X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בעקבות המכתב ששלחו ליועץ המשפטי לממשלה בתחילת השבוע, עתרו הבוקר לבג"צ בדרישה לחשוף את החשדות העיקריים נגד השר המיועד מזוז: לא יפורסם דוח בעניין חקירת ליברמן
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

עמותת אומ"ץ עתרה לבית המשפט העליון (ה' 26.10.06) נגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בדרישה שיחשוף את עיקרי הממצאים שעלו עד כה בחקירתו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, לפני השבעתו כשר לענייני אסטרטגיה ולענייני מודיעין. בעתירה נדרש היועמ"ש לפרסם הודעה מוסמכת, ובה יגלה בנוסף את הסיבות מכוחן נמנע בעבר מליברמן לעסוק בנושאים ביטחונים רגישים. אומ"ץ מיוצגת בעתירה על-ידי עו"ד בועז ארד.
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, הודיע לאחר הגשת העתירה כי לא יפורסם דוח ביניים בעניין חקירת ליברמן. מזוז נימק החלטתו בחשש לשיבוש מהלכי חקירה ומשפט.
העתירה הוגשה לאחר שלפני מספר ימים פנתה העמותה אל היועץ המשפטי לממשלה, באותה דרישה, וזו טרם נענתה. לטענת העמותה, יש לגלות את המידע, כדי שחברי הכנסת יוכלו לקבל החלטה מושכלת: האם לאשר מינוי ליברמן לשר בממשלה, או אם חלילה הוא נגוע בחשדות כאלה שיש לשלול ממנו גישה לסודות הכמוסים של המדינה.
לפני כשמונה שנים פתחה המשטרה בחקירה נגד ח"כ ליברמן בחשד שניהל קשרים פסולים עם איש העסקים האוסטרי מרטין שלאף. לטענת המשטרה, נפתחה החקירה בעקבות חומר מודיעיני מסווג שהועבר לישראל. ליברמן טען, כי אין מדובר בחומר מסווג, כטענת המשטרה, אלא בכתבה שהתפרסמה בעיתון אוסטרי שהביאה את נציגי המשטרה לחקור את הפרשה.
לאחר שהתיק "העלה אבק" במשרדי המשטרה, פנה ליברמן מיוזמתו ב-2004 ליועץ המשפטי לממשלה וביקש ממנו לזמנו לעדות בעניין, על-מנת שיוכל לנקות עצמו, אחת ולתמיד, מהחשדות שהועלו נגדו. כחודש לאחר בחירות 2006 ובזמן המשא-ומתן הקואליציוני של מפלגת קדימה עם הסיעות השונות, בהן סיעתו של ליברמן, הודיע במפתיע היועץ המשפטי לממשלה, כי לידי המשטרה הגיע חומר חקירה נוסף נגד ליברמן, ועל-כן הוא שולל מינוי ליברמן לכהונת השר לביטחון פנים.
בהודעתו, אמר מזוז, כי "גורמי האכיפה מודעים היטב להתמשכות ההליכים בפרשה ולחוסר הנוחות שהם מעוררים ברמה הציבורית וכלפי הנחקר עצמו. עם זאת, על-דעת כל הגורמים שנטלו חלק בדיון, נקבע כי לא ניתן היה להתעלם מן החומרים החדשים וממהות החשדות לכאורה שהם מעוררים".
בעקבות הודעתו של מזוז, פנה אליו ליברמן במכתב נזעם ודרש לסיים את החקירה נגדו. ליברמן טען במכתב כי מדובר בהחלטה פוליטית ללא שום יסוד משפטי. עוד כתב ליועץ, כי "סיום החקירה וסיכומה, צריך שיכריע אחת ולתמיד אם פניו של התיק לאישום או לגניזה. ודאי תסכים איתי שזו לא בקשה מופרזת. אומנם אני איש ציבור, אולם גם לאיש ציבור יש הזכות שלא להיות מושא לחקירה נדחית שמעולם אינה מסתיימת".
המשא-ומתן בין סיעות קדימה וישראל ביתנו לא עלה יפה, ועניינו של ליברמן ירד אז מסדר היום הציבורי. עתה, בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם בין מפלגות קדימה וישראל ביתנו, עולה חקירתו של ליברמן שוב לכותרות.

