X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ההסתדרות, עופר עיני להירשזון ובר-און: "קיימו לאלתר את ההסכם בנושא הרשויות המקומיות, ולא אאלץ להשבית את המשק בעוד שבועיים" עד עתה לא סוכם מתווה לתשלום חובות הרשויות לקרנות הפנסיה של העובדים ולא שולם מלוא חוב השכר
▪  ▪  ▪

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שלח בסוף השבוע מכתב חריף לשר האוצר, אברהם הירשזון ולשר הפנים, רוני בר-און. עיני כותב כי "עד למועד זה טרם נחתם סיכום הדברים בעניין המתווה לפתרון החובות הגדולים לקופות ולקרנות ושוב נוצרים חובות שכר לעובדים ברשויות מקומיות רבות".
העתקים מהמכתב נשלחו גם לראש הממשלה אהוד אולמרט; לשרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים; לעדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי; ליוסי בכר, מנכ"ל משרד האוצר; לקובי הבר, הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר; ולרם בלינקוב, מנכ"ל משרד הפנים.
לדברי עיני, על-פי הנתונים שהגיעו לידי ההסתדרות בעילבון, עמנואל, דלית אל כרמל, אעבלין, ג'וליס, ראמה, ג'סר א-זרקא, כפר קאסם, כפר יסיף, יסוד המעלה וטייבה - שהיו אמורות לקבל את חובות השכר על-פי ההסכם (3 משכורות) עד ערב ראש השנה - לא יושם ההסכם במלואו. יתרה מכך, ברשויות שקיבלו את חובות השכר, נוצרה הלנה חדשה - העובדים לא קיבלו את משכורת ספטמבר: טירה, זרזיר, ביר אל מכסור, קציר-חריש, קלנסואה, אופקים וקרית שמונה.
עיני כותב, כי "ההסתדרות בראשותי הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק במהלך חודש יולי 2006 והסכימה לדחות את יישומו, בכפוף לכך שעד לסוף חודש ספטמבר 2006, יסוכם וייחתם סיכום הדברים שעניינו המתווה לפתרון הסדרת תשלום החובות לקופות ולקרנות של כל העובדים בשלטון המקומי. לצערי, עד למועד זה, סוף חודש אוקטובר 2006, לא סוכם המתווה כלל. וחמור מכך, משיחה שקיימתי עם חברי הצוות המקצועי מטעם ההסתדרות הסתבר כי מרכיבים מרכזיים ויסודיים במתווה זה, על אף שסוכמו, עדיין חסרים".
עיני מוסיף, כי "מפניות שנעשו אלי בשבועות האחרונים, למרות ההסכמות בינינו באשר לתשלום חובות השכר לעובדים עד לערב ראש השנה, ברשויות מקומיות רבות לא שולם מלוא השכר בהתאם להסכמות. יתרה מזו, התברר לי כי ברשויות מקומיות רבות, חזרו המעסיקים להלין את שכרם של העובדים. כך, שבפועל, שוב הגענו למצב שבו התופעה החמורה של אי תשלום שכר לעובדים המבצעים את עבודתם ואי העברת הפרשות לעובדים, לרבות בגין כספים שנוכו משכרם, חוזרת להרים ראש".
עיני מציין עוד במכתב, כי "כפי שכבר הבהרתי במכתביי הקודמים ובשיחות, אני רואה את תפקידי העיקרי והמרכזי כיו"ר ההסתדרות במיגור מיידי של תופעה חמורה זו של עובדים המבצעים את עבודתם ואינם זוכים לקבל שכר. בכוונתי לפעול, בכל דרך ובכל אמצעי, אפילו החמורים והקשים ביותר, להפסקה מיידית של התופעה ומניעת הישנותה.
לאור האמור לעיל, ככל שלא יסוכם המתווה להסדרת תשלום החובות לקופות וימצא פתרון מהותי ומשמעותי לתופעת אי תשלום השכר ברשויות ואי העברת ההפרשות לקופות, לכל היותר בתוך שבועיים מהיום, לא תיוותר בידי כל ברירה, אלא לנקוט בצעדים הדרושים והמתחייבים".
עיני מדגיש, כי אינו שש לשביתות ולעיצומים "אלא, במצב חמור שכזה, שבו עובדים אינם מקבלים שכר, לא אוכל לשבת בחיבוק ידיים ולא לעשות דבר. כשרים בממשלה, יש בידיכם את כל הסמכויות והכוח למצוא פתרון מיידי למשבר החמור בשלטון המקומי, במטרה למנוע את הפגיעה הצפויה כתוצאה משביתה כללית במשק".

תאריך:  28/10/2006   |   עודכן:  28/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיני: המשק יושבת אם לא יבוצע הסכם הרשויות המקומיות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה עומדת על סף פירוק אך ההסתדרות
משביתה את המשק  |  28/10/06 23:47
2
הסתדרות השובתים - מנציחת העוני
עובד נצחי  |  29/10/06 01:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
כך מגלה דובר יוניפיל    מפקד יוניפל ביקש מהממונה על מדיניות החוץ באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה, ללחוץ על ישראל להפסיק את הטיסות מעל לבנון
עידן יוסף
בקהילה ההומולסבית מכינים תרחישי אימה לקראת מצעד הגאווה העולמי    בין היתר: השתלטות של צועדים מחו"ל על אופי המצעד, התפרעויות, התערטלות ברחובות, אלימות קשה ואפילו מקרי רצח    חשש גם לאלימות כלפי שוטרים ותיגרות רחוב    מטה משותף דתי קורא למחאה בכל הכוח, אבל בדרכים חוקיות
רונן ליבוביץ
השר בן-אליעזר סייר היום בישובי המגזר הערבי והסביר את הצורך של מפלגת העבודה להישאר בממשלה    "ליברמן הוא אשר קיבל את קווי היסוד של הממשלה ולא אנחנו את שלו"
ענבל אביב
25 סניפים באזור השרון מושבתים    יו"ר ועד עובדי הבנק הבינלאומי: "אנו מתכוונים להחריף את השיבושים במהלך השבוע"
הילה רפופורט
כעת עומד מספר החיילים על 1,500    החלטה באה בשל טענות ישראל, כי מצרים אינה פועלת נגד המנהרות להברחת נשק משטחה לעזה, ובעקבות פרסום על כוונת צה"ל להפציץ מנהרות בציר פילדלפי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il