X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
גורם רשמי בצפון קוריאה אמר כי מדינתו מוכנה לחדש את המגעים הבינלאומיים בנושא הגרעין שלה אם ארצות הברית "תנקוט בצעדים הדרושים לכך"
▪  ▪  ▪
חייל צפון קוריאני [צילום: AP]

גורם רשמי בצפון קוריאה אמר הלילה (יום ג', 10.10.06) כי המדינה הקומוניסטית המבודדת מוכנה לחזור למגעים הבינלאומיים בנושא הגרעין שלה ולעזוב את תוכניתה, אם ארצות הברית "תנקוט בצעדים הדרושים לכך".
"הניסוי הגרעיני היה ביטוי של כוונותינו לעמוד מול ארצות הברית בשולחן המשא-ומתן", אמר אותו גרום בכיר, אשר צוטט בסוכנות הידיעות "יונהפ", של דרום קוריאה. "מה שאנחנו רוצים להשיג זה ביטחון עבור הצפון, ותמיכה במערכת שלנו", אמר אותו גורם.
סוכנות הידיעות יונהפ לא פרסמה את פרטיו של אותו איש, וגם לא כיצד השיגה את הציטוטים הללו. אותו גורם בצפון קוריאה אף המעיט בחשיבות הישיבה המיוחדת שקיימה מועצת הביטחון של האו"ם אמש בניו-יורק לאור הניסוי התת-קרקעי של צפון קוריאה.
"איבדנו מספיק. סנקציות לעולם לא יהיו פיתרון לבעיה. אנחנו עדיין מוכנים לוותר על תוכנית הגרעין שלנו ולחזור לשיחות הרב-צדדיות. זה יהיה אפשרי אך ורק אם ארצות הברית מבצעת את הצעדים הדרושים לכך", הוסיף.
הדובר לא פירט על איזה צעדים מדובר, אולם לפי הערכות של פרשנים בדרום קוריאה, הוא התכוון להסרת הסנקציות שוושינגטון הטילה על המדינה הקומוניסטית.
אותה סוכנות ידיעות ציטטה גורם רשמי אחר בממשל הצפון קוריאני, אשר בניגוד לגורם הראשון, הזהיר כי מדינתו יכולה לשגר טילים בליסטים המסוגלים לשאת בראש נפץ גרעיני. לדבריו, צפון קוריאה תעשה כן, אלא אם ארצות הברית תגביר את מאמציה על-מנת לפתור את הסוגיה הצפון קוריאנית.
"אני מקווה שהמצב ייפתר לפני שתתרחש תקרית מצערת שבה נשגר טיל גרעיני. מצידנו, נוכל לעשות זאת בכל זמן אם ארצות הברית תנקוט צעדים דומים. הכל תלוי באופן פעילותה של ארצות הברית", אמר הגורם לסוכנות הידיעות יונהפ מבייג'ין.
אתמול לפנות בוקר, דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה, כי המדינה ביצעה פיצוץ הגרעיני ראשון. זאת, על-אף שהודיעה ביום ראשון כי אינה מתכוונת לבצע את הניסוי בקרוב. על-פי הדיווח, מדובר בניסוי מוצלח ולכאורה לא אירעה דליפה רדיואקטיבית מאתר הניסוי, בהוואדרי, סמוך לעיר גילג'ו. "הניסוי הגרעיני הוא אירוע היסטורי אשר הביא שמחה לצבאנו ולעמנו", דווח ב- KNCA. "הניסוי הגרעיני יתרום לשמירת השלום והיציבות בקוריאה ובאזור". גורמי ביטחון בדרום קוריאה אישרו כי רעד תת-קרקעי הורגש הבוקר באזור, ככל הנראה בעקבות הניסוי.

תאריך:  10/10/2006   |   עודכן:  10/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צפון קוריאה מוכנה לחדש את המו"מ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
"הרצחת וגם ירשת"? מדינה סחטנית ל"ת
הניה  |  10/10/06 15:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
אריאל שמידברג
ראש ממשלת יפן והנשיא האמריקני סיכמו בשיחת טלפון להדק את היחסים שבין המדינות, ולפעול יחד במועצת הביטחון, למען הטלת סנקציות נגד צפון קוריאה    רוסיה גם מסכימה על הצורך "לפעול", אך עדיין לא ברור אם היא בעד סנקציות
הדר פרבר
על-פי הדיווח מדובר בניסוי מוצלח ולכאורה לא אירעה דליפה רדיואקטיבית מאתר הניסוי    גורמי ביטחון בדרום קוריאה אישרו כי רעד תת-קרקעי הורגש הבוקר באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il