לחשוף את חומר החקירה

במכתב ששיגר עו"ד בועז ארד מטעם עמותת אומץ ליועץ המשפטי בתחילת השבוע ,דרש מהיועץ לחשוף בפני חברי הכנסת את חומר החקירה נגד ליברמן, על-מנת שהללו יוכלו להחליט אם להצביע בעד מינויו של ליברמן לתפקיד.
"מן הראוי כי חברי הכנסת, שיתבקשו לאשר את המינוי, ידעו טרם ההצבעה אם עלו בחקירת המשטרה ממצאים היוצרים מניעה למינויו של ח"כ ליברמן, לתפקיד בו יהיה שותף סוד, ובמקרה זה לסודותיה הביטחוניים הרגישים ביותר של מדינת-ישראל", כתב ארד במכתבו ליועץ.
כאמור, לאחר שלא קיבלו בעמותה תשובה מהיועץ, הגישו הבוקר עתירה דחופה לבג"צ.
בעתירה נכתב כי "התנהלות התביעה הכללית משך שנות החקירה הרבות, הינה בלתי סבירה ובלתי הוגנת". עוד נכתב כי "במצב הדברים הנוכחי, אין בפני חברי הממשלה ו/או חברי הכנסת שיידרשו לאשר את צירופו של המשיב ליברמן לממשלה, מידע בסיסי וחיוני הנחוץ לשקילת המינוי, לחיוב או לשלילה".
יצוין, כי בעת שחבר הכנסת ליברמן כיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, פורסם באמצעי התקשורת כי משיקולי בטחון המדינה נמנע ממנו להיות שותף סוד בנושאי ביטחון רגישים. בעמותה סבורים, כי "ראוי לבדוק אם אותה מניעה קיימת גם כיום".
על-כן, דורשים באומ"ץ ממזוז לפרסם, ולו את עיקרי הדברים הנוגעים לחקירה הפלילית, וזאת בטרם תתקיים הצבעה בממשלה על צירופו של ליברמן לממשלה, על-מנת שמידע בסיסי וחיוני יעמוד לנגד עיני שרי הממשלה וחברי הכנסת בהחלטתם. עוד הם דורשים, כי מזוז יודיע בהודעה רישמית כי לא קיימת מניעה שליברמן יכהן כשר ויחשף לסודות ביטחוניים.

תאריך:  26/10/2006   |   עודכן:  31/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אומ"ץ לבג"צ: לחשוף החשדות נגד ליברמן
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תביעה נכונה וצודקת
ל רפי  |  26/10/06 16:43
2
8 נים תיק בפרקליטות? שערוריה.
לפטר פרקליטים !!  |  26/10/06 18:12
3
מזוז
צבי טל  |  26/10/06 21:47
4
היגיע הזמן שמר מזוז יתחיל לזוז !!
אמיר --- חיפה  |  26/10/06 21:50
5
היגיע הזמן שמר מזוז יתחיל לזוז !!
אמיר --- חיפה  |  26/10/06 21:50
6
עשבים שוטים לנכש ולא לשרש
שימשי  |  27/10/06 09:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
בנק המזרחי ילווה לאלעזרא 60 מיליון שקל, המכסים 67% ממחיר הרכישה של חברת הביטוח - 90 מיליון שקל    שווי החברה הופחת מ- 255 ל- 245 מיליון שקל בגלל פרשת העתודות    "חתמנו לאחר תשעה ירחי לידה"
הדר פרבר
13% מהנשים שהשתתפו במחקר דיווחו כי מצב הרוח הרע שלהן נמשך ארבע שעות, לאחר שהתעוררו, זאת בהשוואה לעשירית מהגברים
אלעזר לוין
הודיע כי מכר מגרש בדיזנגוף 119 בת"א ב- 29 מיליון שקל, אבל ל- Nfc נודע ש"המגרש" הוא בית מגורים ומסחר    עו"ד מלניק: העסקה להד"ם - המינהל חי בהזיות
יואב יצחק
הדרישה תאפשר לנשיא להמשיך בתפקיד    עמדתו: הפרסומים בתקשורת - גרועים מלינץ' שערכו טרוריסטים ברמאללה בפלשתינים כשירו בראשם בכיכר העיר
הדר פרבר
התפרסמה תמונה ראשונה של מדונה וילדיה עם דיוויד המאומץ    הזמרת גם התראיינה בתוכניתה של אופרה ווינפרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il