X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט החליט לקבל את בקשת החוקרים הפרטיים החשודים בריגול תעשייתי, שטוענים כי איסור הגישה לרשת פוגע קשות בהם ובמשפחותיהם
▪  ▪  ▪
החוקרים יוכלו לגלוש ברשת.[צילום: AP]

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט (30.10.06) לאפשר לחוקרים הפרטיים מפרשת הסוס הטרויאני להתחבר מחדש לרשת האינטרנט. הגישה לרשת נאסרה עליהם כחלק מתנאי שחרורם למעצר בית. עם זאת, התיר בית המשפט למשטרה לערוך ביקורי בית אצל החוקרים על-מנת לבדוק את הרגלי השימוש שהחוקרים עושים במחשביהם.
כזכור, פרשת "הסוס הטרויאני" עלתה לכותרות בחודש מאי בשנה שעברה ואיימה לטלטל את המשק הישראלי. הפרשה נחשפה באקראי, לאחר שהסופר אמנון ז'קונט, גילה שפרקים מספר חדש שהוא כותב מתפרסמים באינטרנט, למרות שהופיעו רק במחשבו האישי.
ז'קונט פנה למשטרה וזו גילתה כי על מחשבו של ז'קונט הושתלה תוכנת "סוס טרויאני". שיטת פעולת התוכנה פשוטה. התוכנה המתוחקמת מושתלת על-ידי מפעיל לתוך המחשב, ומאפשרת גישה מלאה למפעיל לכל תכני המחשב. העקבות ממחשבו של ז'קונט הובילו לבני הזוג מיכאל ורות האפרתי - "המוחות" שמאחרי התוכנה, אזרחים ישראלים שהתגוררו באותה התקופה באנגליה.
במשך הזמן הצטברו תלונות דומות לזו של ז'קונט במשטרת ישראל. חקירת התלונות הביאה את המשטרה למסקנה, כי התוכנה נמכרה למספר חוקרים פרטיים ישראלים שהשתמשו בה למטרת ריגול תעשייתי בחברות ישראליות שונות. בין החברות שנהנו מהתוכנה נמצאו חברת yes, פלאפון, סלקום, אמדוקס, ועוד חברות רבות.
בגל מעצרים עצרה המשטרה תשעה חוקרים במעורבות במעשה. נגד החוקרים הוגשו כתבי אישום הכוללים עבירות על חוק המחשבים, חוק הגנת הפרטיות, וחוק האזנת סתר. בינתיים גם הוגש כתב אישום נגד בני הזוג האפרתי.
לפני כשנה, שוחררו החוקרים למעצר בית בתנאים מגבילים, בהם: ערבוּת עצמית על-סך מיליון ש"ח, איסור יציאה מן הארץ, איסור עיסוק בחקירות פרטיוֹת, הפקדה כספית בסך 150,000 ש"ח, וכן איסור חיבור למחשב או אמצעי מחשוב אחר. בית המשפט נימק את החלטתו למנוע מהחשודים גישה למחשב מתוך חשש שיתחברו לרשת האינטרנט, יחזרו להשתמש בתוכנה וישבשו הליכי משפט.
בשנה האחרונה צמצם בית המשפט את המגבלות שהטיל על החשודים, והתיר לחוקרים לצאת מן הבית בשעות היום ולחזור לעבודה. עתה, ערערו לבית המשפט בדרישה לבטל גם את האיסור להתחבר לרשת האינטרנט. לטענתם, איסור זה פוגע קשות בפרנסתם ובלימודים של בני משפחותיהם. כמו-כן, טוענים החוקרים כי נוצרו נסיבות חדשות בעניינם, שכן בני-הזוג האפרתי, אשר היוו המפתח לתוכנת "הסוס הטרויאני", סיימו את משפטם ונידונו לעונשי מאסר בפועל. לסיום, טוענים החשודים כי הם מופלים לרעה, מחשוד אחר בפרשה, החוקר יצחק רט, ששוחרר ללא מגבלה האוסרת גישה לאינטרנט או לתקשורת בין מחשבים.
המדינה טענה מנגד, כי ישנו עדיין חשש לשיבוש הליכי משפט על-ידי החוקרים. בנוסף, טענה המדינה, כי תנאי השחרור של יצחק רט שונים, שכן חקירתו נקטעה בשנה שעברה לאחר שקפץ מחלון חדר החקירות במשטרה ונפצע קשה.
השופטת נגה אוהד קיבלה את בקשת החוקרים והתירה להם גישה לרשת האינטרנט. בהחלטתה כתבה השופטת, כי "אין כל ערך ממשי למגבלת המבקשים עצמם משימוש באינטרנט כמקדמת פני מסוכנות עתידית". עוד הוסיפה, כי לדעתה, דינם של החוקרים אינו שונה מדינו של החוקר יצחק רט.
עם זאת, קבעה השופטת בהחלטתה, כי היא מאשרת לחוקרים את החיבור לרשת בתנאי שהמשטרה תוכל להיכנס בכל עת לבתיהם לבדיקת המחשבים.

תאריך:  01/11/2006   |   עודכן:  01/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקרי ה"סוס הטרויאני" יוכלו להתחבר שוב לרשת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
חילופי דברים חריפים בוועדת הכספים בעת אישור העברה תקציבית בהתאם להסכם עם סיעת האיחוד הלאומי    ח"כ אורון: "זה ממש אתנן - ואסור לאשר זאת"    ח"כ יחימוביץ': הסכם שנעשה מאחורי גבה של סיעת העבודה    ח"כ סלומינסקי הצדיק: ההסכם הונח על שולחן הכנסת
הדר פרבר
חוק חדש בסין מעלה את התקווה של פעילי זכויות אדם, כי המדינה תצמצם את השימוש בצעדי ענישה קיצוניים מסוג זה
רונן ליבוביץ
ועדת הכלכלה אישרה היום הצעת החוק שתאפשר הפעלה תקינה של מערכות התקשורת במצב חירום ומשבר    התקבלה הצעתו של יו"ר הוועדה בעניין המשך אספקת שירותים במקרה של תקלה או הפסקה משמעותית במתן שירותי תקשורת
ניר יהב
מלך ירדן אמר כי המועד המקסימלי לפתרון הקונפליקט הפלשתיני-ישראלי הוא אמצע שנת 2007    "אם זה לא יקרה, לא יהיה שלום בין הערבים לישראלים", הוסיף
מירב לוי
האירוע יתקיים ביומו השני של יריד התיירות הבינלאומי WTM בלונדון    אורח הכבוד באירוע יהיה שחקן הכדורגל של מועדון ארסנל הבריטי, איאן רייט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il