X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית המשפט העליון דחה ערעורו של חבר המועצה המקומית אזור שטען כי הפסקת כהונתו על-ידי יושב-ראש המועצה הינה משוללת כל יסוד וכי יש להחזיר לו את כהונתו
▪  ▪  ▪

בפסק הדין בבית המשפט העליון, נקבע כי בשל הליכים פליליים העומדים כנגד העותר, ציון חוה, אין פסול בהפסקת כהונתו כנציג במועצה המקומית בשל הפגיעה באמונו של הציבור במוסד המוניציפאלי המייצג אותו. קביעה זו היתה משנית לקביעה המרכזית כי מקום מושבו של העותר אינו מצוי בתחומי המועצה, כנדרש בחוק מנבחר ציבור, על-מנת שיוכל לייצג את האינטרסים של בוחריו בצורה הטובה ביותר.
ההליך הפלילי המיוחס לחוה קשור לעבירות של בנייה ללא היתר ופלישה לשטח ציבורי. העותר הניח יסודות לבניית דירה בסמוך לביתה של סבתו בו הוא מתגורר ללא היתר בנייה כנדרש בחוק. בית המשפט העליון, בתביעה אחרת, התיר את הפסקת החשמל בבית זה בשל אי-מתן ההיתר.
חוה טען כי אין להתחשב בהליכים הפליליים בגלל חזקת החפות שעוד נתונה לו כיוון שבית המשפט העליון טרם פסק בערעורו על פסקי הדין בערכאות הנמוכות יותר שמצאו אותו אשם. בית המשפט טען כי למרות חזקת החפות, יושב-ראש המועצה פעל בסבירות כאשר שקל את העבירות המיוחסות לעותר. זאת בשל הזיקה שלהן לתפקידו הציבורי במועצה העוסקת בין היתר בהיתרי בנייה, בהליכי תכנון ובנייה בישוב, וכן בפיתוח שטחים ציבוריים. לדידו של השופט ג'ובראן, לנציג הציבור צריך שתהא לא רק כשרות חוקית לעסוק בפועלו אלא גם כשרות מוסרית.
חוה טען כי ההודעה על הפסקת כהונתו נעשתה בטענה כי אינו גר בתחומי המועצה ולא בשל אי כשרותו המוסרית. על כך ענה בית המשפט, כי בתביעת ארנונה נגדו, הצהיר העותר בערר כי הוא גר בבית סבתו על-בסיס הסכמה ביניהם שיכולה להיפסק בכל עת וכי הבית אינו קניינו שלו. לכן, למעשה, הוא עצמו הצהיר כי אינו תושב המקום כנדרש בחוק, כך שבעצם זהו נדבך נוסף המעיד על חוסר יושרו של העותר.
השופטת ארבל אף היא דחתה את הערעור אך לא נדרשה לסוגיה המוסרית של עובד ציבור. דחייתה התבססה על כך שהחוק דורש "מושב קבוע כדין". כאמור, לא ניתן היתר בנייה, ולכן גם אם מקום המושב הוא קבוע, הוא אינו כדין. היא אף המשיכה ואמרה כי למרות שהעותר הינו נבחר ציבור, בית המשפט לא יוכל להשאיר את מלאכת הביקורת על הציבור שלעיתים מכסה עיניו לעוולות שנבחריו מבצעים, וכי מתוקף תפקידו בית המשפט לא יכול להשלים עם מעשים שעמם משלים הציבור.
השופט גרוניס בדעת מיעוט התנגד לכך שבית המשפט יכול לאשר הפסקת כהונה של אדם נבחר כאשר הסיבה לה הוכחה כפסולה, לדידו, משום שלמעשה זהו מקום מושבו הקבוע של העותר כי אין לו אחר. בנוסף, על בית המשפט להתחשב בעובדה כי יושב-ראש המועצה הינו יריבו הפוליטי של העותר, ואל לו לבית המשפט לקחת חלק ב"חיסולים" פוליטיים שכאלה. כאמור, דעתו לא התקבלה.

תאריך:  03/11/2006   |   עודכן:  03/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ניתן להפסיק כהונת נציג ציבור שנגדו עומדים הליכים פליליים"
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואני לתומי חשבתי ש - nfc נקייה מפניות
יוסי ק  |  4/11/06 18:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
מיכאל דבורין
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את עתירתו של חוה מאחר ונקבע לגביו במסגרת פסק דין כי הוא משיג גבול, וכן אין הוא משלם ארנונה עירונית, למרות שהוא מצוי בתחומי המועצה המקומית אזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il