X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נידון לעבודות שירות ופסילת רשיון הנהיגה בפרשה מעורבים 24 אזרחים ואנשי משרד הרישוי
▪  ▪  ▪

בימ"ש השלום ברחובות גזר עונש של חצי שנת מאסר שתרוצה בעבודות שירות ופסילת רשיון נהיגה לארבע שנים על תושב דימונה, מאיר דהן, שהורשע בכך ששיחד בוחן של משרד הרישוי כדי שלא להבחן במבחן התיאוריה וכדי לזרז את הליכי קבלת רשיון הנהיגה.
בפרשה מעורבים 24 בני אדם, אזרחים ואנשי משרד הרישוי. יתר הנאשמים ממתינים לגזר הדין.
דהן הורשע, על-פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון, בכתב אישום מתוקן, בעבירות של מתן שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובשימוש במסמך הקשור לשימוש ברכב במרמה.
הנאשם הואשם - ביחד עם 24 נאשמים אחרים - במסגרת פרשיה רחבת היקף, בגין קבלת רשיונות נהיגה במרמה, בין היתר, באמצעות מתן וקבלת שוחד.
על-פי התביעה, הנאשם המרכזי בפרשה הוא נפתלי בכר, ששימש בתפקיד ממונה על הקצאות מורים, אחראי לסידור עבודה לבוחנים, ומקשר בין ארגון מורי הנהיגה לבוחנים במשרד התחבורה, רשות הרישוי, מחוז מרכז - נפת רחובות וראשון לציון, וכן כבוחן נהיגה מוסמך הן במבחני נהיגה עיוניים (תיאוריה) והן במבחני נהיגה מעשיים (טסט).
בחודש יוני 2004, לאחר שנכשל במבחן עיוני, פנה דהן, באמצעות מתווך, לבכר, והציע לו 6,000 ש"ח, על-מנת שיסייע לו לקבל רשיון נהיגה במרמה לרכב פרטי. נטען כי בכר נעתר להצעתו. בהתאם למוסכם ביניהם, בתאריך 8.6.2004 הגיע דהן למשרד הרישוי בראשון לציון, ובכר, ששימש כבוחן עיוני באותה עת, אפשר לו להשתתף במבחן העיוני, למרות שהנאשם תושב דימונה, ובניגוד לנהלי רשות הרישוי במחוז המרכז.
בכר הורה לסייע לדהן לפתור את התשובות במבחן, והטביע את חותמתו וחותמת "עבר" על גבי טופס המבחן ועל גבי טופס הבקשה לרשיון נהיגה של הנאשם, ואף ציין עובדה זו בדוח הריכוז היומי.
בהמשך אותו יום, בחן בכר בחינה מעשית את הנאשם, וציין בכזב כי הנאשם למד נהיגה אצל צויגנבאום אלכס, נאשם נוסף בפרשה, שהינו מורה לנהיגה. בכר העביר את דהן בכזב את המבחן המעשי. על סמך האמור, קיבל הנאשם במרמה רשיון נהיגה לרכב פרטי.
במשפט טען דהן, בן 34, כי הינו אדם נורמטיבי, נטול עבר פלילי, נשוי ואב ל- 2 קטינים, בני 2.5 ו- 5, ומשמש כמנהל מחסן וסגן מנהל סניף ברשת מזון. ותירץ את העבירות, בכך שנזקק לרשיון נהיגה, לצורך קבלת תעודת מנהל מחסן, במסגרת עבודתו, ובכך שנכשל מספר פעמים רב, למרות מאמצים רבים, במבחני תיאוריה.
על-רקע הלחץ ממקום העבודה להוציא רשיון נהיגה, ולאור כשלונותיו החוזרים, התקשה לדבריו להתמודד עם התסכול - במקביל לתסכול מקשיים במערכת יחסיו הזוגיים עם רעייתו ממנה היה פרוד באותה עת ולכן ביצע את העבירות שבהן הודה.
