X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"מכר" מגרש שאינו שלו ברחוב דיזנגוף 119 בת"א בדיקת Nfc איתרה את המגרש האמיתי
▪  ▪  ▪
[צילום: מאתר המינהל]
המינהל "מכר" מגרש שאינו שלו בת"א
אלעזר לוין
הודיע כי מכר מגרש בדיזנגוף 119 בת"א ב- 29 מיליון שקל, אבל ל- Nfc נודע ש"המגרש" הוא בית מגורים ומסחר * עו"ד מלניק: העסקה להד"ם - המינהל חי בהזיות
לרשימה המלאה

מינהל מקרקעי ישראל שבר שלשום (יום ד', 25.10.06), כנראה, את שיא ההזיות, הבלגן וחוסר הסדר: ועדת המכרזים שלו, בראשות אחד מבכירי המינהל, "מכרה" לפלוני בשם ישראל לוי מגרש ברחוב דיזנגוף 119 בת"א, במחיר גבוה מאוד, 19.1 מיליון שקל. יש רק בעיה "קטנה" אחת בעיסקה זו: היא לא היתה ולא נבראה, המגרש איננו בבעלות המינהל, יש עליו בית מגורים בבעלות פרטית, ולמינהל אין מה לחפש שם.
המינהל הודיע שמדובר במגרש בן 1.82 דונם, המיועד לבניית מוסדות ציבור כלשהם. דיזנגוף 119 הוא בית מגורים ישן, על מגרש קטן, בלב האזור המסחרי של דיזנגוף, בן 3 קומות, 8 דירות, ועוד שתי חנויות נעלים בקומת הקרקע. המגרש הוא בבעלות פרטית, והבעלות עליו מתחלקת בין הדיירים ובעלי החנויות. אחד הבעלים, ציון בוקעי, בעל חנות הנעלים "רונדו" ודירה נוספת בבניין, אמר בהחלטיות: "לא יכולה להיות עיסקה כזו. זהו מגרש, הרשום על שמות הדיירים בטאבו".
עו"ד דוד מלניק מכיר יפה את הבניין, כי הוא יצג את הדיירים בבקשה שהגישו אשתקד לוועדה לבניין ערים לבניית תוספת כלשהי בקו האחורי של הבניין. גם הוא נדהם לשמוע את הסיפור המוזר. לדבריו, המינהל פשוט "הזוי", ואיננו מבין מה קורה אתו.
ברור, שמדובר בבניין אחר, ומיד נראה שבדיקת Nfc חשפה אותו. הטעות היא לאורך כל הדרך: הנהלת המינהל פירסמה מכרז עם כתובת שגויה, ועדת המכרזים דנה במכרז השגוי, קיבלה החלטה שגויה, והפירסום הרשמי משלשום גם הוא שגוי. בראש ועדת המכרזים יושב אחד מבכירי המינהל. כל עיסקה, בפרט עיסקה גדולה כזו, טעונה אישור של מנכ"ל המינהל, יעקב אפרתי. כולם קראו, לא עצרו לרגע לחשוב , חתמו, אישרו ופירסמו. כל הכבוד...
מה האמת? מדובר במגרש הצמוד לבניין מטה משטרת מחוז תל אביב של המשטרה, ברחוב דיזנגוף 221 א' , בצפון תל אביב, כשני קילומטר מצפון למגרש ההזוי בדיזנגוף 119. המגרש נמצא בין בניין המשטרה לבין הגינה הציבורית של שדרות מוצקין.
איך קרתה הטעות? פשוט מאוד: המגרש שבו מדובר הוא חלקה 119 בגוש 6960, וכך הוא מסומן במפות. מישהו במינהל - מעניין מיהו "הגאון" הזה - החליף חלקה במספר בית. וכך, במקום לציין שמדובר במגרש בדיזנגוף 221 א', מול שדרות מוצקין, הוא כתב שמדובר במגרש ברחוב דיזנגוף 119... טעות כל כך פשוטה - וכולם נכשלו בה.
מעניין לדעת איך קורית טעות מעין זו, ואיך "מומחי" המינהל, המוכרים מדי שנה קרקעות במאות מליוני שקלים, וחייבים לתת תיאור וכתובת מדויקת של כל מגרש, עשו טעות כזו.
נכון, הטעות היא אנושית, ויכולה לקרות. אבל צריך לדעת לתקן אותה. במקרה שלנו, איש לא עצר ולא חשב. דיזנגוף 119 הוא כתובת ואזור ידועים, ליד פינת פרישמן, ליד מה שהיה עד לא מזמן בניין התיאטרון הקאמרי, אזור של מגרשים קטנים בבעלות פרטית, עם דירות ישנות וחנויות אופנה. אף אחד לא שם לב?
מעניין מה חשבו אנשי ועדת המכרזים של המינהל, כאשר חברת שמואל לוי - שכמובן ידעה יפה מהו מיקומו האמיתי של המגרש - הגישה להם את ההצעה, והם חתמו על הפרוטוקול. איך יכלו לחתום על פרוטוקול עם שגיאה כזו?! חמור מכך: פרוטוקול הוא מסמך פנימי, ונניח שהופיעה בו הכתובת הנכונה. אבל תוצאות המכרזים מתפרסמות באתר הרשמי של המינהל, המיועד לציבור הרחב. איך לא רעדה למישהו היד, איך לא עצר לרגע וחשב: רגע אחד, מה קורה פה?!
ביום חמישי ביקשתי לדבר עם מנכ"ל המינהל, יעקב אפרתי, כדי לקבל את הסבריו. השארתי הודעה למזכירתו, ועד לרגע זה, יום ו' בצהרים. הוא לא חזר אלי. הוא הדין בדוברת המינהל, שגם אליה פניתי בנושא זה.
תגובה מענינת קיבלתי, לאחר פירסום הידיעה הראשונה בעניין זה, מקוראת בשם יפה, ששלחה אלינו דואר אלקטרוני. היא כותבת: "המינהל מכר בזמנו את המגרש שעליו אני גרה...לא אתפלא אם הוא גם מכר מגרש שלא בבעלותו". ואנחנו נוסיף: איזה מין גוף ממשלתי-ציבורי הוא זה, שאיננו יודע לתקן במהירות טעות כה מוזרה בפרסומים שלו?

