X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התביעות מוגשות לאחר שבית משפט צרפתי פסק כי הממשלה וחברת הרכבות הלאומית של צרפת, יפצו ניצולי שואה שנשלחו ברכבות בזמן השואה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מעל ל- 1,200 תביעות הוגשו בתקופה האחרונה נגד ממשלת צרפת וחברת הרכבות הלאומית S.N.C.F. התובעים, ניצולי שואה שנשלחו למחנות על-ידי ממשלת וישי מקווים לנצל את התקדים שקבע בית משפט בטולוז לפני מספר חודשים בעניין ניצולי שואה.
בפרוץ מלחמת העולם השנייה, חיו בצרפת למעלה מ- 330,000 יהודים. במהלך המלחמה, שיתפה ממשלת וישי פעולה עם תוכנית ההשמדה של הנאצים ושילחה משטחי צרפת למעלה מ- 75,000 אלף יהודים למחנות השמדה. היהודים נשלחו למחנות בעזרת חברת הרכבות הלאומית של צרפת - S.N.C.F. ככל הידוע, רק 3,000 יהודים ניצלו מאותם הרכבות. חלק מהיהודים מתו במהלך הנסיעה ברכבות כתוצאה מצפיפות, חנק, רעב, או מחלות שפרצו עקב מחסור בתנאים סניטרים בסיסיים.
בחודש יוני האחרון, לאחר למעלה משישים שנה, החליט בית המשפט בטולוז בפסק דין תקדימי, לפצות ניצולי שואה שניצלו מרכבות המוות הצרפתיות. פסק הדין ניתן בעקבות תביעה שהגישו נציגי משפחה יהודית מקנדה, נגד ממשלת צרפת וחברת הרכבות.
בית המשפט קבע, כי היהודים זכאים לפיצוי עקב נזקים נפשיים שנגרמו להם מהמסע ברכבות. בית המשפט דחה את טענות הממשלה וחברת הרכבות כי רק מילאו את הפקודות שניתנו על-ידי הנאצים.
עורך הדין של התובעים אבי ביטון מפריז, שכנע את בית המשפט כי גם אם הממשלה וחברת הרכבות פעלו בהתאם לפקודות, עדיין יכלו לכל הפחות לדאוג לתנאים הבסיסיים של היהודים. עוד קבע בית המשפט, כי אף יורשיהם של היהודים זכאים להגיש תביעות דומות. בינתיים, הגישה רק חברת הרכבות ערעור על פסיקת בית המשפט.
בעקבות פסק הדין, יזם משרד עוה"ד אבי ביטון בפריז, הגשת כמות גדולה של תביעות נגד ממשלת צרפת ונגד S.N.C.F. ביטון פנה לעו"ד מיכאל בך בישראל וביקש ממנו לסייע בידו באיתור של יהודים המתגוררים בישראל אשר עשויים להביע עניין בהגשת תביעות מעין אלו. מאז פרסום דבר פסק הדין בארץ, הגיעו למשרדו של עוה"ד בך ניצולי שואה רבים וסיפרו את סיפורי הזוועה שחוו הם ויקיריהם, תוך שהם מצוידים בדוקומנטים מצמררים ובהם תיעוד של מספרי המשלוח, שעות נסיעת הרכבות, והגעתן למחנות הריכוז וההשמדה.
יודגש, כי בצרפת אין עיקרון של תקדים מחייב, ועל-כן, אין פסק הדין שניתן מחייב ערכאות אחרות בתביעות אחרות שתוגשנה על-ידי ניצולי שואה ויורשיהם. כמו-כן יודגש, שבית המשפט בצרפת קבע, כי מהיום (1.11.06) תחל חוק התיישנות על תביעות שיוגשו נגד S.N.C.F., בעוד התביעות נגד המדינה תתיישנה ביום רק בסוף שנת 2007.
ממשרדו של מיכאל בך נמסר, כי ניתן עוד להגיש תביעות נגד ממשלת צרפת וחברת הרכבות. עוד נמסר, כי למרות חוק ההתיישנות שחל על תביעות נגד חברת הרכבות, יפעלו במשרד לשכנע את בית המשפט בצרפת לקבל את התביעות בנימוק כי לא יתכן לדחות תביעות סמוך כל-כך לאחר פסק הדין שניתן רק לפני כמה חודשים.

תאריך:  01/11/2006   |   עודכן:  01/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבול תביעות של ניצולי שואה נגד ממשלת צרפת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
אמר זאת לאחר שהמפלגה בראשה הוא עומד הצביעה נגד הצעה למנות פאנל מיוחד שיבחן את הביטחון בעירק לאחר הדחת חוסיין
מחלקה ראשונה
מיקי ארנולדס מונה למנהל מרכז הלימוד של ברליץ ישראל בחוצות המפרץ בחיפה
מירב לוי
95% מהילדים שנולדו בישראל לאחר רצח רבין, יודעים על הרצח ומביעים הזדהות עם הנושא    כך קובע סקר חדש שערך פורטל הילדים והנוער Tipo
צבי פיין
בית המשפט החליט לקבל את בקשת החוקרים הפרטיים החשודים בריגול תעשייתי, שטוענים כי איסור הגישה לרשת פוגע קשות בהם ובמשפחותיהם
רונן ליבוביץ
חילופי דברים חריפים בוועדת הכספים בעת אישור העברה תקציבית בהתאם להסכם עם סיעת האיחוד הלאומי    ח"כ אורון: "זה ממש אתנן - ואסור לאשר זאת"    ח"כ יחימוביץ': הסכם שנעשה מאחורי גבה של סיעת העבודה    ח"כ סלומינסקי הצדיק: ההסכם הונח על שולחן הכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il