נטלי גונצ'רוב מרמת-גן קנתה, בחודש אוקטובר אשתקד, מחנות "רילקסון" בעיר כורסת ישיבה, וספה הנפתחת למיטה זוגית, ושילמה 11,800 שקל. כעבור שבועיים מערכת הקפיצים והמזרן התעוותו וגונצ'רוב סבלה מכאבי גב ולא יכלה לישון.
בצר לה פנתה לחנות וביקשה להחזיר את הספה אך נתקלה בסירוב. בחודש יולי השנה תבעה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב את ע. אליהו ובניו בע"מ מרמת-גן בסכום של 11,800 שקל.
לדברי גונצ'רוב, בעת הרכישה הדגישה בפני המוכרים שהספה שנפתחת למיטה זוגית אמורה לשמש אותה לשינה ואירוח. "המוכרים הדגישו שהמוצר הוא מהטובים בעולם ואקבל אחריות לכל החיים".
לטענתה, כשפנתה בתלונה לחנות נאמר לה שהמזרן אינו מיועד לשינה יום יומית אלא לשימוש לאורחים פעם פעמיים בשנה. "בשיחות שניהלתי עם בעלי החנות הם הסירו אחריות שהמיטה באיכות מעולה ומיועדת לשינה. כשביקשתי להחזיר את הספה ולקנות מוצר אחר נתקלתי בסירוב מוחלט".
גונצ'רוב הוסיפה שהיא אם חד הורית ומתגוררת בדירה קטנה. "רציתי לקנות ספה עם מיטה שאוכל לישון עליה וגם תשמש אותי גם לאירוח. לצורך רכישת המערכת נאלצתי לפרוע את חסכונותי. אני מרגישה שחנות 'רילקסון', הוליכה אותי שולל, ניצלה את תמימותי ולא מוכנה לשאת באחריות".
גונצ'רוב ביקשה מבית המשפט להורות על ביטול העסקה, "ברצוני להחזיר את המוצר ולקבל את תמורתו בחזרה".
הנתבעת לא הגישה כתב הגנה ובדיון בפני השופטת יעל אילני שהתקיים בחודש שעבר אמר איל אליהו: "הוסבר לתובעת שהיא קונה סלון שנפתח למיטת שינה ולא מיטה המיועדת לשינה. זו מיטת אירוח ואנחנו אומרים ללקוחות שאינה מיועדת לשימוש יום יומי".
לדבריו, הוצע לתובעת מזרן נוסף שניתן לקפלו אולם היא סירבה. "לאחר בדיקה נוספת לקחנו את המזרן וריפדנו אותו. אנו מוכרים בין שבעים לתשעים ספות כאלה בשנה ומעולם לא נתקלנו במקרה דומה".
גונצ'רוב השיבה שלאחר השדרוג המזרן נעשה עבה יותר ולא ניתן לישון עליו. שלמה גולדשטיין, ידידה, הוסיף: "עד להגשת כתב התביעה לא זכינו להתייחסות מהנתבעת. שבוע לאחר מכן הוצע לנו לשפר את המזרן והוא הוחזר עם שכבת גומי".
לבסוף הצדדים התפשרו ולסילוק מלא וסופי של התביעה ומבלי להודות באחריות ובטענות, התובעת תחזיר את הספה והנתבעת תשלם לה סך של 6,000 שקל בתוך 21 יום. בית המשפט העניק תוקף של פסק דין להסכם הפשרה.