השופט ירון לוי, שדן בתיק, כתב בין היתר כי "שיקולי החומרה במעשי הנאשם מזדקרים לעין. בראש וראשונה, מדובר בעבירה של מתן שוחד, שהיא עבירה מובהקת של שחיתות והשחתת מידות. מחובת בית המשפט להגיב בענישה מחמירה, שיהא בה כדי לתרום לשירוש התופעה, שלמרבית הצער, אינה חיזיון נדיר בימים אלה. משנה חומרא יש לראות במטרת מתן השוחד, קבלת רשיון נהיגה, מבלי שהנאשם עומד בתנאים הבסיסיים לקבלת רשיון נהיגה, מבלי שהנאשם כשיר לנהוג, תוך זלזול בוטה בחיי אדם ובטיחות עוברי דרך, וזאת במיוחד, על-רקע הקטל המשתולל בדרכים, שאינו פוסק. מנגד, לא ניתן להתעלם מעברו הנקי של הנאשם, מהודאתו, מהחסכון בהעדת עדי תביעה רבים, מנסיבותיו האישיות של הנאשם ומהמלצת שירות המבחן שלא להחמיר עמו".
אי לכך החליט השופט להקל על הנאשם וגזר עליו עונש של 6 חודשי מאסר, שירוצו בדרך של עבודות שירות; 12 חודשי מאסר מותנים למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור איזו מהעבירות בהן הורשע, או עבירה של נהיגה בזמן פסילה; 4.5 שנות פסילה מקבל ומהחזיק רשיון נהיגה וקנס בסך 6,000 ש"ח או 60 ימי מאסר תמורתו.
נציין כי בפרשה מורכבת ורבת נאשמים זו, עד כה, נגזר דינה של נאשמת אחת, שנדונה, במסגרת הסדר טיעון, ל- 2 חודשי מאסר לריצוי בדרך של עבודות שירות, 10 חודשי מאסר מותנים, 3 שנות פסילת רשיון נהיגה, קנס בסך 3,000 ש"ח וצו מבחן. כל זאת לאחר שהורשעה בכך שעברה במרמה מבחן תיאוריה.

תאריך:  23/10/2006   |   עודכן:  23/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מ. טוכפלד, ר. ליבוביץ
ליברמן הגיע עם ח"כ טרטמן לישיבת הסיעה על-מנת לשכנע את חברי האיחוד הלאומי-מפד"ל לחבור למהלך הכניסה לקואליציה    חברי האיחוד הלאומי מפד"ל הבהירו לליברמן כי הם אינם מתכוונים לתמוך בהצעת החוק שלו לשינוי שיטת המשטר בישראל    הירשזון ישכנע את העבודה לתמוך בתקציב    פרס ינסה להשיג את תמיכת הגמלאים לקראת ההתמודדות על הנשיאות
הדר פרבר
כל הבניינים המוניציפלים נצבעו וכ- 80% מהבתים הפרטיים גם כן נצבעו בוורוד כדי להעלות את מורל התושבים
גלית יצחק
הגן, שייחנך ביום רביעי הקרוב, הינו גן שעשועים המיועד לגרות את ארבעת החושים אצל בעלי צרכים מיוחדים    כל פינה בגן תוקדש לחוש אחר במטרה לשפר את היכולות המוטוריות והשכליות
מירב לוי
80% מהישראלים המחפשים מידע באינטרנט מחפשים מידע בתחום התיירות    שוק התיירות באינטרנט גלגל בשנת 2005 כ- 65 מיליארד דולר בארה"ב    כנס בנושא יתקיים בסוף החודש בהשתתפות שר התיירות
שלומי דיאז
החביות הונחו לעצור נדידת חולות    המשטרה סבורה כי מאחורי הגניבה עומדת כנופייה העוסקת בסחר בברזל גנוב    גנב ברזל נעצר בחשד כי ניסה לגנוב פרגולה מ"בית העיוור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il