X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה היום בחשד להתעללות פיסית ומינית במוסד גיל עם יו"ר המועצה הלאומית לשלום הילד תבע ממשרד הרווחה לסגור לאלתר את מעון גיל עם
▪  ▪  ▪
ח"כ שרוני. אימץ את החלטת רה"מ [צילום: אתר הכנסת]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה היום (ג', 24.10.06) בחשד להתעללות פיסית ומינית במוסד "גיל עם" המשמש כמעון חסות של משרד הרווחה בצפון.
יו"ר הוועדה, ח"כ משה שרוני (גיל), האשים את משרד הרווחה בכך שנכשל בפיקוח ובבקרה על המתרחש במעון "גיל עם". "המשרד בחר להתעלם ממאבקי הכוח בין מערך הפיקוח ומערך העובדים במעון, ובכך הפקיר את גורלם של הנערים החוסים בו", טען.
מנחם וגשל, מנהל האגף לשירותי נוער מנותק במשרד הרווחה, הודה שהעובדות שהתפרסמו בכתבה בעיתון הארץ [13.10.06] אכן קיימות אם כי הכתב הגזים בתיאורו ובשל כך נוצרה התחושה שהאווירה במעון "גיל עם" רוויה באלימות. "המסקנה שלנו מבדיקת האירועים היא כי אין סכנה מיידית כוללת לשלומם הפיסי, הרגשי והנפשי של החוסים במעון. אולם, אם לא יתוקנו הליקויים שנחשפו צפויים מצבי סיכון ממשיים לאוכלוסיית החוסים. זיהינו כוחניות במערכת יחסי הגומלין בין הצוות לחניכים ושימוש בכוח נגד ילדים. יש כשלים בעבודת הצוות המקצועי, בעבודת המדריכים, בהכשרתם וזאת למרות שמדובר במעון סגור שבו חוסים נערים עם בעיות נפשיות, רגשיות והתנהגויות מורכבות".
לדבריו, "במעון הסגור חוסים 21 נערים גילאי 19-12", כאשר וגשל הודה כי היה כשל מערכתי גם של הנהלת המשרד בכל הנוגע לפיקוח על המתרחש במעון "גיל עם". "ראש הממשלה קיבל את כל ההמלצות שהגשנו לו לתיקון המצב הכוללות שיקום האמון בין מערכת הפיקוח להנהלת המעון, קביעת סטנדרטים ראויים של כוחות ההוראה, ההכשרה מקצועית, הטיפול וההדרכה. המשרד יקבע נציב קבילות במעון, חיצוני למערכת, שיקבל תלונות ותגובות של ילדים וידווח להנהלת המעון ולהנהלת המשרד לפי הצורך. המלצנו כי בתוך חצי שנה תיערך בדיקה חיצונית נוספת על תפקוד המעון ובמידה שלא יהיה שיפור משמעותי לא יהיה מנוס מהסקת מסקנות אישיות נגד הנוגעים בדבר והעברת האחראים מתפקידם".
נציג המשטרה, סנ"צ רם זוננשטיין, סגן מפקד משטרת זבולון, דיווח לוועדה כי המשטרה לא מתרשמת שהמעון רווי אלימות אך מצד שני דווחו 51 אירועים במעון שמרביתם בין החניכים לבין עצמם. מתוכם 12 תיקים שבהם הנערים נמצאים במעצר, 30 תיקים עדיין בפרקליטות ושישה אחרים בחקירה. "לגבי שני אירועים שנחקרו על-ידי המשטרה, שנוגעים למערכת היחסים בין החניכים למדריכים - אחד מהן נחקר ונסגר, והשני נמצא עדיין בחקירה".
ד"ר יצחק קדמן, יו"ר המועצה הלאומית לשלום הילד, תבע ממשרד הרווחה לסגור לאלתר את מעון גיל עם ולהקים אותו מחדש במתוכנת אחרת. עוד הציע למנות נציב קבילות בכל המעונות של חסות הנוער.
בסיכום הישיבה הוחלט כי הוועדה מאמצת את ההחלטה של ראש הממשלה בנושא, ומבקשת דיווח תוך חודש ימים על ביצועם ועל ההשלכות שלהן על התנהלות המוסד. כמו כן תקבל הוועדה את הדין וחשבון של הוועדה שהוקמה בעניין יחסי העבודה בין עובדי המעון למפקחים של המשרד. הוועדה תגבש עמדתה בנושא לאחר קבלת הממצאים.

תאריך:  24/10/2006   |   עודכן:  24/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שרוני: "משרד הרווחה הפקיר את הנערים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
למיתממים למיניהם
מדריך  |  25/10/06 08:46
2
יש דברים נסתרים
077  |  27/10/06 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
ב-18 בנובמבר תתקיים חתונתם של טום קרוז וקייטי הולמס    הולמס תלבש שמלה שעוצבה על-ידי ג'ורג'יו ארמני
אסף גדות
החממה הטכנולוגית "יוזמות העמק" משתתפת במשלחת שמארגן מכון הייצוא בתערוכה החשובה ביותר בתחום הרפואה - תערוכת Medica, המתקיימת בין ה-15-18 בנובמבר בדיסלדורף, גרמניה
ניר יהב
בפעילות צה"ל לפני כחודש בבית חנון, נעצר חאלד עמשה האחראי לפיגוע באזור תעשיה "ארז" משנת 2004, בו נהרג חייל המילואים אמיר צימרמן
הדר פרבר
החנות היחידה בעיר שמכרה בגדים הפסיקה למכור לבני נשים    הכומר: כל מי שייסע לעיר הסמוכה ייקח טרמפיסטיות
אסף גדות
שירות חדשני, המושק על-ידי EasyCall בשיתוף עם אתר האינטרנט Bazman.co.il, יאפשר ללקוחות להתקשר מכל טלפון ולהשוות מחירים של מגוון מוצרי צריכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il