X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החופשה נגמרה; חברי הכנסת חוזרים למשכן

גבירתי היושב-ראש, כנסת נכבדה

לקראת פתיחת כנס החורף של המושב הראשון של הכנסת ה-17 ביקשנו ממספר חברי כנסת להציג את תוכניותיהם לחודשי העבודה הקרובים לקרוא, לזכור ולעקוב
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
   מתן פריידין, רונן ליבוביץ
ראיות לביצוע מעשי אינוס על-ידי הנשיא

כנס החורף של המושב הראשון בכנסת ה-17 ייפתח (יום ב', 16.10.06) לאחר כשלושה חודשי פגרה. בצל ההתלבטות של חברי הכנסת לגבי התנהגותם בעת כניסת הנשיא למליאה והסערה במערכת הפוליטית בעקבות התנהלות המגעים בין קדימה וישראל ביתנו, יש לזכור כי לחברי הכנסת מחכה עבודה פרלמנטרית רבה.
ביקשנו ממספר חברי כנסת לספר לגבי תוכניתם לכנס החורף וקיבלנו תשובות מעניינות שאין ספק שיעסיקו את הציבור הישראלי במרוצת חודשי החורף הבאים עלינו לטובה. למשל, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה), יו"ר ועדת חוקה, חוק ומשפט מסר ל-Nfc כי "אנו ממשיכים לעבוד על חוקה לישראל". ח"כ בן-ששון מבקש להגיש כמה שיותר מהר את הצעת החוק לקריאה ראשונה. ביום חמישי הקרוב יתקיים יום עיון ראשון בכנסת מתוך שלושה כאשר בין הנושאים שיידונו יהיו דת ומדינה וזכויות מיעוטים.
בנוסף, יגיש היום ח"כ בן-ששון את הצעת החוק לשינוי שיטת הממשל, ובתוקף תפקידו כיו"ר ועדת חוקה, ימשיך במעקב אחרי ביצוע חוקים. "כנסת ישראל מחוקקת רבים על ימין ועל שמאל וועדת חוקה לקחה על עצמה לבחון האם חוקים אלה מתקיימים דה פקטור לאחר שנרשמים בספר החוקים של מדינת ישראל".

אזרח שלא יצביע, לא יקבל את כסף

ח"כ רונית תירוש (קדימה) מתכוונת להמשיך ולפעול בכנס החורף בתחומי החינוך והרווחה ובמישור החברתי במסגרת היותה יו"ר השדולה לקידום החינוך בכנסת. ח"כ תירוש מסרה כי תפעל לכך שלא יהיו בתקציב 2007 כל קיצוצים בתחומי החינוך ובתחום החברתי כקצבאות הבטחת הכנסה וקצבאות קשישים. כמו כן, תפעל לשיפור מעמדו של הספורט בישראל - הספורט העממי וההישגי וכן לקידום מצוינות של נוער מוכשר בתחום הספורט בתפקידה כיו"ר השדולה למען הספורט בכנסת.
יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוחמה אברהם (קדימה) צפויה לערוך בקרוב יום עיון בוועדה בנושא חוק ההסדרים מתוך כוונה להוציאו מחוק התקציב. בנוסף, תפעל להעביר הצעת חוק הקובעת כי אזרח שלא יצביע ביום בחירות, לא יקבל את כספי יום השבתון מהמדינה. ח"כ אברהם תמשיך בעבודתה על חוק הברים הקובע כי ברים יסגרו בשתיים בלילה ותקדם את חוק האזנה שביצועו מתעכב.
ח"כ מגלי והבה (קדימה) מבטיח להמשיך לייצג את ישראל בוועדות בינלאומיות, במיוחד בהם משתתפות מדינות ערב. כמו כן, להשלים את החקיקה בסוגית נכים ואנשים עם מוגבלויות שהחל בכנס הקודם של המושב. ח"כ והבה יפעל נגד הפקעת קרקעות מהמגזר הדרוזי ויסייע לרשויות מהמגזר הלא-יהודי להיחלץ ממשברים.
מהצד השני של המפה הפוליטית, ח"כ רן כהן (מרצ) חוזר לפעילות בוועדת העבודה הרווחה והבריאות ורואה בה זירה אמיתית לקידום חקיקה חברתית. הוא מתכוון לחוקק את חוק הדיור הציבורי המשופר, אשר יאפשר לעשרות אלפי אנשים לקנות את ביתם ובכך יקדם צדק חברתי וחלוקתי. כמו כן ח"כ כהן עומד בראש השדולה למען אנשים עם מוגבלויות, אשר הקים במטרה לפעול לקידום זכויותיהם ויפעל גם במושב הקרוב בכדי לקדם את נגישות המשרדיים הממשלתיים לציבור זה.
כחבר בוועדת חוץ וביטחון ימשיך כהן לפעול למען פיקוח פרלמנטרי על הצבא בעיקר בעקבות מלחמת לבנון השנייה והכשלים שהתגלו במהלכה. כמו כן, ח"כ רן כהן ימשיך לפעול למען מנהל תקין ומלחמה בשחיתות, קידום זכויות הילד בישראל וקידום נושאים סביבתיים.

