X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עם השמות שהועלו: ברוורמן, וילנאי וברק הצעה נוספת: לא למנות שר, כפי שבקדימה לא מינו מחליף לרמון מסתמן כי לא יהיו מועמדים נוספים מול יורם מרציאנו לתפקיד יו"ר הסיעה
▪  ▪  ▪
ברוורמן, ימונה לשר? [צילום: AP]
השר פינס התפטר מהממשלה
ניר יהב
אופיר פינס הגיש מכתב התפטרות למזכיר הממשלה ואמר כי פעל לפי צו מצפונו * הודיע על התמודדותו לתפקיד יו"ר המפלגה * "הממשלה איבדה את דרכה", אמר
לרשימה המלאה

שר המדע התרבות והטכנולוגיה, אופיר פינס, רק הודיע על התפטרותו מהממשלה, ובמפלגת העבודה כבר מתחילים לדון במועמדים להחלפתו. עם השמות שהועלו: אבישי ברוורמן, מתן וילנאי ואהוד ברק. הצעה נוספת: לא למנות שר.
יו"ר מפלגת העבודה, השר עמיר פרץ, ושאר בכירי המפלגה, דנים בשאלת זהות מחליפו של השר המתפטר, אופיר פינס. תחילה עלה שמו של ח"כ אבישי ברוורמן. במפלגה אומרים כי ברוורמן היה אמור להיות שר כבר בסבב המינויים הראשון או לפחות סגן שר. ההחלטה המשותפת של העבודה וקדימה שלא למנות סגני שרים, טירפדה את האפשרות שברוורמן יהיה שר. כעת, אומרים בכירים במפלגה, ניתנת לפרץ ההזדמנות לתת לו את המגיע לו, ולמנותו לשר בממשלה.
במפלגה גם מעריכים, כי למרות שברוורמן נחשב לאחד המתנגדים הבולטים לעמיר פרץ בתוך העבודה, חוסר הפופולאריות שלו בסקרים ימנע ממנו להתמודד על ראשות העבודה, בכל מקרה. אותם גורמים מעריכים כי הסיבה שעמי איילון, שגם שמו הוזכר כמועמד לתפקיד סגן שר, לא יקבל תפקיד שר, הינה בגלל שהפופולאריות שלו מאיימת על מנהיגותו של עמיר פרץ ומינויו לשר רק יחזק את מעמדו.
האדם השני שהוזכר כמועמד להחליף את פינס סביב שולחן הממשלה, הוא ח"כ מתן וילנאי. על-אף שוילנאי נחשב גם הוא למתנגד בולט לעמיר פרץ, מעריכים במפלגה שהדבר דווקא עשוי לקרב אותו ליו"ר. במפלגה מציינים כי למרות שוילנאי התבטא כמה פעמים נגד פרץ, באופן מעשי הוא לא הצביע נגד החלטותיו בכנסת. בסביבתו של וילנאי הופתעו עתה לשמוע, כי שמו עלה בלשכת היו"ר כמועמד לתפקיד שר. "וילנאי לא מכיר את ההצעה. איש לא פנה אליו בנושא ולפי שעה הוא אינו מוכן להתייחס לדברים", אומרים מקורביו.
השר שלום שמחון מנסה לקדם את מועמדותו של אהוד ברק לתפקיד שר במקומו של פינס. שמחון אף נפגש עם פרץ והעלה בפניו את האפשרות. לדבריו, פרץ לא הביע התנגדות למהלך.
הצעה נוספת הנבחנת כעת, היא שלא למנות שר במקומו של פינס. כמה גורמים בעבודה ובקדימה מנסים לקדם את היוזמה, לפיה קדימה לא תמנה שר נוסף במקומו של חיים רמון שהתפטר, והעבודה לא תמנה שר במקומו של פינס. כפי שסמכויותיו של רמון הועברו למאיר שיטרית, כך יועברו סמכויותיו של פינס לשר מכהן ממפלגת העבודה.
במערכת הפוליטית מעריכים, כי אם אכן תתקבל היוזמה על-ידי ראשי שתי המפלגות, יוכלו אולמרט ופרץ להשיג זאת כהחלטה עקרונית שנועדה לצמצם את מספר השרים בממשלה. יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, אמר כי הוא לא שמע על היוזמה אך הגדיר אותה "מעניינת". בכירים נוספים בשתי המפלגות אמרו כי אם תעלה ההצעה להצבעה בסיעות, הם יתמכו בה.
