X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יוזמה חדשה: לייבש את הנשיא

הנשיא הודיע: לא אבוא היום לכנסת

היוזמה המתגבשת: שר המשפטים מאיר שטרית וצוות הפרקליטים יימנעו מהעברת תיקי חנינות לחתימת נשיא המדינה במקביל יעוכבו טקסי השבעות שופטים
▪  ▪  ▪
[צילום: ערוץ 2]

במשרד המשפטים נערכים לייבש את נשיא המדינה, משה קצב. המטרה: לשלול ממנו טיפול לפי סמכויותיו העיקריות, ובכך לכפות על הנשיא לפרוש מתפקידו - ובהקדם. נושא זה עולה עתה, ביתר עוצמה, נוכח ההודעות החוזרות והנשנות של הנשיא ושל פרקליטיו, לפיהן הנשיא לא יתפטר מתפקידו - אלא לאחר שיכריע היועץ המשפטי לממשלה האם להגיש כתב אישום.
הבוקר הודיע הנשיא, כי בניגוד להודעתו הקודמת - הוא לא יגיע היום לפתיחת מושב החורף של הכנסת. בכך נענה הנשיא ללחצים שהופעלו עליו: להימנע מהשתתפות בטקס הפתיחה, מחשש שיביך את הכנסת נוכח העבירות שיוחסו לו. במשרד המשפטים מתעצמת עתה הדרישה מהנשיא להשעות עצמו עד סיום ההליכים בעניינו.
מבית הנשיא נמסר כי "הנשיא הופתע ונדהם מהמלצות המשטרה ומשוכנע כי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה יווכחו כי אין ראיות לחשדות והאמת עוד תיחשף. נשיא המדינה חוזר ומדגיש כי הוא קורבן לעלילה שפלה שנרקמה נגדו ובמוקדם או במאוחר הכל יווכחו כי כל העלילות נגדו הן עלילות כזב. יחד עם זאת, על הכל לכבד את החוק, גם מי שממהרים לחרוץ דין ואין איש העומד מעל החוק".
- ראו: כיסוי נרחב בפרשת הנשיא
היוזמה לייבוש הנשיא מתגבשת במשרד המשפטים, נוכח חומרת העבירות המיוחסות לנשיא. עיקרה:
  • תיקי חנינות לא יועברו לחתימת הנשיא. כידוע, בקשות לחנינה מכל סוג מוגשות למשרד המשפטים. לאחר שאלה נדונות במחלקת החנינות הן מועברות לחתימתו של שר המשפטים. רק לאחר מכן מועברות הבקשות לחתימת הנשיא. הנשיא הוא אומנם המכריע מי יזכה בחנינה, אך על-פי הנוהג הקיים - הנשיא אינו דן בבקשה אלא לאחר שטופל התיק במשרד המשפטים;
  • טקסי השבעת שופטים יידחו ככל האפשר, גם לאחר שהוועדה לבחירת שופטים תכונס ותאשר מינוי שופטים חדשים. במשרד המשפטים וגם בבית המשפט העליון נבוכים מאותו מעמד שהתקיים לפני כשבועיים, שבו הושבע השופטת אליעזר ריבלין לכהונת המשנה לנשיא בית המשפט העליון.
במקביל לפעולות הנ"ל, נערך היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לקבלת החלטה מהירה בפרשת הנשיא. בפרקליטות כבר מצוי כל חומר החקירה הרלוונטי. היועמ"ש ביקש מהפרקליטות להעביר לידיו בהקדם את המלצות הפרקליטות, כדי שיוכל להכריע בשאלה באילו עבירות יוגש כתב אישום ובאיזה היקף. על-פי החוק, לא ניתן להעמיד את הנשיא לדין אלא לאחר שיסיים את תפקידו - אם בפרישה יזומה, ואם לאחר שיודח. חברי כנסת רבים ממתינים עתה להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, קודם שיינקטו צעדים, לרבות בתהליך הדחה.