להמשיך לעבוד כדי להגן על השכבות החלשות

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) תמשיך בהגשת הצעות חוק למלחמה בשחיתות הציבורית בשיתוף ח"כ אריה אלדד, יו"ר השדולה למלחמה בשחיתות. בנוסף, תפעל לביטול הניסיון להפרטת בתי הסוהר.
ח"כ יחימוביץ' החברה בוועדת הכספים של הכנסת, הכניסה במשך הפגרה מסמך בו הערות לגבי כל אחד מהסעיפים בחוק ההסדרים ובתקציב לשנת 2007 כמו גם הצעת חוק לביטול חוק ההסדרים. וכיו"ר הוועדה לזכויות הילד תקיים כבר השבוע ישיבה ראשונה בסוגיית מעצר קטינים על-רקע ההינתקות בה נעצרו בנות קטינות.
ח"כ אורית נוקד (עבודה) מתכוונת לפעול בנושאי תקציב המדינה וחוק ההסדרים, בנושאים חברתיים, בנושאי צרכנות ובפיתוח הגליל והנגב. ח"כ נוקד אמרה כי "למרות חוסר היציבות של הקואליציה, יש לזכור שפעילות הפרלמנט צריכה להימשך כסדרה. עלינו להמשיך לעבוד במרץ כדי להגן על השכבות החלשות, ולהמשיך לזכור שמאחורי המספרים ישנם אנשים שזקוקים לעזרתנו".
שני חברי כנסת שאולי יצביעו בקרוב בעד הקואליציה - ישראל חסון ויצחק אהרונוביץ (ישראל ביתנו) ימשיכו לקדם עם חברי סיעתם את הצעת החוק לשינוי שיטת המשטר בישראל. כמו כן, ח"כ חסון מבקש לקדם את חוק האזרחות. בנוסף, יגיש מספר הצעות חוק שהתקבלו במערכת ה-sms וכמובן יפעל, יחד עם חברי סיעתו, לשינוי שיטת המשטר.
ח"כ אהרונוביץ, שהקים את השדולה נגד האלימות, יגיש מספר הצעות חוק להורדת הפשע למינימום ולהחזרת הביטחון לאזרחי מדינת ישראל. כמו כן, יגיש הצעת חוק נתינת מעמד חוקי להורי חיילים כלומר הורים שאינם אזרחים יקבלו מעמד חוקי מתוקף שירות בניהם בצה"ל או במשטרה.

