X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד התקשורת יצא בימים אלה בשימוע למפעילי התקשורת להסדרת סוגיית העסקה לתקופה מוגדרת בין בעלי רישיונות תקשורת למתן שירותי טלפוניה ואינטרנט לציבור הצרכנים
▪  ▪  ▪

האם קרה לכם שחתמתם על עיסקה משתלמת עם המפעיל הסלולרי, ספק האינטרנט, ספקית הטלפון או הטלוויזיה הרב-ערוצית, ופתאום נוכחתם לגלות שכעבור חודשים אחדים הסכום אותו אתם משלמים "הוקפץ", ואין לכם שמץ של מושג למה זה קרה?
תלונות מסוג זה מתקבלות מדי יום ביומו במשרד התקשורת. שר התקשורת, אריאל אטיאס, החליט לומר די לתופעה. בימים אלו יוצא משרד התקשורת בשימוע למפעילי התקשורת השונים על-מנת שאלו יפעלו להסדרת סוגיית העסקה לתקופה קצובה (מוגדרת) בין בעלי רשיונות תקשורת למתן שירותי טלפוניה (סלולר, נייח ובינלאומי) ואינטרנט - לבין ציבור הצרכנים.
עו"ד חיים גֵרון, סמנכ"ל בכיר להנדסה ורישוי במשרד התקשורת, הסביר בשיחה עם Nfc את חשיבות ההחלטה. "במילים פשוטות, אומר השר שלא יתכן שאזרח שחתם על הסכם לא יקבל הודעה על כך שהמחיר הולך לתפוח לפני שהדבר קורה. קיימת כאן בעיה צרכנית, של חוסר הגינות כלפי הלקוחות. הגילוי הנאות מחייב להודיע על כל שינוי בתוכנית בפרק זמן סביר של לפחות 30 יום קודם, ולתת לצרכן להחליט האם הוא מעוניין להמשיך במסלול הקיים, לעבור למסלול אחר, או לנתק את הסכם ההתקשרות".
גרון מדבר על תופעה בה קורה שלקוחות ששילמו במשך חודשים סכום מסוים, מוצאים שהסכום הנקוב בחשבונם "הוקפץ" פי שניים ויותר. התופעה, אותה הוא מכנה "פרקטיקה" של חברות התקשורת, אינה נחלתן של חברות התקשורת בלבד, אלא גם בחברות אחרות. כך, למשל אדם שמחליט לחתום על מנוי לעיתון מוצא כי בתום תקופה מסוימת הסכום עלה. אולם עיקר התופעה קיימת בעיקר בחברות התקשורת השונות.
עמדת משרד התקשורת בשימוע הינה שבעל רישיון יודיע למנוייו, בכל חשבון, על מועד סיום העסקה. כמו כן, בעל הרישיון יודיע במכתב נפרד, לפחות 30 יום בטרם תום תקופת ההתחייבות - על מועד סיום העסקה והתעריף החדש בעד קבלת אותם שירותים שבעסקה.
כאמור, מטרת התיקון המוצע העומד לשימוע הינה לגרום לכך שהצרכן יהיה מודע מראש למועד סיום העסקה עם בעל הרישיון, וזאת כדי למנוע מצב שבו, לאחר תקופת ההתקשרות הראשונה, בעל הרישיון יעלה את תעריף העסקה, מבלי להודיע על כך מראש לצרכן ומבלי שקיבל את הסכמתו לכך.
"כל אזרח בישראל הוא צרכן של שירותי תקשורת, ומשרד התקשורת פועל באופן עקבי לשיפור מצבו ומעמדו של צרכן התקשורת הישראלי, להגברת השקיפות של מחירי שירותי התקשורת ואפשרויות הבחירה שלו", אמר השר אטיאס. שר התקשורת הוסיף כי "יש להפסיק את העוול שנגרם לצרכנים, שאינם מודעים לסעיפים הקטנים בהתקשרויות השונות".
מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, אמר כי משרד התקשורת מייחס חשיבות רבה לכך שהמנוי יידע מראש מהו התעריף החדש שישלם בעד אותו שירות בתום תקופת ההתקשרות, וזאת במידה ויבחר להמשיך ולצרוך את אותו השירות. במשרד התקשורת מציינים כי תלונות רבות שהגיעו למשרד מגלות מקרים רבים שבהם מפעילי התקשורת מעלים בצורה משמעותית את עלות השירות והדבר מתגלה למנוי רק מאוחר יותר. כמו כן, ההודעה מראש תאפשר למנוי לנהל משא-ומתן על עסקה חדשה.
את ההתייחסויות לשימוע נדרשו חברות התקשורת להעביר למשרד עד ה-16 בנובמבר 2006.

סלקום: לקוחותינו מקבלים שלוש התראות לפני סיום הטבה

בתגובה ליוזמת שר התקשורת לשקיפות בנושאי סיום מסלולי התקשרות תוך העלמת מידע מן הלקוח, כי לקוחותיה מקבלים שלוש התראות קודם לסיום מסלולי התקשרות: התראה ראשונה בחשבונית, חודשיים לפני סיום ההטבה, התראה שנייה גם כן בחשבונית, חודש לפני סיום ההטבה והתראה שלישית באמצעות הודעת SMS למכשיר הסלולרי. עם זאת, גם בסלקום מודים כי אינם שולחים מכתב נפרד ללקוחותיהם המבשר על סיום ההתקשרות.

תאריך:  22/10/2006   |   עודכן:  23/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות התקשורת מתעתעות בצרכן; לאטיאס נמאס
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעט מדי, מאוחר מדי
לגראנג'  |  22/10/06 18:50
2
אבל מה זה עוזר כשקשה להגיע למרכז הש
אופיר .ש.  |  23/10/06 15:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי פיין
כך קבעה הבוקר שופטת בית הדין האזורי לעבודה, כשקיבלה את הסכם הפשרה שבין חברת ערוצי זהב לתובעת ההרה
מירב לוי
המדריך המלא שפרסם משרד האוצר כולל מידע מקיף בנושא מלגות לסטודנטים    המידע מפורסם בפורטל gov.il
הדר פרבר
השתתפו בהפגנת תמיכה לשחרורו של סולן להקה ניאו-נאצית    את ההפגנה ארגנה המפלגה הדמוקרטית-לאומית
ניר יהב
היום נערך טקס אזכרה לזכרו של רחבעם זאבי (גנדי) אשר נרצח לפני חמש שנים    ראש הממשלה: "לו היה חי עימנו, היה גנדי בר פלוגתא קשה וחריף מעין כמוהו לממשלת שרון ולממשלתי"
גלית יצחק
משרד הבריאות הורה להפסיק מתן חיסון נגד שפעת, בעקבות הודעה שקיבל על פטירתם של ארבעה מבוטחים שחוסנו נגד השפעת מספר ימים קודם לכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il