X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בהמשך למאבק משפטי ארוך והתנגדות של הבורסה לניירות ערך המדד של פינוטק מאפשר סחירות של 100% ויכולת לצאת ולהיכנס לעסקה בכל עת
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חברת פינוטק השיקה השבוע מכשיר בשם "מדד ישראל 25", זאת למרות התנגדות הבורסה לניירות ערך ובהמשך למאבק משפטי ממושך. לטענת הבורסה לניירות ערך, המדד שהשיקה פינוטק דומה בשמו למדד שלה "מדד ת"א 25", ולה זכויות יוצרים על המותג.
המאבק המשפטי בין פינוטק, המתמחה במסחר מקוון גלובלי, לבין הבורסה לניירות ערך, החל לפני שלוש שנים, בדצמבר 2003, כאשר חברת פינוטק התכוונה להשיק את המכשיר החדשני.
הבורסה לניירות ערך הגישה בקשה לצו מניעה זמני בטענה, כי לבורסה זכות יוצרים על המדד, על שערי החליפין ועל שערי המניות המפורסמים על-ידה ועל סימן המסחר הרשום בבעלותה.
ביוני 2004 דחה בית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשת הבורסה לניירות ערך בטענה, כי הבורסה אינה משווקת מוצר כלשהו. לדברי בית המשפט, הבורסה היא נותנת שירות לחברות, הרשומות אצלה למסחר, ולציבור הרחב, הקונה ומוכר ניירות ערך במסגרת המסחר בבורסה.
לדברי השופט יהודה זפט, שדן בבקשה להוצאת צו מניעה זמני, "בנסיבות אלו נראה כי רישום סימן המסחר מדד 'תל אביב 25' חורג מהמטרות לשמן ניתנה הגנת סימן המסחר או השירות, אלא אם כן ביקשה הבורסה למנוע מבורסה מתחרה (וכידוע כזו אינה קיימת בתל אביב בפרט ובישראל בכלל) פרסום מדד בשם זהה או דומה לסימן שנרשם בשם הבורסה".
עוד הוסיף השופט זפט, כי "מטרת התובענה והבקשה שבפני אינה להגן על סימן המסחר אלא לייחד לבורסה את השימוש במכשיר הפיננסי של חוזים המבוססים על שינויים במדד 'תל אביב 25'. זו מטרה זרה לתכלית לשמה קיימת הגנת סימן המסחר. לפיכך אני סבור שגם בעילת סימני המסחר סיכויי הבורסה להצליח בתביעתה מפוקפקים". בית המשפט העליון החליט לא לאפשר לבורסה לניירות ערך של תל אביב לערער על פסיקת בית המשפט המחוזי, ולא לאפשר קבלת צו מניעה.
יתרונו העיקרי של המוצר של פינוטק "ישראל 25", הוא בסחירותו של המכשיר, העומדת על שיעור של 100%, כלומר, משקיע שמעוניין לקנות את המכשיר ולהרוויח מעלייתו של המדד, יכול להיכנס ולצאת מהעסקה בכל עת ועל-פי רצונו.
בנוסף, משקיעים שסוחרים ב"ישראל 25" יכולים לקנות רק את המכשיר, מבלי לקנות את נכסי הבסיס שמרכיבים אותו, וכך ליהנות מעלייתו של המדד. יתרון נוסף וייחודי בחוזה של "ישראל 25" הוא שניתן להרוויח גם מירידות בשוק המניות. כלומר, ניתן למכור את "ישראל 25" מבלי ממש להחזיק בחוזה, ובכך יכול המשקיע לבצע עסקה בחסר, "SHORT", כפי שנהוג בשווקים משוכללים בכל העולם. מפינוטק נמסר, כי ההיענות למוצר גבוהה מהצפוי.

תאריך:  22/10/2006   |   עודכן:  22/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פינוטק השיקה השבוע את מדד "ישראל 25"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
יוזמה ניסיונית של משרדי האוצר והתמ"ת לעידוד הייצוא הישראלי לסין: שתי חברות ענק סיניות יפעלו כ"סוכנים לאומיים" של חברות ישראליות, ויסייעו להן לחדור לשוק המקומי
אלעזר לוין
בית המשפט דחה בקשת כלל להזמין להעיד קציני משטרה ואחרים, שיעידו על זיוף כביכול של מסמכים בפרשת הבוררות עם אלי ארוך    כלל תדרוש הקפאת הדיון
שלומי דיאז
בדיקה שלאחר המוות קבעה שהתינוקת מתה מחנק    צוות חקירה מיוחד יחקור בשנית את הגננות
עידן יוסף
משרד התקשורת יצא בימים אלה בשימוע למפעילי התקשורת להסדרת סוגיית העסקה לתקופה מוגדרת בין בעלי רישיונות תקשורת למתן שירותי טלפוניה ואינטרנט לציבור הצרכנים
צבי פיין
כך קבעה הבוקר שופטת בית הדין האזורי לעבודה, כשקיבלה את הסכם הפשרה שבין חברת ערוצי זהב לתובעת ההרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il