X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר העבודה הודיע בישיבת סיעת העבודה כי זו תתנגד לשינוי שיטת הממשל התריע: ישנה תהום אידיאולוגית בינו לליברמן מרציאנו ויחימוביץ' הצביעו נגד "דרשתי מראש הממשלה להיפגש עם אבו מאזן"
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ הכנסת]

יושב-ראש מפלגת העבודה, השר עמיר פרץ, אמר בערב (יום א', 15.10.06) כי מפלגת העבודה לא תוכל לשבת "עם מי שתהום אידיאולוגית מפרידה ביננו לבינו". את הדברים אמר פרץ בישיבת סיעת העבודה שהתקיימה בבית המפלגה בתל אביב.
סיעת העבודה החליטה, ברוב מוחץ, להתנגד לשינוי שיטת הממשל. ברוב של שני מתנגדים - חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ויורם מרציאנו הוחלט להטיל משמעת סיעתית על ההחלטה. אם ליברמן יוכנס למרות התנגדות העבודה, מהלכיה הבאים של המפלגה ייעשו באמצעות המרכז.
עמיר פרץ הזהיר את חברי סיעתו, כי יפעיל את סמכותו אם יחרגו מהחלטות המפלגה. לדבריו, שרים וחברי כנסת פועלים בעניין תקציב המדינה בסתירה לקביעות הסיעה ונושאים ונותנים בנפרד עם רה"מ.
שר התשתיות בנימין בן-אליעזר אמר כי אם מפלגת העבודה פורשת אפשר לסגור את הבאסטה. "אין לנו מה לעשות באופוזיציה", אמר והוסיף, כי פרישתה "תוביל לכך שהכלכלה והביטחון יהיו בידי ליברמן ונתניהו".
בתחילת דבריו אמר פרץ לחברי הסיעה: "מושב הכנסת הנפתח מחר הוא אחד המושבים החשובים ביותר שעומדים בפנינו. אנו חייבים להגביר את היעדים ולהתמקד בהם. מפלגת העבודה תהיה כנראה המפלגה המשמעותית ביותר. איך שלא בוחנים את זה, העבודה היא ציר מרכזי בכל קונסטלציה פוליטית שתבוא".
שר הביטחון ניצל את ההזדמנות לומר גם כמה דברים בנושא המדיני. "חייבים לשנות גישה מאשר מה שהיה במושב הקודם", אמר. "אין סיבה שנשלים עם ההסלמה ההולכת וגוברת מול הפלשתינים. חייבים לתבוע מראש הממשלה תהליך מדיני. דרשתי שראש הממשלה, אהוד אולמרט, ויושב-ראש הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, ייפגשו באופן מיידי". עוד אמר פרץ כי "אסור לנו להתעלם מהמשבר הפוקד את הרשות, ואסור שזה יגיע למשבר הומניטרי. משבר הומניטרי הוא רע לישראל".
יו"ר המפלגה דיבר גם על הנושאים החברתיים. "עם הקואליציה הנוכחית אנחנו בהחלט יכולים להגביר ולחדד את הנושאים החברתיים; שני דגלים משמעותיים הצלחנו להניף עד כה - פנסיה לכל עובד ונושא חברות כוח האדם".
פרץ דיווח על סיכום שהושג עם ראש הממשלה: תוקם ועדת שרים, שתטפל בנושאים אלה. בעניין שכר המינימום אמר, כי "אם הממשלה רוצה להחליט על הנהגת מס הכנסה שלילי זה אומר שיש משאבים. אנחנו החלטנו שמפלגת העבודה מעדיפה ללכת על העלאת שכר המינימום במקום הנהגת מס הכנסה שלילי".
בפתח הישיבה הבהיר יו"ר הסיעה, ח"כ אפרים סנה, כי נושא הישיבה הוא קבלת החלטה בנושא שינוי שיטת הממשל. בעניין זה אמר היו"ר פרץ: "ככה לא משנים ממשל. עברנו שינויים רבים ושיטות שונות, ותמיד זה היה תוך דיון ציבורי רחב". פרץ אף כינה את ישיבת ועדת השרים, שאישרה את הצעת החוק כ"מחטף פוליטי". לדבריו, "מי שחושב שאפשר לשנות ממשל במחטף של ארבעה מול חמישה בוועדת השרים - טועה. נתנגד בכל דרך לשינוי כפי שיוצע".
"ישנה תהום אידיאולוגית בינינו לליברמן"
פרץ חיווה לבסוף את עמדתו בנושא המגעים הקואליציוניים עם ישראל ביתנו, ואמר: "אין פה פסילה אישית, אבל יש תהום אידיאולוגית בינינו לליברמן". "אומרים", הוא הוסיף, "שזה יהיה על-פי קווי היסוד הקיימים. אני לא מאמין בתחפושות". בסיום דבריו אמר, תוך שהוא שולח עקיצה למורדי המפלגה: "צריך להבין שהסיעה שלנו צריכה להיות מלוכדת ומאוחדת בכל עניין ועניין. הדבר הוא תנאי להצלחה שלנו".

תאריך:  15/10/2006   |   עודכן:  16/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרץ מתריע: "ככה לא משנים ממשל"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מציע שיטה חדשה - כמו בעליון:  ל"ת
ועדה לבחירת חכי"ם  |  16/10/06 00:23
2
אני מציע להעביר את פרץ,,,
Sam17  |  16/10/06 14:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתן פריידין, רונן ליבוביץ
ראיות גם לביצוע מעשים מגונים, קבלת דבר במרמה, הטרדת עד ושיבוש מהלכי משפט    קושי ראייתי לבסס תשתית ראייתית מספקת לעבירת של סחיטה באיומים ע"י א'
אריאל שמידברג
נשיאת צ'ילה ביקרה בכפר גרימלדי, מרכז העינוי בו שהתה במעצר יחד עם אמה בתקופת המשטר הרודני של פינושה לפני 30 שנה
יפעת גדות
ארגון המזון והתרופות האמריקני אישר את תכונותיו הבריאותיות של שמן הקנולה    מעתה - גם יצויינו על תוויות הבקבוקים
רונן ליבוביץ
הנשיא קצב יגיע ביןם שני למליאה לכבוד טקס הפתיחה של כנס החורף של הכנסת    חברי כנסת רבים מובכים מהחלטתו של הנשיא וחלקם יעשו מעשה ויפגינו את מחאתם    ח"כים מרציאנו, אברהם, חילו ודותן יצאו בהפגניות מהמליאה    ח"כ אלדד יעבוד במשרדו באותה שעה    וח"כ יחימוביץ' עדיין שומרת את הקלפים קרוב לחזה ולא מגלה איך תגיב לכניסת הנשיא
עומר שרביט
הפתעה גדולה: מדד המחירים לצרכן לחודש ספטמבר ירד ב-0.9% - פי שניים מהצפוי והנמוך ביותר מאז 1986
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il