X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נציגי המשטרה, ניצב יוחנן דנינו ותנ"צ יואב סגלוביץ', הציגו בפני היועמ"ש מזוז ופרקליט המדינה ערן שנדר את הממצאים הסופיים בתיק החקירה נגד הנשיא משה קצב בין היתר עולות מהתיק ראיות לכאורה לביצוע עבירות מין נגד חמש נשים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל, ניצב יוחנן דנינו, וראש צוות החקירה בפרשת נשיא המדינה, תנ"צ יואב סגלוביץ, הגישו הערב (א', 15.10.06) את מסקנות תיק החקירה לידי היועמ"ש, מני מזוז ופרקליט המדינה, ערן שנדר. הסיכום לווה בהמלצה להעמיד את נשיא המדינה לדין פלילי בגין שורה של עבירות מין בחמש נשים.
בכירי המשטרה הגיעו למשרד המשפטים בשעה 18:00 וניצב דנינו אמר לעיתונאים עם כניסתו למפגש עם מזוז ושנדר, כי יציג בפני היועמ"ש ופרקליט המדינה את חומר החקירה, כאשר בתום הפגישה תצא הודעה מסודרת בנוגע להמלצת המשטרה. אם במהלך הפגישה לא יידרשו החוקרים לבצע השלמות נוספות הרי שהמשטרה מסיימת את תפקידה בפרשה ותיק החקירה יעבור מהיום בערב לטיפול פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, שיעבור כל החומר ויגיש את הסיכום שלו, ככל הנראה בתוך מספר שבועות, לידיו של שנדר ומזוז. סיכומו של אברבנאל ילווה גם בטיוטא ראשונית של כתב האישום הצפוי. לאחר מכן יחליטו מזוז ושנדר אם להגיש כתב אישום ומתי.
נציין כי בימים האחרונים ביצע צוות החקירה את ההשלמות האחרונות לפי הנחיות שקיבל הצוות מפרקליט המדינה, ערן שנדר. זה האחרון ביקש "לחזק" את עדותה של א', העדה המרכזית בתיק - לגביה הועבר חומר מצד מקורבים לנשיא, לפיו ניסתה לסחוט בעבר מספר אישיים נוספים. מהחומר שנבדק עד כה נראה, כי המשטרה לא מצאה תשתית העשויה לפגוע באמינותה.
המשטרה, שלא עוסקת במתן המלצות בתיקי חקירה אלא מסתפקת בהודעה אם הושגה תשתית ראייתית או לא, תחרוג ממנהגה. על-פי בקשת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, תצרף המשטרה לסיכום החקירה גם הודעה שהיא למעשה המלצה.
הודעה זו תכלול את מסקנתם של צוות החוקרים: מסקנה חד-משמעית לפיה קיימת תשתית ראייתית להעמיד את הנשיא לדין פלילי בעבירות מין בחמש נשים שמסרו עדויות במשטרה. ההמלצה מתייחסת לעבירות של הטרדה מינית, כפיית יחסי מין תוך ניצול מרות ובעילה אסורה בהסכמה.
מנגד, לא תגיש המשטרה המלצה כלשהיא בחשדות הנוגעים לעבירות של האזנת סתר לעובדי המשכן ולאי-סדרים בטיפול בתיקי חנינות. זאת מאחר והראיות שיש למשטרה בתיקים אלו מוגדרות "גבוליות". עם זאת בנושא אי הסדרים בטיפול בתיקי חנינה טענו במשטרה כי ישנה תשתית היכולה לשמש בסיס לגיבוש כתב אישום באשמת הפרת אמונים מצד הנשיא.
אם הפרקליטות תחליט החומר החקירתי מספק, הרי שלא מן הנמנע שגם עובדים בכירים במשכן יועמדו לדין. נזכיר כי בפרשות אלו נחקרו באזהרה מנכ"ל בית הנשיא, משה גורל, והיועצת המשפטית של המשכן, יונה שיינברוך. שניהם עשויים לעמוד בדין.
לגבי חמש עדויות נוספות של נשים שטענו שהנשיא הטריד אותן - המשטרה לא תכלול המלצות לגבי עדויות אלו, מאחר ומדובר בעבירות עליהן חל חוק ההתישנות. לכל היותר תוכל הפרקליטות, אם תחפוץ בכך, להתשמש בעדויות בזמן המשפט לצורך הוכחה כי הנשיא פעל לפי דפוס התנהגות קבוע של מטריד.
לגבי א', העדה המרכזית בפרשה, הרי שהפרקליטות היא זו שתחליט אם יש די ראיות להעמידה לדין בגין ניסיון לסחוט כסף מנשיא המדינה. המשטרה מצידה מסרה דיווח לפיו גם בפרשה זו ניתן להגיש כתב אישום.

תאריך:  14/10/2006   |   עודכן:  15/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשטרה למזוז: להעמיד את קצב לדין
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שימון כבר חותר לנשיאות. רק לא שימון ל"ת
חבר כנסת  |  15/10/06 07:32
2
אין ספק שמדובר באדם עם דפוס התנהגות
טוהרת המידות  |  15/10/06 07:37
3
סוף סוף פרשת מין ולא שחיתות כספית
רווח לנו....  |  15/10/06 11:03
4
מה זה עבירות מין עם התיישנות ?
שהמתלוננות זקנות ?  |  15/10/06 11:05
5
יש לבחור נשיא, לא מקרב פוליטיקאים ל"ת
הניה  |  15/10/06 18:48
6
אלה בכירי המשטרה: מדליפים ומלשינים
מב"י  |  15/10/06 18:52
7
המשטרה ממליצה
אילתי1  |  15/10/06 18:56
8
נשיא צ"ל איש אשכולות ולא "אשכוליות"
מחיר הדמוקרטיה  |  15/10/06 19:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף, ניר יהב
תאונת הדרכים הקטלנית אירעה ברחוב קיבוץ גלויות פינת אבולעפיה בתל אביב    הג'יפ פגע מסיבה לא ברורה ברוכב האופניים שנפטר מפצעיו
יפעת גדות
מחקרים שנעשו לאחרונה הראו עליה בסיכון למחלות לב ושבץ אצל אנשים הסובלים מזיהומים בחניכיים    הסיכון עולה עם חומרת הזיהום
יפעת גדות
הטיוטא האחרונה דורשת כי צפון קוריאה תגביל את כל הנשק הגרעיני, אך מוציאה מכלל אפשרות פעולות צבאיות נגד המדינה, דרישה של הסינים והרוסים    האמריקנים ויתרו גם על איסור מוחלט על מכירת נשק קונבנציונלי; במקום זאת, הטיוטא מגבילה את האמברגו לציוד מכני ראשי כמו טנקים, ספינות מלחמה, מטוסי קרב וטילים
עידן יוסף
העימותים בעיר המעורבת החלו כבר בעת הקפות בליל שמחת תורה    6 יהודים נפצעו    חייל שהתארח בישיבה ירה באוויר "לאחר שערבים עמדו לבצע לינץ' בראש הישיבה"
יפעת גדות
הכירי את סימני האזהרה של בעיות בשליטה על השתן    דעי מתי לפנות לרופא לבקשת עזרה וכיצד לקבל את המירב מהפגישה עימו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il