X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
סקירה של חברת D&B מגלה כי רק 6.6% בקרב המנכ"לים הם נשים זאת עלאף ש-46% מהעובדים במשק הן נשים
▪  ▪  ▪
גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי [צילום: AP]

שיעור הנשים בקרב יושבי-ראש החברות הגדולות והמשפיעות בישראל עומד בשנת 2006 על 2.5% בלבד, וזאת למרות שכ-46% מהעובדים במשק הם נשים. כך עולה מסקירה מיוחדת שערכה חברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט.
במסגרת הסקירה נבדק שיעור הנשים בתפקידי ניהול בקרב כ- 1,400 מהחברות הגדולות בישראל המדורגות בכל דירוגי דנס 100 בענפי המשק השונים. מבין יושבות-הראש, ניתן לציין את איריס שטרק, יו"ר חברת נמל אשדוד, ואת נגה קינן, יו"ר פורום מנהלי כספיים ראשיים.
עוד מעלה הסקירה, כי ניתן לראות התקדמות מזערית בשיעור שילוב הנשים ככל שדירוג המשרה יורד. רק 6.6% מהמנכ"לים בחברות המובילות הן נשים, בהן יהודית ברוניצקי, מנכ"לית אורמת תעשיות, ויהודית ריכטר, מנכ"לית מדינול. בדיקת דן אנד ברדסטריט מעלה אף כי רק 11.8% מהסמנכ"לים בחברות המובילות הן נשים. עוד ניתן לראות כי מתוך כלל בעלי התפקידים הבכירים בחברות המובילות רק 14% הן נשים.
מתוך המנהלים טכניים הבכירים בחברות המובילות במשק אף לא אישה אחת, מתוך מנהלי תפעול רק כ-7% הינם נשים, מתוך מנהלי לוגיסטיקה רק כ- 10%, מתוך מנהלי תחום כספים כ- 14%, ומכלל מנהלי מכירות ושיווק רק כ- 17%. לעומת זאת, נתון שאינו בהכרח מפתיע, מתוך מנהלי תחום משאבי אנוש כ- 45% נשים, אך גם כאן הנשים עדיין לא מפגינות רוב.
עם החברות המובילות במשק ניתן לציין לחיוב את בנק לאומי, אשר בו אפשר לראות שילוב מוצלח של נשים לאורך כל דרגות הניהול, בהן המנכ"ל, גליה מאור, וסמנכ"לית בכירה, רקפת עמינח רוסק. גם בחברת מנפאואר ניכר כוח נשי רב. לחברה יושבת-ראש, דליה נרקיס, מנהלת כללית - אורנה סגל, סמנכ"לית שיווק, שולמית גילן ושלוש מנהלות חטיבות.
כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים, כי מעניין לראות את ענף ספקיות האינטרנט בו ניכרת נוכחות נשית מרשימה. בחברת נטוויז'ן, סבינה בירן מכהנת כדירקטורית, ורוית ברניב מכהנת כמנכ"לית, ובחברת 012 קווי זהב, סטלה הנדלר מכהנת כמנכ"לית, ותפקידי מנהל רכש וסמנכ"ל שירות לקוחות מאויישים על-ידי נשים.
ההפתעה הגדולה מגיעה מכיוון ענף הנדל"ן, בו ניתן לציין את חברת רמט, אותה מנהלות כמנכ"ליות משותפות עליזה יפו ומרים דורון, ובחברה לנכסים ובנין, מכהנת כמנכ"לית, סגי איתן.
באשר לתחום המשפט, הבדיקה מראה כי מרבית הנישות המשפטיות נשלטות על-ידי גברים, עם זאת, בנישת דיני העבודה מדורגים במקומות גבוהים שלושה משרדי עורכי דין בבעלות נשים: אורנה לין, נעמי לנדאו וענת רוזנר. בתחום עורכי הפטנטים משרד לוצאטו את לוצאטו מתבלט כאשר ד"ר אסתר לוצאטו מכהנת כמנכ"לית משותפת.
ראובן קובנט, מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, מציין כי "שיעורן הנמוך של הנשים בצמרת הכלכלה הישראלית מהווה תעודת עניות למשק. אולם נראה כי בשנים האחרונות קיימת מגמה של יותר ויותר נשים המגיעות לתפקידי מפתח ומוכיחות כי כישוריהן אינם נופלים מכישוריהם של עמיתיהם הגברים, כך ניתן לראות כי לאחרונה מונתה אישה כנשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, וכיו"ר הכנסת מונתה, ח"כ דליה איציק וכיום נערך קמפיין ציבורי לבחירת אישה לנשיאות המדינה".
עוד מציין קובנט, כי "אחת הסיבות למיעוט הנשים בכלכלה הישראלית, כמו גם במערכת השלטונית, הינה העדפה ברורה הקיימת למנהלים יוצאי צה"ל. סיבה נוספת נעוצה בהעדר תמריצים מצד המדינה לנשים עובדות".

תאריך:  05/11/2006   |   עודכן:  05/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"2.5% מיו"רי החברות המובילות - נשים"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
היקף העסקה מוערך בכ-40 מיליון שקל    במסגרת רכישת קבוצת "פארמטופ-פארמטרייד", רכשה חברת "מדיסון" גם מבנה של 3000 מ"ר בכפר סבא
רונן ליבוביץ
ההצבעה הראשונה שהתקיימה היום בוועדה הפילה את הצעת החוק אולם הוחלט על הצבעה חוזרת משום ששני שרים לא נכחו בעת ההצבעה בוועדה    ההצבעה תתקיים בישיבת הוועדה הבאה
אלעזר לוין
"השם האמיתי של ההצעה הוא החוק נגד זוגות צעירים ונגד עתידה של ירושלים"    "אישור החוק יהפוך את הבירה לעיר עניה עוד יותר, עם מובטלים רבים, ולא יאפשר מגורים לאלפי זוגות צעירים"
אלעזר לוין
תרויח כ-10 מיליון שקל על מכירת חלקה בשני בניני משרדים בבודפשט
אלעזר לוין
חברת מבני תעשיה בשליטתו מכרה 1,583 דירות במזרח גרמניה בכ-200 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il