X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
למרות הגידול במספר הילדים ב-20 אחוזים מעדיף הצרכן הישראלי את הדגלים מהמזרח הרחוק על פני הייצור הישראלי הראש היהודי ממציא לנו פטנטים והשנה לראשונה היו על הדגלים מקלורים זוהרים
▪  ▪  ▪
דגל שמחת תורה ישן
דגל שמחת תורה חדש

[צילום ארכיון: לע"מ]

חגיגות שמחת תורה שהתקיימו הערב מביאות חידוש לתחום הדגלים לחג. לראשונה ניתן היה לראות בבתי הכנסת וברחבות הריקודים בחוצות הערים גם דגלים עם מקלורים (סטיק-לייטים). התפוח שהיה תקוע בעבר בראש הדגל פינה את מקומו.
מקור המנהג דווקא מהעיר וינה, כאשר לילדים שלא יכלו לאחוז ספרי תורה נתנו דגלים מעוטרים בשביל ההרגשה הטובה. בראשית ימי המדינה בשנות ה‭50-‬ הם הגיעו בקיט בסיסי שכלל דגל מנייר קרטון נעוץ על מוט עץ לא מהוקצע, שהותיר קוצים בכפות הידיים. בחלק מהמקרים היה תקוע בקצה המוט תפוח-עץ, זכר לימות הצנע, ובמרכזו נר דולק.
בדגלים יקרים יותר היה "ארון קודש" נפתח, שהפרדת את שתי דלתותיו הציגה ספרי תורה או פס משתלשל שעליו עשרת הדברות. על הדגלים היתה מפוזרת אבקת זהב וכסף.
האיורים שעל הדגלים היו תמונות מההווי החלוצי של צה"ל ושל החקלאים וכדומה, או תימני רוקד בצעד תימני עם ספר התורה או ילדים רוקדים בבית הכנסת, כאשר צבע עורם היה נקבע לרוב לפי מוצאו העדתי של היצרן. תמונות של רבנים לא מופיעות על הדגלים. מאז, הכל השתנה הנר הדליק כבר לא בטיחותי ודגלי הפלסטיק זולים בהרבה מדגלי הנייר. השנה כאמור, נעשה לראשונה שימוש במקלורים, שהודלקו רק בצאת החג בהקפות השניות.
לעומת אשתקד, עלה שיווק הדגלים רק ב- 3-2 אחוזים, זאת למרות ששוק הצרכנים הפוטנציאלים לדגלי שמחת תורה עלה ב-20%, הייצור המקומי בארץ מראש לא גדל וזאת עקב המידע על הגעת כמויות גדולות של דגלי שמחת תורה מהמזרח הרחוק.
אבי מרום, יו"ר מפעלי מרום אפ.ג'י.פי, יצרנית הדגלים והתשורות הגדולה במזרח התיכון, מסר כי במפעלי מרום בכפר סבא וראש העין עדיין מייצרים דגלי שמחת תורה, אך בצורה מדודה ומתחשבת בשוק. עיקר הייצור בארץ, הוסיף מרום, הם לדגלוני שמחת תורה אשר מיוצרים במיוחד בהתאם לדרישות של חברות מסחריות, רשויות מקומיות ומועצות דתיות, ועליהם גם לוגו החברות או מסרים מסחריים או פוליטיים.
תחום נוסף שלא נפגע מהייצור במזרח הרחוק הוא ההזמנות מחו"ל. לקוחות של החברה בחו"ל, בעיקר בארצות הברית ובאנגליה מדגישים שאין הם מוכנים לקבל דגלי שמחת תורה אשר לא יוצרו בישראל. הגדיל לעשות לקוח מברוקלין אשר ביקש שאת ההזמנה שלו נייצר אצל קבלן משנה (מדפיס הקרטון) אשר בית הדפוס שלו נמצא בשומרון.
המסרים המודפסים השנה הם: כי מציון תצא תורה, כל ישראל חברים ושישו ושמחו בשמחת תורה. כמו בכל שנה חלק מהדגלים מקושטים בפתיתי זהב וכסף.
ביום שישי, ערב שמחת תורה, התקיים כנס מיוחד על גג בית מפעלי מרום אפ.ג'.פי בכפר סבא של אספני דגלי שמחת תורה ישנים. במסגרת זו הוצגו דגלי שמחת תורה שיוצרו בתחילת המאה בארץ ובגולה, כאשר האוסף המיוחד ביותר אמור להגיע עם יהודי מאורוגוואי אשר אוסף למעלה מ-70 שנה.

תאריך:  14/10/2006   |   עודכן:  15/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמחת תורה - ה"סטיק-לייט" החליף את התפוח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז, מתן פריידין
נציגי המשטרה, ניצב יוחנן דנינו ותנ"צ יואב סגלוביץ', הציגו בפני היועמ"ש מזוז ופרקליט המדינה ערן שנדר את הממצאים הסופיים בתיק החקירה נגד הנשיא משה קצב    בין היתר עולות מהתיק ראיות לכאורה לביצוע עבירות מין נגד חמש נשים
עידן יוסף, ניר יהב
תאונת הדרכים הקטלנית אירעה ברחוב קיבוץ גלויות פינת אבולעפיה בתל אביב    הג'יפ פגע מסיבה לא ברורה ברוכב האופניים שנפטר מפצעיו
יפעת גדות
מחקרים שנעשו לאחרונה הראו עליה בסיכון למחלות לב ושבץ אצל אנשים הסובלים מזיהומים בחניכיים    הסיכון עולה עם חומרת הזיהום
יפעת גדות
הטיוטא האחרונה דורשת כי צפון קוריאה תגביל את כל הנשק הגרעיני, אך מוציאה מכלל אפשרות פעולות צבאיות נגד המדינה, דרישה של הסינים והרוסים    האמריקנים ויתרו גם על איסור מוחלט על מכירת נשק קונבנציונלי; במקום זאת, הטיוטא מגבילה את האמברגו לציוד מכני ראשי כמו טנקים, ספינות מלחמה, מטוסי קרב וטילים
עידן יוסף
העימותים בעיר המעורבת החלו כבר בעת הקפות בליל שמחת תורה    6 יהודים נפצעו    חייל שהתארח בישיבה ירה באוויר "לאחר שערבים עמדו לבצע לינץ' בראש הישיבה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il