X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת הכלכלה התכנסה היום וקראה להגדיל את התקציב המיועד לפרויקט שיקום שכונות ח"כ מרציאנו: "אפשר להגיד פרויקט שיקום שכונות ז"ל" ח"כ כחלון: תפסיקו להיות חלשים על החזקים"
▪  ▪  ▪
ח"כ כחלון [צילום: אתר הכנסת]

ועדת הכלכלה קוראת למשרד האוצר להגדיל ל-250 מיליוני ש"ח את התקציב המיועד לפרויקט שיקום שכונות, כך נקבע בישיבת הוועדה שהתכנסה (יום ג', 24.10.06). יו"ר הוועדה, ח"כ משה כחלון (ליכוד) אמר כי "כוונת משרד השיכון להזניח 57 שכונות שאותרו כשכונות שיש לשקמן, בשל העדר תקציב, מחייבת את כל חברי ועדת הכלכלה הן מהקואליציה, הן מהאופוזיציה, להירתם ולהביא להגדלה של תקציב 2007".
לדבריו, בשנים האחרונות חלה ירידה מתמדת בתקציבי השיקום הפיזי מרמה של 193 מיליוני ש"ח בשנת 2001 ועד לתקציב של 48 מיליוני ש"ח בשנת 2006. התוצאה היא ירידה בכמות הרחבות הדירות ושיפוץ הבתים. "תפסיקו להיות חלשים על החזקים, הרי היכן שיש חזקים אתם בדרך כלל חלשים", התייחס כחלון לטיפול הממשלה בנושא שיקום השכונות.
ח"כ דוד טל (שס) הציע להגיש הצעת חוק שתבטיח את התקציב לטיפול הפיזי החברתי. ח"כ אמנון כהן (שס) וח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) אמרו כי על חברי כנסת מהקואליציה לתבוע מהממשלה טיפול בנושאים כדוגמת שיקום השכונות, בטרם יאושר התקציב.
ח"כ יורם מרציאנו (עבודה) טען כי "אפשר להגיד פרויקט שיקום שכונות ז"ל. הנתונים מצביעים על ביטול הפרויקט. עם זאת, משרד האוצר הודיע אתמול על תוספת תקציבית של 120 מיליוני ש"ח, לכן בינתיים כדאי להמתין עם הקפאת הפרויקט". וח"כ רונית תירוש (קדימה) אמרה שגם באזורים הנחשבים לחזקים כדוגמת תל אביב חייבים לטפל בשכונות.
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אריה בר, אמר כי "פרויקט שיקום השכונות - מת". לדבריו, השכונות הפכו למדגרה לאוכלוסיות חלשות שכן אלה שמתחזקים רוכשים דירות בשכונות אחרות. חובת קיום מכרז לשיקום ולשיפוץ ואפילו של דירה אחת "חיסלה את יכולת הפעילות של משרדי הממשלה והמשרד לא יכול להפעיל אפילו את חברת עמידר או את האגודה לתרבות הדיור".
עם זאת מסר בר כי הצליחו לשנות את החלטת הממשלה ולהביא להחלטה כי מתוך 94 השכונות הנדרשות שיקום, יושקעו הכספים בשיקום של 37 שכונות ולא 5 בלבד כפי שהחליטה הממשלה. קובי טאוויל, מנהל פרויקט שיקום שכונות חברתי בירושלים, ציין שבשכונת ברזיל כ- 620 מבנים הזקוקים לשיפוץ מיידי והעבודה המשותפת עם תושבי השכונה מהווה מנוף לגיוס משאבים נוספים על-ידי התושבים. סילברמן אמילי מהטכניון, העוסקת בנושא שיקום שכונות דיברה על תופעה חדשה באירופה ובארה"ב שבה מכניסים אנשים בעלי מעמד חברתי בינוני לשכונות שעברו שיקום.
רכז שיכון אגף תקציבים, שרון גמבשו, ציין שבשנת 2007 התקציב צפוי להגיע לסכום של 78 מיליוני ש"ח לשיקומם הפיזי של 37 שכונות. לדבריו, צמצום מספר השכונות שישוקמו יאפשר לרכז המאמץ בהן.

תאריך:  24/10/2006   |   עודכן:  24/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
יורש העצר הבריטי, הנסיך צ'ארלס, יעמוד בפני חקירת מס    ועדה מטעם הפרלמנט בבריטניה היא שתחקור
אלעזר לוין
Nfc חושף לראשונה את טענות כלל פיננסים לגבי הזיופים במסמכי ארוך    ביגר הסתמך על המסמכים בחוות דעתו המכרעת בבוררות
רונן ליבוביץ
הרמטכ"ל הופיע היום בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת    "אם המציאות לא תשתנה על-ידי גורם חיצוני, נגיע לנקודה שבה נצטרך להחליט מה עושים לגבי הנוכחות שלנו לאורך ציר פילדלפי"    עוד אמר כי "התחקיר הצה"לי יסתיים עם תחילת דצמבר"
הילה רפופורט
משרד החוץ הסיני הכחיש פרסומים, לפיהם התנצלה צפון קוריאה על הניסוי הגרעיני שביצעה
צבי פיין
בעקבות הפרסומים כי ליברמן ימונה לשר לענינים אסטרטגיים, דורשים בעמותה לחשוף בפני חברי הכנסת את חומר החקירה נגדו בטרם יצביעו על המינוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il