להעניש נשים המגישות תלונות שווא נגד גברים

ח"כ רובי ריבלין (ליכוד) יתמקד בוועדת הכספים ובדיוני התקציב. ל-Nfc מסר יו"ר הכנסת לשעבר כי יבצע בשמחה את העבודה הפרלמנטרית האפורה. "אסור לזלזל במישור הפרלמנטרי ובניסיון לשחוק את כוחה את הממשלה".
ח"כ משה שרוני (הגמלאים) יניח את הצעתו של הח"כ לשעבר, רוני בריזון בנושא ברית הזוגיות. מלשכתו של ח"כ שרוני נמסר, כי קדימה הודיעה שתתמוך בהצעת חוק הזו כאשר דווקא השר יעקב בן-יזרי החבר בסיעת גיל יצביע נגד הצעת החוק.
כמו כן, יתקיים ביום שלישי הקרוב יום הקשיש הבינלאומי ויצוין במליאת הכנסת לפי יוזמה של הסיעה. ח"כ שרוני מתכנן להעביר הצעת חוק הטרדה מינית. ח"כ שרוני מציע להגביל את תקופת הזמן בה יאופשר למתלוננת להגיש תלונה על הטרדה מינית. הצעת החוק הבעייתית באה למנוע מקרים בהם נשים מגישות תלונות שווא נגד גברים כאשר הרעיון יהיה להעניש את הנשים המשקרות.
ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) יעסוק בעיקר בסוגיית השחיתות שלטונית, כיו"ר השדולה למאבק בשחיתות השלטונית וכחבר תת-הוועדה לביקורת המדינה למאבק בשחיתות. דוברו של משה גפני (יהדות תורה) מסר ל-Nfc כי חבר הכנסת יעסוק בכל הנושאים העומדים על הפרק, בעיקר בנושאים חברתיים, איכות סביבה ובנושא החינוך החרדי.
יו"ר סיעת חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, יגיש בקרוב הצעת חוק שתכיר באירועי כפר קאסם כטבח ובנוסף, מבקש חבר הכנסת ללמד את שאירע כחלק מתוכנית הלימודים בבתי הספר. עוד נמסר כי ח"כ ברכה יעסוק בסוגיות החברתיות ובגזירות החדשות המקשות על חייהם של העניים והחלשים.

תאריך:  15/10/2006   |   עודכן:  16/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גבירתי היושב-ראש, כנסת נכבדה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מה פתאום לסגור ברים בשתים בבוקר
הציבור  |  16/10/06 02:05
2
כנסת נכבדה???
קונשטטר  |  16/10/06 08:03
3
מדוע אם חד הורית חייבת למכור האוטו
אם חד הורית  |  16/10/06 19:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
לאחר שהרמטכ"ל הבריטי עורר סערה פוליטית כשאמר ביום שישי, כי על צבא בריטניה לעזוב את עירק בהקדם, סקר המתפרסם היום בממלכה מגלה כי הציבור דווקא תומך בו
מתן פריידין
בית המשפט המחוזי בת"א דן בתביעת לשון הרע שהגישו הורי החייל החטוף בני אברהם ז"ל נגד העיתונאי רמי יצהר שפרסם כי שלושת החיילים נחטפו בשל מעורבותם בעסקת סמים    לבית המשפט הוצגה קלטת החטיפה המוכיחה כי הם נחטפו בעת פעילות מבצעית
ברוך לוי
הסתכם בשמונת החודשים הראשונים של השנה ב- 3.89 מיליארד דולר    אוריאל לין: יבוא מוצרי צריכה הכרחי בכדי לקיים תחרות אמיתית במשק הישראלי
מירב לוי
שר האוצר אישר העברת 140 מיליון ש"ח לתקציב ההשכלה הגבוהה    המרצים איימו להשבית את פתיחת שנה"ל האקדמית    יו"ר התאחדות הסטודנטים: נמשיך במאבק להזרים עוד כספים לכלל מערכת החינוך
ברוך לוי
מדובר ברשת דיגיטלית שתוקם בהיקף כספי של מיליוני שקלים עבור זכיינית הפרסום ברכבת ישראל, אדרי מדיה גרופ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il