תאריך:  27/10/2006   |   עודכן:  27/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיסקה ההזויה של מינהל מקרקעי ישראל
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
ניסוח הכתבה מרגיז ולא ענייני
דורון_  |  27/10/06 12:07
 
- האם אתה עובד מינהל מקרק כי נזעקת? ל"ת
פסיכולוג קליני  |  27/10/06 12:26
 
- הכתבה לדעתי עניינית ולא קנטרנית
איציק כהן  |  27/10/06 12:32
2
מנהל מקלקלי ישראל
דור-און  |  27/10/06 12:47
3
טעויות קורות, גם לעתונאים ב-NFC
נחום שחף  |  27/10/06 12:56
4
כמה שטויות יש ב-NFC
אלעזר לוין הזוי  |  27/10/06 13:03
 
- העיסקה ההזויה של המינהל
כל הכבוד   |  27/10/06 13:50
5
לפטר את אפרתי
קרבן של המינהל   |  27/10/06 14:21
6
רח' דיזינגוף "חלקה" 119.
ישראל ישראלי  |  27/10/06 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טל בן יוסף
פיאט שחררה לאוויר העולם תמונות מעטות של הבראבו החדשה
ניר יהב
בכפר אל-יאמון נהרג פלשתיני אשר לטענת הפלשתינים עמד על גג ביתו    במחנה הפליטים פאירעה, הסמוך לשכם, נהרגו שני פלשתינים אשר לטענת כוחות צה"ל התכוונו לתקוף אותם באקדח ובגרזן
שלומי דיאז
את התלונה הגישה "הבית הפתוח"    דורשת לחקור את השניים על הסתה לרצח    השניים קראו בראיון לעצור את מצעד הגאווה
שלומי דיאז
לפנות בוקר נהרגו 3 בני אדם בשלוש תאונות שונות    הערב נהרגה אישה בכביש מעלה אדומים    אמש נהרג נער בן 14 ואישה בשתי תאונות נוספות
יהונתן דחוח-הלוי
למוכרי כרטיסי הלוטו באונטריו יש מזל: דווקא הם מסתבר זוכים בלוטו באחוזים גבוהים החורגים מהסטטיסטיקה    תחקיר ב- CBC מעלה שאלות נוקבות באשר לאפשרות של הונאת לוטו בהיקף נרחב    נראה שלנוכלים עומד להיגמר המזל...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il