X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חילופי דברים חריפים בוועדת הכספים בעת אישור העברה תקציבית בהתאם להסכם עם סיעת האיחוד הלאומי ח"כ אורון: "זה ממש אתנן - ואסור לאשר זאת" ח"כ יחימוביץ': הסכם שנעשה מאחורי גבה של סיעת העבודה ח"כ סלומינסקי הצדיק: ההסכם הונח על שולחן הכנסת
▪  ▪  ▪
ליצמן. קרא לאשר את ההעברה

חילופי דברים חריפים ליוו היום (ד', 1.11.06) אישור העברה תקציבית שהוגשה לוועדת הכספים בהתאם להסכם עם סיעת האיחוד הלאומי בכנסת, מלפני חצי שנה.
מדובר, בסך של 800,000 ש"ח שאושר בוועדה ברוב קולות עבור משרד הקליטה, ומיועד למלא את הבטחת האוצר לסיעת האיחוד הלאומי, כדי שנציגיה יימנעו בעת ההצבעה שהתקיימה במליאת הכנסת על אישור תקציב השנה הנוכחית, שנת 2006. בהצבעה תמכו באישור העברה זו 6 ח"כים וחיים אורון (מרצ-יחד) ושלי יחימוביץ' התנגדו.
ראשון הדוברים, ח"כ אורון, גינה את העברת הסכום בהתאם לסיכום שנעשה עם סיעת האיחוד הלאומי בכנסת. לדבריו, "לא ייתכן שאותה סיעה באופזיציה חושבת כי הממשלה הנוכחית פוגעת בכל הערכים המקודשים ומעשיה נוראיים - אבל, בעת הצבעה על תקציב המדינה, תמורת סכום, משנה הסיעה את דעתה ומסייעת לממשלה להעברת התקציב. זה ממש אתנן - ואסור לאשר זאת".
גם ח"כ שלי יחימוביץ' שללה את אישור העברה תקציבית זו. לדבריה, מדובר בהסכם שנעשה מאחורי גבה של סיעת העבודה, במטרה שלילית להתריס בה וליצור שקט נפשי למשרד האוצר. ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) טען כי הוא מתנגד בעליל להסכמים מסוג זה, אך יתמוך הפעם באישור של הבטחה שניתנה מטעם האוצר. ח"כ אבשלום וילן (מרצ-יחד) התריע כי מדובר בצעד נוסף של סחטנות.
מאידך, הצדיק ח"כ ניסן סלומינסקי (איחוד לאומי-מפד"ל) את אישור העברה תקציבית זו בטיעון שההסכם המקורי עם סיעת האיחוד הלאומי, הונח על שולחן הכנסת לעיני חברי הכנסת בטרם שהתקיימה ההצבעה במליאה והרוב הקואליציוני אישר בשעתו את תוכן ההסכם.
ח"כ יעקב כהן (שס) תמך אף הוא באישור ההעברה. את הוויכוח סיכם יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), שהזכיר כי בזמנו נאבק השר לשעבר טומי לפיד נגד סיעת יהדות התורה על שהיא מקבלת סכומים קואליציוניים, ובסופו של דבר נטל לפיד בעצמו סכום של 700 מיליון ש"ח במסגרת הסכם קואליציוני. לפיכך, קרא ח"כ ליצמן לחברי הוועדה, לאשר את ההעברה הנוכחית בסך של 800,000 ש"ח בלבד.
ועדת וינוגרד תקבל 4.4 מיליון ש"ח
הוועדה אישרה פה-אחד מיד לאחר מכן סכום נוסף בהקף של 16 מיליון ש"ח עבור סמינרים להכשרת עובדי הוראה, מהציבור החרדי, בהתאם לחלק מסיכומים קואליציוניים עם סיעת יהדות התורה. ח"כ יחימוביץ' הבהירה לח"כים שתמהו בהצבעה הקודמת כי "זה לגמרי לא דומה להעברה הקודמת. כאן, ציינה, מדובר בצורכי חינוך של הציבור החרדי".
כמו כן, אישרה ועדת הכספים עשרות העברות תקציביות עבור רוב משרדי הממשלה. בין היתר אושר סך של 25 מיליון ש"ח עבור תפעול שוטף של מעבר קרני לרצועת עזה, בהתאם לבקשת שר התחבורה. עוד אושר סך של 8.6 מיליון ש"ח בתקציב משרד ראש הממשלה עבור מיגון ארבעה שרים בלי תיק. (השרים איתן כבל, יצחק כהן, משולם נהרי ויעקב אדרי).
בנוסף, אושרו 4.4 מיליון ש"ח עבור הוצאות ועדת הבדיקה שמינתה הממשלה לחקור את אירועי מלחמת לבנון בראשות השופט יעקב וינוגרד. כמו כן תוקצבה מנהלת הטיפול בגמלאים בסך 4.6 מיליון ש"ח. בתקציב משרד ראש הממשלה הועבר סך של 400,000 ש"ח עבור הוצאות רחבת הכותל המערבי. קודם לכן אישרה הוועדה סך של 773,000 ש"ח מתקציב משרד התקשורת, בין היתר עבור אבטחת השר אריאל אטיאס.
כמו כן, אישרה ועדת הכספים סכום של 17.5 מיליון ש"ח כתוספת תקציבית למשטרה בשל אירועי המלחמה בצפון. ועדת הכספים גם אישרה העברת סכום של 13 מיליון ש"ח עבור סיוע בעסקים למפוני הישובים בגוש קטיף, במסגרת מימון פעולות ההינתקות, וסכום נוסף עבורם בהיקף של 4 מיליון ש"ח למציאת תעסוקה.

תאריך:  01/11/2006   |   עודכן:  01/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
חוק חדש בסין מעלה את התקווה של פעילי זכויות אדם, כי המדינה תצמצם את השימוש בצעדי ענישה קיצוניים מסוג זה
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה אישרה היום הצעת החוק שתאפשר הפעלה תקינה של מערכות התקשורת במצב חירום ומשבר    התקבלה הצעתו של יו"ר הוועדה בעניין המשך אספקת שירותים במקרה של תקלה או הפסקה משמעותית במתן שירותי תקשורת
ניר יהב
מלך ירדן אמר כי המועד המקסימלי לפתרון הקונפליקט הפלשתיני-ישראלי הוא אמצע שנת 2007    "אם זה לא יקרה, לא יהיה שלום בין הערבים לישראלים", הוסיף
מירב לוי
האירוע יתקיים ביומו השני של יריד התיירות הבינלאומי WTM בלונדון    אורח הכבוד באירוע יהיה שחקן הכדורגל של מועדון ארסנל הבריטי, איאן רייט
יעל רוטשילד
בית משפט השלום בבאר-שבע קבע, כי אזרח זר שאינו שייך למדינות המסוכנות והעוינות לישראל בחוק ההסתננות, וחודר דרכן לישראל שלא כדין, יישפט לפי חוק הכניסה לישראל ולא על-פי חוק ההסתננות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il