ח"כ גלאון: הנשיא חסך לכולנו מבוכה ובושה

הנושא המרכזי בישיבת ועדת הכנסת היה סוגיית הנשיא קצב. חברי הכנסת גלאון (מרצ) ומרציאנו (העבודה) ביקשו לפתוח בהליך הדחה נגד נשיא המדינה. לעומתם אמר הח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל) כי "נעשית התעללות בנשיא - ממש וידוא הריגה". בסופו של דבר החליטה יו"ר הוועדה, ח"כ רוחמה אברהם, שלא לפתוח בהליך ההדחה עד החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אם להגיש כתב אישום. ח"כ אברהם אמרה כי אם אכן יוגש כתב אישום, והנשיא לא יתפטר מרצונו, היא תצרף את חתימתה לח"כים הדורשים לפתוח בהליך הדחה ותאשר את הליך ההדחה בכנסת.
בתגובה להודעתו של הנשיא שלא יגיע לפתיחת מושב החורף של הכנסת אמר יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ מנחם בן-ששון (קדימה): "אני מכבד את התחשבות הנשיא בבקשתנו שלא לגרום לאי נעימות מיותרת ולבטל את הגעתו לכנסת ובכך לשמור על כבוד מוסד הנשיאות וכבודו של בית המחוקקים".
ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר כי "הנשיא קצב הוכיח כהרגלו מה היא אחריות לאומית. אני סבור שהחלטתו מבטאת סימן להתנהגותו לאורך כל השנים. אחריות לאומית קודמת למעמד האישי. במידה ויוגש כתב אישום אני קורא לו להתפטר.
ח"כ אבשלום וילן (מרצ) מסר: "ברוך שפטרנו. במצב שנוצר, זו ההחלטה היחידה האפשרית. אני מצפה ממנו כעת שישעה עצמו עד גמר משפטו אם וכאשר".
יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "הנשיא חסך לכולנו מבוכה ובושה. זהו צעד ראשון שמחייב אותו להודיע על התפטרות כדי למנוע מהכנסת לפתוח נגדו תהליך של הדחה".
ח"כ רונית תירוש (קדימה) התלבטה אם להתקשר לרעיית הנשיא ולבקש ממנה כי תתערב בעניין ותבקש מהנשיא שלא להגיע לפתיחת כנס החורף, אך הודעתו של הנשיא פתרה לה את הבעייה. "זהו צעד נבון שחסך מבוכה ופגיעה בכבוד הכנסת ובכבוד מוסד הנשיאות ובנשיא קצב".
ח"כ יואל חסון (קדימה): "כל מה שעובר על הנשיא היא התעללות בו. אני מציע לחכות להחלטת היועמ"ש".

בהכנת הידיעה השתתף רונן ליבוביץ
תאריך:  16/10/2006   |   עודכן:  16/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא הודיע: לא אבוא היום לכנסת
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
זה מזכיר לי את הוועדה לבחירת שופטים
יודעת דבר מבפנים  |  16/10/06 08:32
2
איוולת מבית "קדימה"
שלמה אידן  |  16/10/06 09:47
3
הנשיא לא מתפקד, על מה הוא מקבל שכר? ל"ת
משלמת מיסים  |  16/10/06 11:54
4
לך עם בעיטה החוצה! לְמה היועצים שלך ל"ת
מחכים? -אשףשוף,לחשוד  |  16/10/06 13:21
5
לכנסת:לא למנות יותר לנשיאות חשוד עם ל"ת
זרע על הידיים!אשףשוף  |  16/10/06 13:28
6
יואל חסון אורי אריאל מייצגים עליבות
טוהרת המידות  |  16/10/06 13:59
7
דווקא חבל שלא בא.
מזכירה בכנסת  |  16/10/06 14:52
8
דווקא חבל שלא בא. ל"ת
מזכירה בכנסת  |  16/10/06 14:53
9
ייבוש הנשיא יכלול ייבוש משכורתו: על
כלום יקבל כלום, האפס  |  16/10/06 19:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יין אדום נמצא כבר כבעל יתרונות ללב. מה שהראה המחקר הנוכחי הוא את ההשפעות המיוחדות שלו במקרים של שבץ ולפני טיפול, ובכך העלה את האפשרות לשימוש ביין כאמצעי מניעה
יפעת גדות
סוכרת גורמת לירידה באספקת הדם לחניכיים וגורמת להן להיות רגישות יותר למחלות    השמירה על החניכיים והשיניים חשובה ביותר במקרים של סוכרת
יפעת גדות
לפני עשרים שנה נפל הנווט הישראלי בשבי    במהלך השנתיים הראשונות לשביו התקבלו מרון מכתבים מעטים אך מאז 1987 נעלמו עקבותיו של רון    מאז לא נודע דבר אודות גורלו
יפעת גדות
יש לבדוק את העור בזהירות ובקביעות בחיפוש אחר אזורים אדומים או מגורים
יוסי עבדי
מיוחד ב-Nfc: ארגונים לבנוניים מנצלים את עדויות חיילי המילואים המוצגים באינטרנט, ומתעדים את שמות משתתפי הקרבות    המטרה: הגשת כתבי אישום בגין "פשעי מלחמה"
רשימות נוספות
ראיות לביצוע מעשי אינוס על-ידי הנשיא  /  מתן פריידין, רונן ליבוביץ
ח"כ נדיה חילו: קשה לי לחלוק כבוד לנשיא קצב  /  רונן ליבוביץ
המשטרה למזוז: להעמיד את קצב לדין  /  שלומי דיאז, מתן פריידין
על החיסיון  /  טל רבינוביץ'
חיבוק כהטרדה מוסרית   /  נרי אבנרי
מכתב לנשיא המדינה  /  משה קציר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il