X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בקהילה ההומולסבית מכינים תרחישי אימה לקראת מצעד הגאווה העולמי בין היתר: השתלטות של צועדים מחו"ל על אופי המצעד, התפרעויות, התערטלות ברחובות, אלימות קשה ואפילו מקרי רצח חשש גם לאלימות כלפי שוטרים ותיגרות רחוב מטה משותף דתי קורא למחאה בכל הכוח, אבל בדרכים חוקיות
▪  ▪  ▪
[צילום ארכיון: AP]

בקהילה ההומולסבית מודעים להשלכות קטלניות שעשוי לגרום קיום מצעד הגאווה העולמי דווקא בלב ירושלים, ומכינים שורה של תסריטי אסון הכוללים בין היתר אירועים אלימים הכוללים פגיעה פיזית במשתתפים ואפילו רצח של אחד או יותר ממשתתפיו. כמו כן נערכים גם לאלימות מצד הצועדים, עימותים עם המשטרה והתערטלות של חלק מן המשתתפים.
אתר הקהילה ההומולבסבית - חדשות GoGay חושף, כי בימים האחרונים קיימו אנשי "הבית הפתוח" בירושלים שורת התייעצויות וקיבלו החלטות באשר להיערכות לקראת מצעד הגאווה וההפנינג שיתקיים לאחריו. כך, במקרה של אירוע אלים שיסתיים במוות של צועדים יפוזר הקהל דרך נתיבי פינוי מהירים בתיאום עם המשטרה. כמו כן יוכנו מראש מלווים לבית החולים, ויוקם מראש מערך שירות פסיכו-טראומה חרומי. במהלך המצעד יוחלט האם להמשיכו או לפזר את הנוכחים, לפי התנאים במקום. עוד הוחלט, במקרה שכזה, להפסיק לחלוטין את המוזיקה במצעד, ולהפוך את ההפנינג לאירוע זיכרון בו יושמעו נאומים ושירים שקטים. לצורך כך, יוכנו מראש קטעי קריאה לקהל.
עוד מתוכנן, כי במקרה של מוות במהלך המצעד, יערוך הבית הפתוח כינוס שיימשך בשישי ושבת, יקים מערך זיכרון וידאג לפרסום מודעות אבל ופרסום מועד ההלוויה.
תרחיש אחר נוגע למקרה של פציעה קשה של אחד המשתתפים או יותר. ההחלטה בנוגע להמשך המצעד תתקיים לפי הקהל וההחלטות שיתקבלו בשטח. הוחלט להפסיק את המוזיקה במצעד, למקד את ההפנינג בנאומים ובשירים שקטים, ובהגברת האבטחה של המשטרה. המופיעים תודרכו לאחל החלמה, ולפרסם את שעות הביקור בבתי החולים. גם במקרה כזה יתקיים בבית הפתוח כינוס שיימשך בסוף השבוע שלאחר המצעד.
המצעד צפוי להיערך ביום ו' 10.11.06.

"לבנות אצל הצועדים 'תחושת הישג מעצם ההצלחה'"

במקרה של אלימות פנים קהילתית, כמו למשל בין צועדים הנושאים מסרים פוליטיים כאלה ואחרים, ינסו המאבטחים והסדרנים להשליט סדר. אלימות פיזית תועבר לטיפול המשטרה, המוזיקה במצעד תופסק והמופיעים בהפנינג יתייחסו לדברים במהלך הנאומים, שייכתבו מראש לפי התרחישים המדוברים. בבית הפתוח לא שוללים גם אפשרות להשתלטות קבוצות פנים קהילתיות על תכני המצעד, כשהדגש העיקרי הוא על קבוצות פוליטיות שעשויות לנסות לשנות את מסרי המצעד למסרים פוליטיים-מדיניים.
בארגון חוששים גם ממקרי אלימות קלה לאורך כל מסלול המצעד, בין משתתפי המצעד מהקהילה הגאה ותומכיה, לבין המתנגדים שצפויים להגיע למקום. ההחלטה היא להמשיך במצעד בכל מקרה ואף "להאיץ את הקצב", לאזכר את הדברים במהלך ההפנינג ולבנות אצל הצועדים "תחושת הישג מעצם ההצלחה", לשון הבית הפתוח. במקביל, יושמע "טקסט מעודד במערכת הכריזה". גם במקרה של עימות עם המשטרה - המצעד ימשיך כסדרו, והדברים יגובו בנאומים במהלך ההפנינג.

