון פינת פינסקר), שאותו קנתה מגלובוס לפני 6 חודשים ב-8.3 מיליון דולר. שטח שני המגרשים יחד 3.2 דונם, ומותר לבנות עליהם כ- 12 אלף מ"ר ברוטו. אירו סאט מתכננת, ככל הידוע, לבנות כמעט את כל 12 אלף המ"ר על מגרש קולנוע ת"א - מגדל בן כ- 150 דירות קטנות. בניין "אוהל" ישומר וישופץ, ואולי תהיה בו בנייה בהיקף לא גדול.
עסקת "אוהל" מביאה את סך השקעותיה של אירו סאט במגרשים למגורים סביב כיכר דיזנגוף ל- 26 מיליון דולר, בתוך 8 חודשים. בחודש ינואר קנתה החברה מהאחים קחתן את הבור ברחוב דיזנגוף פינת פרישמן, לבניית מגדל מגורים בן 17 קומות, ושילמה 14.8 מיליון דולר.
גלובוס יעביר את כל ה- 2.8 מיליון דולר לבנק דיסקונט, לפרעון חובות חברתו לבנק. אחד התנאים בחוזה הוא שבנק דיסקונט יאשר כי לא יהיו לו ולחברותיו תביעות נוספות נגד גלובוס בגין מחתם זה.
הבנייה, עם זאת, לא תתחיל מיד. החוזה בין אירו סאט לגלובס קובע, כי גלובוס יוכל להפעיל את האולפנים לפחות עד 1 בדצמבר 2007. לאחר מכן יהיה עליו לפנות את הבניין בהודעה מוקדמת של 60 יום. סעיף דומה נכתב בחוזה בין אירו סאט לגלובוס לגבי בניין קולנוע ת"א, אך תקופת 60 היום כבר החלה עתה. יש להניח, שגלובוס ידרש לפנות את שני הבניינים בעת ובעונה אחת, לאחר שתוכניות הבנייה וניוד הזכויות יושלמו.
נמדר, שהוא אחד היהלומנים הגדולים בארץ ובעולם, הוא בעל 54% בחברת אירו סרט. רון פלד הוא בעל 9%. הבעלים הקודמים של החברה הם בעלי 13%-8% ליעקב ומילכה בירנבוים ו- 5% לעו"ד שלמה ולד.
בניין היסטורי: תיאטרון, מאיר מרגלית, הדחת לבון
בניין "אוהל", שנבנה לפני כ- 70 שנה, הוא אחד הבניינים ההיסטוריים החשובים של תל אביב. תיאטרון "אוהל", שזוהה אז עם מעמד הפועלים, פעל בו במשך שנים רבות והעלה עשרות הצגות. אחד מרגעי השיא שלו היה הצגת "החייל האמיץ שוויק", בכיכובו של מאיר מרגלית.
במקביל, שימש הבניין בשנות החמישים והשישים כמקום כינוס מרכזי של מפא"י, בראשות בן-גוריון, שהיתה אז המפלגה השלטת. בראשית 1961 נערכה בו ישיבת ההדחה המפורסמת של פינחס לבון מתפקיד מזכיר ההסתדרות, לאחר מחלוקת חריפה בינו לבין ראש הממשלה בן-גוריון (שהיום מלאו 120 שנה להולדתו), בעניין "הפרשה" וחקירת "העסק הביש". העתונאי הותיק שלמה נקדימון התחבא באחד מצנורות האיסטלציה, כדי לעקוב אחרי הדיון ולדווח עליו.
מאוחר יותר הפסיק "אוהל" לפעול בשל קשיי כספיים, ובעלי האולם מכרו אותו לחברת ההפקות והאולפנים של יורם גלובוס, הפועלת בו עד היום.
בחודש מרס השנה הודיעה אירו סאט על הקמת חברה עם גלובוס, ליזום והפעלה משותפים של מרכזי בידור. העסקה של אתמול מצביעה על כך, שחל שינוי בתוכניות שיתוף הפעולה בין הצדדים.

תאריך:  09/10/2006   |   עודכן:  09/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נמדר קנה את תיאטרון "אוהל" בת"א
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אז יש שימור או אין שימור של המבנה?? ל"ת
אורי222  |  9/10/06 19:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן יוסף
מאחורי השם ספייס אוריס נמצאת מחליפת מכונית הלחם והחמאה של טויוטה - הקורולה בגרסת ההאצ'בק
אלעזר לוין
המטרה: לגבש את הסכם הפשרה בעניין הפחתת מחיר הרכישה עקב התוספת לעתודות
הדר פרבר
לקח אחריות על כך שבמחלקתו היו עובדים שמסרו מידע למתחרים בניגוד למדיניות החברה
מתן פריידין
נהגי המוניות פנו לבג"צ בדרישה לקיים דיון נוסף בעניין חוקיות החקיקה המסדירה רישוי של קוי שירות    לפני כחודש נדחו מספר עתירות שהגישו נהגי המוניות וכעת הם דורשים כי הרכב מורחב של 5 שופטים ידון בעתירה
מתי טוכפלד
החלטתם של ראש הממשלה ויו"ר ישראל ביתנו לא עוררה רק את המערכת הפוליטית, אלא גם את הפולמוס הציבורי בנושא שינוי הממשל בישראל    המכון לדמוקרטיה, בית הנשיא, וועדת החוקה, הם רק חלק מהגופים המנסים בתקופה האחרונה להביא ליציבות שלטונית בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il