X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הטקס יתקיים במעמד שרת החינוך בין הפרויקטים הזוכים: מרכז למידה ומוזיאון שואה שהוקם ע"י תלמידי כיתות ו', מורה לאנגלית שהקימה אתר אינטרנט לזכר אמה ובו מערכי שיעור להוראת השואה וספר על מורה מיפן שבחרה ללמד את קורות היהודים בשואה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

בית הספר המרכזי להוראת השואה ביד ושם יעניק מחר (יום ב', 6.11.06) את פרסי יד ושם למפעלים חינוכיים לשנת תשס"ו.
הטקס יתקיים במעמד שרת החינוך הפרופ' יולי תמיר, יו"ר הנהלת יד ושם אבנר שלו ומנהל בית הספר המרכזי להוראת השואה ד"ר מוטי שלם. בטקס ישתתפו תלמידים, מורים, הורים, אנשי חינוך, משפחות התורמים וחברי אגודת "עלומים".
לאירוע תגיע במיוחד מורה מיפן, פומיקו אישיוקה, שהיא ותלמידיה קיבלו ממוזיאון אושוויץ מזוודה שעליה היה כתוב: "חנה בריידי, 16 במאי 1931, יתומה". פומיקו ותלמידיה צירפו פרט לפרט ושִחזרו את קורות חייה של חנה, בת למשפחת אמנים צ'כית. חנה נכלאה בטרזין ונרצחה באושוויץ כשהיא בת 13. פומיקו גילתה בין השאר כי לחנה היה אח, ג'ורג', אשר ניצל וחי כיום עם משפחתו בטורונטו שבקנדה. ג'ורג' בריידי יגיע יחד עם בתו, לארה, במיוחד מקנדה לטקס ביד ושם. מסעה של פומיקו מתואר בספר "המזוודה של חנה" (בהוצאת שוקן) שכתבה קארן לוין ושזיכה אותה בפרס בקטגוריה של ספרי ילדים ונוער.
פרס אשת החינוך:
בפרס אשת החינוך זכתה מרשה גורן. מרשה היא מורה לאנגלית בבית הספר היסודי 'עין גנים' בפתח תקוה. היא מלמדת את קורות השואה באמצעות הסיפור האישי של אמה, סוניה פרנקל ז"ל, ששרדה את המחנות מיידאנק ואושוויץ. תלמידי כיתות ו' בבית-הספר 'עין גנים' לומדים את הסיפור בעזרת אתר אינטרנט מיוחד שמרשה גורן פיתחה. בעזרתו הם יוצרים שיח עם תלמידים נוספים מ- 32 בתי ספר בכל רחבי העולם.
פרס המפעל החינוכי:
בית הספר היסודי 'מבואות' בבאר טוביה, שזכה בפרס על התוכנית החינוכית, עוסק בהוראת סיפור השואה כבר בכיתות הנמוכות. לשם כך הוקם בבית הספר מוזיאון ושמו "בשביל הזיכרון". תלמידי כיתות ו' משמשים מדריכים, ומלווים את הילדים והמבוגרים המבקרים במוזיאון.
בפרס התוכנית החינוכית, מהקרן ע"ש חונו ובלימה ניימן ז"ל, חטיבת הביניים "מנור כברי", בקבוץ אילון על תוכנית בין-תחומית להוראת השואה.
בפרסים לעבודות גמר מצטיינות זכו: חנה קופץ (העבודה בהנחיית אורית מרגליות) מהקרן ע"ש מארק ולובה יובילר ז"ל, טליה קירש בפרס מהקרן ע"ש משפחות גייפמן גולדרביטר המוענק על-ידי משפחת ברגסון.
בפרס עבודת הגמר המצטיינת, מהקרן לזיכרון השואה בצרפת וארגון "עלומים", זכה אליאור כהן (בהנחיית ד"ר אלן מישל).
בפרס תוכנית הלימוד, מהקרן לזיכרון השואה בצרפת וארגון "עלומים", הגב' רוזלין ברבה על הוראת קורות יהודי צרפת בשואה ויצירת קשרים מיוחדים עם קהילת ליון.

תאריך:  05/11/2006   |   עודכן:  05/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחר: פרסי יד ושם למפעלים חינוכיים תשס"ו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המוכרים: שיכון עובדים וסקום    הקונים: חג'ג' וארבוב    המתחם מיועד לבניית 108 דירות יוקרה    היועץ המשפטי לממשלה חוקר חוקיות הפרויקט
יפעת גדות
במחקר: שיעור הניתוח הקיסרי היה 9.3% אצל אלו עם BMI נמוך מ- 15 ועלה ביציבות עם עליית ה- BMI, מגיע לכ- 30% אצל אלו עם BMI של 40 או יותר
יפעת גדות
הכרמלית היא הרכבת התחתית הקטנה בעולם - אורכה של המסילה 1800 מטר, והיא גם בולטת בשיפוע הרב של המסילה - הפרש הגבהים בין התחנה הנמוכה ביותר לתחנה הגבוהה ביותר הוא 274 מטרים
יוסי עבדי
בישראל לא נותרים אדישים    תופעת האנטישמיות והכחשת השואה באינטרנט, מדאיגה מאוד את העוסקים בתחום    "אנחנו נתחיל להילחם על עצם קיומה של השואה כאירוע היסטורי", מזהיר אלי הכהן בשיחה עם Nfc    ואגב: באירן, למי שתהה, יש כבר תחרות קריקטורות חדשה    הפעם הנושא הוא - "כיבוש צבאי"
רוני קורן-דינר
מניית מעריב משלימה נפילה של 20%    ימים אלה עוסק אדלסון בהקמת 14 בתי מלון ענקיים במקאו, פרויקט ממשלתי בסינגפור, והוספה של 3,000 חדרים במלון הוונישן בלאס וגאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il