הדתיים יוציאו את התיבות מבתי הכנסת

מטה משותף חדש שהוקם למאבק במצעד, אותו הוא מכנה "מצעד הבושה", קורא למחות ככל האפשר, ובדרכים חוקיות. המטה מפנה לכרוזים משותפים עליהם חתומים גדולי הרבנים. במכתב שנשלח השבוע ממליץ המטה כי בכל ריכוז דתי יקימו הרבנים ואנשי הציבור מטה מחאה, וכמו כן יוקמו מטות מחאה של נשים שתפעלנה בנפרד לפי גדרי הצניעות. המטות הצטוו לקיים עצרות תפילה, לקרוא תהלים ודברי תורה המסבירים חומרת המצעד וכל מה שמבטאת התמיכה בעצם קיומו.
"עם ישראל מאויים בהשמדה! יש להתקדש ולמחות נגד טומאה נוראה שכזו הבאה לפגוע בקודש, בבת עינינו!", נכתב במכתב מטעם המטה. עוד הוא קורא להוציא מבתי הכנסת לרחובה של עיר את התיבה, כנהוג בתקופות של גזירות קשות על עם ישראל, לכנס עצרות ולגזור צומות לביטול הגזירה. "בתום העצרת", נקבע, "יש לקיים צעדות מסודרות הכוללות שלטים ואמירת פסוקים. על עצרות אלו להתקיים מדי יום במסלולים ידועים לפי כוח הציבור עד לביטול הגזרה וסילוקה מכל מקום בארץ ישראל שהיא כולה ארץ הקודש".
ביום חמישי הסמוך ליום קיום המצעד יוכרז על שביתת מלאכה, ויתקיימו תפילות ברחובות.
בכרוזים שפרסם, מזהיר המטה מפני התוצאות החמורות של קיום המצעד, ו"מביעים פלצות וזעזוע מעמדת השלטונות ומעניקי הרישיון לקיומו של מצעד הזימה והתועבה, ותובעים מעצמם ומהציבור כולו, השתדלות נמרצת ומסירות נפש כדי למנוע חילול השם נורא בירושלים ובארץ הקודש על-ידי אנשי סדום ועמלק מהארץ ומגויי הים, הרוצים להפוך את עיר הקודש והמקדש כסא השם, לבירת סדום העולמית, רחמנא ליצלן", לשון הכרוזים.

מאבטחים יפנו צועדים שיתפשטו

עוד מפרסם GoGay, כי בבית הפתוח נערכים גם למקרים של צרות מבית שיכללו התפרעות של חלק מהצועדים ואף ניסיונות ל"השתלטות על המצעד". בארגון יתריעו מראש בפני המאבטחים על קבוצות בעייתיות, אליהן יתלווה סדרן ומאבטח שתפקידם לשמור על הסדר. בין יתר הפרות הסדר האפשריות מונים בבית הפתוח ישיבה על הכביש ועצירת המצעד, עימותים עם השוטרים ואף התערטלות של המשתתפים מבגדיהם. הסדרנים תודרכו לשוחח עם הקבוצה ולנסות להסדיר את העניין, ובמידה שההפרעה תימשך הם יפנו את המתפרעים מהמקום.
במקביל, יבדוק הארגון את שלטי הצועדים, שיוגבלו במסרים ובגודלם - על-מנת שלא לחולל חיכוכים במקום. במידה שייעצרו משתתפים, יגיש הארגון סיוע בשחרורם לאחר המצעד וההפנינג.

תאריך:  28/10/2006   |   עודכן:  28/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצעד הגאווה: במקרה של רצח המוזיקה תופסק
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הפעם ההומו-לסביים טועים
ט.ג.מ.  |  28/10/06 21:49
 
- גם בערים אחרות אין מקום למצעדיהם
משה, עורך-דין  |  28/10/06 23:41
 
- מסכים איתך לגמרי ל"ת
מיכאל ב  |  29/10/06 06:35
2
לשום בג"צ אין הזכות לחייב אותנו
פנחס  |  29/10/06 01:02
3
צרות בצרורות
אילתי1  |  29/10/06 06:29
4
לעצור אותם בכח ובכל מחיר ל"ת
נעמן  |  29/10/06 07:59
5
לתת לצועדים טיפול פלשתיני-מוסלמי ל"ת
מסורתי  |  29/10/06 09:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
השר בן-אליעזר סייר היום בישובי המגזר הערבי והסביר את הצורך של מפלגת העבודה להישאר בממשלה    "ליברמן הוא אשר קיבל את קווי היסוד של הממשלה ולא אנחנו את שלו"
ענבל אביב
25 סניפים באזור השרון מושבתים    יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי: "אנו מתכוונים להחריף את השיבושים במהלך השבוע"
הילה רפופורט
כעת עומד מספר החיילים על 1,500    החלטה באה בשל טענות ישראל, כי מצרים אינה פועלת נגד המנהרות להברחת נשק משטחה לעזה, ובעקבות פרסום על כוונת צה"ל להפציץ מנהרות בציר פילדלפי
הילה רפופורט
תנועת חיילים ומשאיות נצפתה באתר הניסוי הגרעיני של צפון קוריאה; ארה"ב וד' קוריאה מנסות לקבוע, האם מדובר בהכנות לניסוי שני    צ' קוריאה תדרוש את נסיגת הכוחות האמריקניים מד' קוריאה, בתמורה לויתור על הגרעין
שלומי דיאז
נהג נהרג הבוקר בחיפה    ילד בן 6 נהרג מפגיעת רכב צפונית לירושלים    פעוטה בת 4 נהרגה בנתניה    הולך רגל נהרג ליד ירכא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il