בסביבתו של השר בנימין בן-אליעזר אומרים, כי לא חשוב את מי ירצה פרץ למנות לשר במקומו של פינס, הוא יצטרך לגייס את תמיכתו של בן-אליעזר למהלך. "פואד הוכיח אתמול שהוא היה ועודנו מלך המרכז. אם רוצים להעביר החלטה במרכז, צריכים בראש ובראשונה לקבל את תמיכתו. אם עמיר פרץ רוצה למנות שר, הוא יצטרך לעבור דרך בן-אליעזר", אומרים מקורביו.
בתוך כך, מסתמן כי אף אחד לא יתמודד על תפקיד יו"ר הסיעה, המתפנה בשל מינויו של אפרים סנה לסגן שר הביטחון, מלבד ח"כ יורם מרציאנו. במהלך היום נעשו ניסיונות לשכנע את קולט אביטל להתמודד על התפקיד, כדי להניאה מהמרוץ לנשיאות, אך אביטל הודיעה כי היא לא מתכוונת להסיר את מועמדותה לתפקיד הנשיאה, ואין בכוונתה להתמודד מול מרציאנו על ראשות הסיעה. ההצבעה על תפקיד יו"ר הסיעה תתקיים ביום שלישי (30.10.06). המועמד המסתמן הינו כאמור מרציאנו.

תאריך:  30/10/2006   |   עודכן:  31/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק הבא בעבודה: מי יחליף את אופיר פינס?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ברק? בחירה הכי גרועה למפלגת העבודה
דוידוב  |  31/10/06 07:31
2
אין ספק שפרץ הוא בחירה גרועה והוא הוכיח את אפסותו כיו"ר המפלגה וגם בתפקיד שר הבטחון שגדול עליו ל"ת
מיואש מה"אבודה"  |  31/10/06 07:52
3
אהוד ברק ינהל מו"מ על הכנרת עם
הסורים.יגמור את מה שלא  |  31/10/06 10:07
4
איזון באי מינוי ח"כ רמון כשר
אליעזר בוכני  |  25/12/06 00:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
מחוקקים בסין ינסו להגביל את נגישותם של קטינים לרשת האינטרנט במקומות ציבוריים
ניר יהב, רונן ליבוביץ
ברוב של 61 בעד מול 38 מתנגדים, אושר מינויו של ליברמן לשר בממשלה    ח"כ משה שרוני ויצחק גלנטי מה"גימלאים" התנגדו    השרים איתן ובן-יזרי נעדרו מההצבעה
רונן ליבוביץ
ח"כ יצחק גלנטי מציע להסמיך את ועדת הכנסת להחליט ברוב חבריה כי נבצר מנשיא המדינה למלא את תפקידו    לדבריו, "נוצר מצב שלדעתי חייב פעולה מיידית שתאפשר לכנסת לקבל בעצמה החלטה לנבצרות ובכך לנסות ולהחזיר את הכבוד למוסד הנשיאות"
עידן יוסף
הרב הראשי לישראל נכח הערב בסעודה מפוארת ודיבר ארוכות בשיבחה של החברה הסלולרית    אל האירוע הוזמנו גם עיתונאים חרדיים שקיבלו מתנה יוקרתית עם קטע מנאומו של הרב מצגר בשבח החברה שהוכן מראש
אריאל שמידברג
הפתעה נוספת מבית היוצר של מנחת הטלוויזיה אופרה וינפרי: הפעם העניקה 1,000 דולרים לכל צופה אשר נכח באולפן, כדי לשמח אנשים זרים להם
רשימות נוספות
פרץ: ההחלטה במרכז העבודה מוסיפה כבוד גדול  /  מתי טוכפלד
"מדינת ישראל צריכה יציבות"  /  רונן ליבוביץ
"לה-פן והיידר צמחוניים ליד ליברמן"  /  רונן ליבוביץ
חבר כנסת וג'נטלמן  /  רונן ליבוביץ
ללמוד מהקיסרים הרומים  /  דני קומיסר
ממשלה חדשה  /  שושנה ויג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il