חברת וולט דיסני הודיעה אמש (ב', 16.10.06) כי תגביל את כמות הקלוריות, השומן והסוכר במוצרי המזון הארוזים שהיא משווקת לילדים עם תמונות של מיקי מאוס ודמויות אחרות של דיסני.
הצעד מגיע בעקבות החשיפה העצומה בתקשורת לנושא ההשמנה והמספר ההולך וגדל של ילדים שמנים ובעלי עודף משקל בארצות הברית, כמו גם בגלל העובדה כי ההסכם של דיסני עם חברת מקדונלד לגבי שיווק סרטי החברה במסגרת ארוחות לילדים - עומד לפקוע לאחר עשור שנים.
בהצהרה, הודיעה דיסני כי הכינה קווים מנחים חדשים עבור מוצרי המזון הנמכרים תחת רשיון החברה. לדוגמא, תוספת הסוכר במזונות אלו לא תעלה על 10% מהקלוריות המרכיבות את המנות העיקריות והתוספות ועל 25% בחטיפים. סה"כ השומן לא יעלה על 30% מהקלוריות של המנות העיקריות והתוספות ו- 35% בחטיפים.
דיסני הבטיחה גם להגביל את שומני הטרנס - הגורמים לסתימה בעורקים - הן במזון המוגש בפארקי השעשועים של החברה והן במוצרים המשווקים תחת רשיון החברה.
הסמל המסחרי של דיסני והדמויות שלה הם בעמדה ייחודית בשוק המזון ולכן חשוב שהילדים ירצו אותם וההורים ירגישו טוב לתת אותם", אמר נשיא דיסני, רוברט איגר.
לוח הזמנים ליישום המדיניות החדשה תלוי בחוזים הקיימים, רובם פג תוקפם בשנתיים הקרובות. לדברי החברה, רוב המוצרים המורשים והרשיונות יותאמו לקווים המנחים החדשים עד סוף שנת 2008.
המזון המוגש בפארקי השעשועים של דיסני יהיה ללא שומני טרנס עד סוף 2007, הבטיחה החברה.