X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש הממשלה מביע סיפוק מהכרזתו של ברי

"כשברי מדבר - זה גם מעניין"

חברי הכנסת בירכו היום על הכרזתו של יו"ר הפרלמנט הלבנוני כי "זה הזמן המתאים למשא-ומתן עם ישראל" איציק מזמינה את ברי לבקר במשכן הכנסת
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

במערכת הפוליטית הישראלית מברכים על הכרזתו של נביה ברי, יו"ר הפרלמנט הלבנוני, שהצהיר כי "זה הזמן המתאים למשא-ומתן עם ישראל", אך יחד עם זאת מבינים, כי במדינה מפולגת כלבנון לא מספיק שרק גורם אחד ירצה בשלום עם ישראל.
ראש הממשלה, אהוד אולמרט, הגיב בסיפוק לדברים, ואמר כי "בכל פעם שמנהיג ערבי מדבר על שלום יש להקשיב לו וכשברי מדבר זה גם מעניין". ח"כ דני יתום (העבודה) ברך על "התבטאותו החיובית של רה"מ בנושא" וקרא לו להתייחס באופן דומה לדבריו של אסד. "יש לנצל כל הזדמנות להביא לחיזוק שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל, גם אם דומה שהסיכויים לא גדולים", אמר יתום. הוא הוסיף כי דברי ברי, יחד עם קריאותיו החוזרות ונישנות של הנשיא הסורי, יוצרות הזדמנות יוצאת דופן לחידוש המו"מ עם סוריה ולבנון.
יו"ר הכנסת כינתה את ההתבטאות מצפון כ"קולות חדשים" שיש להאזין להם והזמינה את ברי לביקור בכנסת. איציק ציינה שעל ברי לפעול למען שחרור החטופים.
והבה: "אני מקווה שאין מדובר במס שפתיים"
ח"כ מגלי והבה (קדימה) אמר ל-Nfc, כי "חשוב מאוד שמנהיג אמל והאדם המייצג את השיעים בלבנון, אמר את האמירה החשובה הסותרת את האידיאולוגיה החיזבאללאית שלא מכירה בקיום ישראל. אין ספק, שאמירה כה חשובה נקלטת היטב בישראל".
ח"כ והבה התייחס גם לסוגיות המונעות משא-ומתן בין ישראל ללבנון. "ישנה השפעה גדולה לפרו סורים ולחיזבאללה בלבנון כנגד שלום עם ישראל. הסיבה להחלטה של הלבנונים לחתור להסכם שלום עם ישראל לפני פירוק החיזבאללה מנשקו היא בעיות פנימיות קשות. בכל מקרה אני מקווה שאין מדובר במס שפתיים".
ח"כ נדיה חילו (עבודה) אמרה בעקבות דבריו של ראש הפרלמנט הלבנוני, כי "חשוב להושיט את ידינו ולבחון את רצינות כוונותיו". לדבריה, "כשאופציית השלום עומדת בפתח עלינו לפתוח את הדלתות, אומנם בזהירות, כי רק כך נוכל לדעת אם כוונותיו רציניות".
עוד אמרה, כי "שלום עם לבנון יאיץ תהליכי הידברות ושלום גם עם מדיניות ערביות נוספות באזור ובטוח יקרין גם על הרשות הפלשתינית".
יו"ר מרצ-יחד, ח"כ יוסי ביילין, מברך גם הוא על דבריו של יו"ר הפרלמנט הלבנוני. "אני מקווה שראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, שאמר כי לבנון תהיה האחרונה שתעשה שלום עם ישראל, יסכים למשא-ומתן עם ישראל, אשר התנהל בעבר בוושינגטון ונפסק בהוראת סוריה".
מהעבר השני של המפה הפוליטית, אומר יו"ר סיעת איחוד לאומי-מפד"ל, ח"כ אורי אריאל כי "במשא-ומתן עם לבנון ישראל חייבת לדרוש את החזרת החטופים, פירוק החיזבאללה מנשקו והתחייבות ממשלת לבנון לא לתת חסות לארגונים הפועלים נגד ישראל".

תאריך:  19/10/2006   |   עודכן:  19/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כשברי מדבר - זה גם מעניין"
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תפסיקו לרוץ אחרי כל הצהרה-מחר תשתנה ל"ת
אברום  |  19/10/06 18:29
2
"הגם היפהפיה חילו, בנביאים?" ל"ת
הניה  |  19/10/06 19:14
3
קדימה מקפצים מעניין לעניין כשנכשלים
מיכל מירושלים  |  19/10/06 22:51
4
ברי מדבר
אבי ר  |  19/10/06 22:56
5
וכשהכלומרט הזה מדבר זה עושה לי ל"ת
חררה  |  20/10/06 12:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
מנכ"ל פינקסו השקעות: כנגד כל התחזיות ובניגוד להתנהלות החברה בעבר, מונה מנכ"ל מבחוץ, ללא ניסיון מוכח בתחום הרפואי    טוען: האנליסטים בארה"ב לא מכירים את שלמה ינאי, והדבר עלול לפגוע בחברה    מעריך: עם זאת, בטווח הארוך מניית טבע תחזור לחוסנה המקורי
גלית יצחק
היום מצוין יום האוסטאופורוזיס העולמי    כ- 50% מהנשים מעל גיל 50 יחוו שבר כתוצאה ממחלת האוסטאופורוזיס
עידן יוסף
מוחים נגד החלטת משרד ראש הממשלה וטוענים כי לא לכל נושא דרוש רב ושההחלטה תחסוך כסף רב    לטענתם, עקב האכילס הינו שכר רבנים הממומן מתקציב המועצה ובחישת גורמים פוליטיים
ברוך לוי
חתמה על הסכם בשווי של לפחות 35 מיליון דולר עם UPMC, אחד הארגונים הרפואיים הגדולים בארה"ב    מדובר בחוזה רישוי תוכנה ושירותים וכמו כן בהשקעה בחברה
עידן יוסף
טרם הוחלט מי הקצין שיבדוק את סדרת ההתנכלויות והאיומים כלפי ראשי הרשויות    יו"ר מרכז השלטון המקומי: הממצאים יכו בתדהמה את תושבי ישראל ואת ממשלת ישראל    הנהלת מרכז השלטון המקומי קוראת לרשויות להקציב מימון לאבטחת העומדים בראשן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il