X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בבחירות לנשיאות בולגריה, גבר הנשיא המכהן גיאורגי פרוונוב על יריבו, איש הימין הקיצוני, וולן סידרוב הנשיא ידוע כתומך נלהב בהצטרפות בולגריה לאיחוד האירופי
▪  ▪  ▪
פרוונוב. נבחר לכהונה שניה (צילום" AP)

בבחירות לנשיאות בולגריה, גבר היום (א', 29.10.06) נשיא בולגריה גיאורגי פרוונוב על יריבו, איש הימין הקיצוני, וולן סידרוב. הנשיא זכה בכהונה נוספת בת חמש שנים.
מדגם שערך המכון הלאומי לסקרים, הצביע על תמיכה של 77.3% בפרוונוב, לעומת 22.7% בלבד בסידרוב. אחוז ההשתתפות בבחירות מוערך ב-41%. עם פרסום תוצאות המדגמים, הודה סידרוב כי הפסיד. "הפסדתי ליריב החזק ממני בצורה בלתי פרופורציונאלית, שכן הוא נהנה מתמיכת הרב המכריע של מפלגות הפרלמנט".
פרוונוב, בן ה-49, היסטוריון בהשכלתו, ומנהיג המפלגה הסוציאליסטית לשעבר, הפך לנשיא הבולגרי הראשון שנבחר לכהונה נשיאותית שניה, מאז נפילת הקומוניזם במדינה, בשנת 1989. ב-1 בינואר 2007, תוכרז בולגריה, כחברה רשמית באיחוד האירופי.
לאחר שנודע ניצחונו, אמר פרוונוב לעיתונאים: "צפינו את התוצאות בהתבסס... על התחזיות, לפיהן האזרחים ידעו להכיר בהישגים שהישגנו בחמש השנים האחרונות". פרוונוב נהנה מפופולאריות רחבה, בעיקר משום עמדותיו הפרו-אירופאיות.
לפני שהתמנה לנשיא, בשנת 2001, הנהיג פרוונוב את המפלגה הסוציאליסטית, הקומוניסטית לשעבר, כשהוא מצליח לשכנע את מפלגתו לתמוך בשאיפות בולגריה להצטרף לנאטו ולאיחוד האירופי. במהלך נשיאותו, הפכה בולגריה לחברה בנאטו, ב-2004, ולאחרונה אושר קבלתה לאיחוד האירופי.
ראש ממשלת בולגריה, סרגיי סטנישב, הגיב על התוצאות: "בחירתו מחדש של גיאורגי פרוונוב לכהונה שניה, מהווה למעשה, משאל עם בעד ההצטרפות לאיחוד האירופי. לדבריו, התמיכה בפרוונוב, מהווה "סימן ברור כי אזרחי בולגריה בחרו בעמדה התומכת בצירוף לאיחוד האירופי, הוא הוסיף, כי הדבר מעיד על "בשלות האינסטינקטים הדמוקרטים המקננים באזרחי בולגריה".
פרשנים פוליטיים רואים בבחירתו מחדש של פרוונוב, אינדיקציה ליציבות הפוליטית במדינה. קנטצ'ו סטויצ'ב, פרשן, מסר: "זוהי הוכחה נוספת, כי תקופת המעבר מקומוניזם לדמוקרטיה בבולגריה - הסתיימה. כל עוד נמשכה תקופת המעבר, בחירה מחדש של נשיא, לא היתה אפשרית".
עם התקרב מועד הבחירות, הביעו רב מפלגות הזרם הפוליטי המרכזי בבולגריה, כולל ממשלת השלטון הסוציאליסטית, תמיכה במועמדות פרוונוב, שנכנס למירוץ כמועמד עצמאי. הנשיא נהנה אף מתמיכת מספר פוליטיקאים מהאגף הימיני. חלקם, בשל חוסר אהדה ליריבו של פרוונוב.
משרת הנשיא בבולגריה, היא במידה רבה עמדה טקסית, בעוד הכוח הפוליטי האמיתי נתון בידי ראש הממשלה והפרלמנט. תוצאות הבחירות הרשמיות, יוכרזו רק מחר.

תאריך:  29/10/2006   |   עודכן:  29/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשיא בולגריה נבחר לכהונה שנייה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אסון אם בולגריה תתצרף לאיחוד!!!!!!!
מיכאל איצקוביץ  |  30/10/06 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ההחלטה התקבלה ע"י פרקליט המדינה ערן שנדר לאחר התייעצות עם בכירי המשטרה והפרקליטות    ההחלטה - בהתאם להמלצת מבקר המדינה    הפרשה נחשפה ב- Nfc
אסף גדות
סקר חדש של המרכז לטכנולוגיה חינוכית מגלה כי 60% מבתי האב בישראל משתמשים בתוכנות מחשב לצורך לימוד דברים שחשובים לבית הספר    הצורך בתכנים איכותיים באינטרנט הביא את מט"ח להקמת אתר חדש - "הסוד של מיה"
עידן יוסף
מינוי חדש בבנק ירושלים: תמי זנד, מונתה למנהלת מחלקת ניירות ערך בבנק
הילה רפופורט
דיווחים סותרים באשר לביקור בכיר החמאס, חאלד משעל, בקהיר    החמאס: משלחת של החמאס תגיע למצרים ללא משעל    מצרים: ביקור משעל צפוי בימים הקרובים
עידן יוסף
יוסי דהן, המנכ"ל והבעלים הוותיק של קבוצת "אלדן אחזקות", פורש מניהול החברה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il