X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההופעה של שבן ביום חמישי בפסטיבל הפסנתר הייתה אחת ההופעות הטובות ביותר שראיתי, משום שמדובר בשילוש קדוש: מלחין בחסד, פזמונאי מעולה ופסנתרן מבריק הוא הבוב דילן הישראלי שמנגן על פסנתר, לצד שאר הדילנים הישראלים שמנגנים על גיטרה כתב Nfc התענג וכעת הוא משתפך
▪  ▪  ▪
שלומי שבן

הסינגל הראשון ששחרר שלומי שבן מאלבומו הראשון לרדיו היה "אריק". אני זוכר את הרגע ששמעתי את השיר. אני זוכר במדויק איפה ישבתי ומה לבשתי (זה לא קשה. הייתי בצבא, לבשתי מדים). יותר מזה: אני זוכר מה חשבתי. חשבתי שמדובר בפיסת גאונות. מאז כבר יצא האלבום, שוחררו כמה להיטים, עברו כמה שנים. רוב הציבור כבר אינו מתבלבל בין שלומי שבן לשלומי שבת, כמו אז, כשיצא "אריק" לרדיו ("מי זה?! שלומי שבת!? אבל זה לא הקול שלו. אה, שלומי שבן! איזה קטע. כמעט אותו שם").
עברו שש שנים מאז האלבום הראשון של שבן. מאז הוא חורש את הארץ לאורכה ולרוחבה בהופעות. אלא ששבן לא מופיע לבד, הוא מופיע עם הפסנתר. שבן הוא אחד היחידים בארץ שאפשר להגיד עליהם שהפסנתר הוא ישות חיה בהופעה שלהם.
ביום חמישי הוא הופיע בפסטיבל הפסנתר במרכז סוזן דלל. פסטיבל הפסנתר נחשב לפסטיבל הבית של שבן. הוא הופיע שם כבר ארבע שנים ובכל שנה הוא יצר הפקה מיוחדת. אי אפשר שלא להזכיר את הופעת הפסנתר הבלתי נשכחת שלו עם רמי פורטיס ("מקרה פסנתר"), שזכתה לביקורת מעולה ואחרי זה הנפיקה גם די.וי.די בלתי נשכח.
ראוי להתעכב לרגע על פסטיבל הפסנתר: מדובר בפסטיבל של שלושה ימים הגדושים בפסנתר. השנה הוא נערך במרכז סוזן דלל ובין מי שהופיע שם ניתן היה למצוא את ארקדי דוכין, אביתר בנאי ואמיר צורף, קורין אלאל, אפרת גוש ודני סנדרסון, אביב גפן, נורית גלרון ואבי קושניר, יוני רכטר, מתי כספי, כנסיית השכל, ועוד רבים וטובים. זהו פסטיבל שיוצר לעיתים זיווגים מיוחדים ותמוהים ודורש מהאמן לייצר עיבודים פסנתריים. לדעתי, מדובר באחד מפסטיבלי המוזיקה החשובים ביותר שקיימים בארץ.
נחזור לשבן: ההופעה של שבן ביום חמישי הייתה אחת ההופעות הטובות ביותר שראיתי. מדובר בשילוש קדוש: מלחין בחסד, פזמונאי מעולה ופסנתרן מחונן. שבן מצליח להחזיק הופעה שלמה אשר כוללת כמה מלכודות. ראשית, כשזמר מופיע עם פסנתר בלבד הוא עלול לעייף את הקהל ולהתיש אותו. שנית, כמחצית מהשירים ששר שבן היו שירים חדשים. זו מלכודת מסוכנת וזמרים מנוסים מודעים אליה מאוד. הם חוששים מאד לצרף יותר משניים-שלושה שירים חדשים לרפרטואר ההופעות. שבן, לא רק שהצליח לדלג מעל מלכודת זו, הוא התעופף מעליה והרטיט את לבבות הקהל. מצאתי עצמי מרותק לשירים החדשים לא פחות מאשר לביצועים המבריקים והמרתקים לשירים מהאלבום הראשון ("אריק", "שרמוטה פוריטנית", "כולם יודעים"). שבן השתולל על שלושה פסנתרים, גיטרה ומפוחית. הוא מקצוען ברמות הגבוהות ביותר, הוא פרפורמר מהזן הכריזמטי ביותר והוא פשוט אמן בנשמה.
מדובר ביוצר אשר עומד בשורה אחת עם גדולי היוצרים הישראלים לדורותיהם, כגון מאיר אריאל, אהוד בנאי ושלום חנוך. שבן הוא הבוב דילן הישראלי שמנגן על פסנתר, לצד שאר הדילנים הישראלים שמנגנים על גיטרה. נאמר את זה פשוט: שלומי שבן פשוט גאון.
שלומי שבן, "ערב בשחור לבן", מופע בפסטיבל הפסנתר, יום חמישי 2.11.06

תאריך:  05/11/2006   |   עודכן:  05/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין שלומי שבן לבוב דילן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה ראשונה :)
לא תודה  |  5/11/06 21:29
2
מותק של כתבה
הילה רפופורט  |  6/11/06 14:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון קדמי
מקורות חתמה על הסכם לרכישת חשמל מתחנת הכוח של דלק באשקלון
הילה רפופורט
נציגי הפתח והחמאס מסרו, כי הם קרובים להסכם על הקמת ממשלת מומחים פלשתינית    הפתח יקבל 4 שרים; החמאס - 8, דבר שיבטיח את המשך שליטתו בהחלטות הממשלה    לרה"מ ימונה אדם המקורב לחמאס; השרים יהיו בעלי קשרים לחמאס ולפתח
הילה רפופורט
בגרמניה מסרבים להניח לתקריות האחרונות בין מטוסי צה"ל לספינות הגרמניות של האו"ם    היום שוב האשים סגן שר החוץ הגרמני את ישראל בהפרת הסכמים הקשורים למרחב האווירי של לבנון
שלומי דיאז
תפנה לשר לביטחון פנים    ההערכה: מבקשת למנוע חשיפת פעולות ההאזנה שהורתה למשטרה לבצע
רונן ליבוביץ
חברת החשמל העבירה בליל שבת שנאי ענק לתחנת הכוח באשקלון    בסיעות החרדיות, ולא רק, מגיבים בכעס רב    השר ישי: "מדוע לבזות את השבת שהיא סימלו של העם?"    ח"כ שנלר: "מדובר בתקלה שיש לדאוג שלא תחזור שנית"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il