X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר מכון היצוא: מדובר בפגיעה בהיקף של מיליארדי שקלים מתריע: אם תימשך לאורך זמן השחיקה המהירה בשער החליפין, יצואנים רבים יסגרו את קווי הייצור בארץ, ויעברו למזרח אסיה קורא לנגיד בנק ישראל להוריד לאלתר את הריבית במחצית האחוז לפחות
▪  ▪  ▪

אם יישמר שער הדולר הנמוך, יישחקו הכנסות היצואנים בכ-7 מיליארד שקל בשנת 2007, ורווחיות היצואנים תיפגע בכ-3 מיליארד שקל. כך מתריע, דוד ארצי, יו"ר מכון הייצוא.
הוא הוסיף, כי אם תמשך לאורך זמן השחיקה המהירה בשער החליפין, יצואנים רבים יסגרו את קווי היצור בארץ, ויעברו לסין, להודו, לויטאנם ולתאילנד. ארצי קרא לנגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, להוריד לאלתר את הריבית בשיעור של חצי אחוז לפחות על-מנת לבלום את המשך שחיקת שער החליפין.
במכון הייצוא מציינים, כי שער הדולר הנוכחי, שהגיע ל- 4.26 ש"ח לדולר, נמוך בכ-5.2% לעומת ממוצע שער החליפין בשנת 2005, שעמד על כ-4.5 ש"ח לדולר. השקל יוסף גם לעומת סל המטבעות בשיעור דומה. בהשוואה לממוצע הרבעון האחרון של 2005, הגיעה התחזקות השקל מול הדולר לשיעור של 8%.
כלכלני מכון היצוא מציינים, כי כל אחוז של תיסוף ריאלי בשקל יקטין ב-1% את שיעורי גידול הייצוא העתידיים. עוד מציינים במכון הייצוא, כי השחיקה בשער החליפין מקשה במיוחד על חברות בתחומי התעשיה שאינם מוטי הייטק, המהווים כמחצית מהייצוא התעשייתי. חברות אלו מתקשות לעמוד בתחרות הבינ"ל לאור שולי הרווח הנמוכים יחסית במכירותיהן. הדבר נכון במיוחד על-רקע התחרות הקשה בשווקים הבינ"ל ובעיקר במדינות מתפתחות, כגון סין והודו. מדינות אלו מאופיינות בשכר עבודה נמוך, הגורם לכשעצמו לקושי רב לחברות הישראליות לעמוד בתחרות.
במכון הייצוא מציינים, כי אומנם בטווח הקצר חלק מהפסדי היצואנים ינוטרלו בזכות עסקות "גידור" שמבצעים חלקם (עסקות המבטחות את שער החליפין מפני כל שינוי), אולם עסקות כאלה נעשות בד"כ כנגד תזרים הכנסות למספר חודשים קדימה, ולפיכך, ככל שיתארך משך הזמן בו יישמר שער החליפין הנמוך, כך יבואו ההפסדים לידי ביטוי מוחשי.

תאריך:  18/10/2006   |   עודכן:  18/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"שער הדולר הנמוך שוחק את הכנסות היצואנים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
ח"כ בשארה שלח מכתב לשר הביטחון בדרישה להסבר שליחת צווי גיוס לבני נוער ערבים    "מדובר בעשרות בני נוער מכפרים שונים שקיבלו את הצווים", טוען ח"כ בשארה
הילה רפופורט
לאחר שהודיע אתמול כי יעדיף מועמד לנשיאות שאינו איש פוליטי, הצהיר היום אולמרט כי בהקשר זה קיים גם יוצא מן הכלל - שמעון פרס אלא ש"כרגע אין לעסוק בסוגייה"
רונן ליבוביץ
ועדת החינוך דנה במצב הקשה של מערכת החינוך במזרח ירושלים    ח"כ מלכיאור: טיפול הממשלה בחינוך במזרח ירושלים הוא רשלנות פושעת    ח"כ חילו: "מדובר בפגיעה בזכויות אדם בסיסיות ועבירה על החוק"
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה של הכנסת התכנסה היום    השר בן-אליעזר: "הרחבת מקורות אספקה של גז טבעי, לטווח ארוך, תאפשר ליצרנים פרטיים להקים תחנות ליצור חשמל"    יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ משה כחלון קורא לאוצר לסיים בהקדם את המו"מ עם עובדי חברת החשמל ולהתחיל בהליכי השינוי המבני בחברה
ליאור הנר
שירות מיילביט מספק SMS עם הודעות וציונים ממוסדות אקדמיים ואוניברסיטאות לסטודנטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il