ככל שעולים ברמת החיים, אחוז ההוצאה לתיירות מסך ההוצאה לשירותים עולה וההוצאות על שירותי תקשורת יורדות. כך עולה מסקירה של אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, המתבססת על נתוני האיגוד וסקר הוצאות משקי הבית לשנת 2004.
מהסקר עולה כי בחמש השנים האחרונות גדלה צריכת השירותים במשקי הבית בכ- 27% בממוצע. ההוצאה החודשית הממוצעת של משק בית לצריכת שירותים עומדת על כ- 4,000 ש"ח. מפילוח צריכת שירותים עולה כי: 16% נועד לחינוך; 16% לתחבורה (כולל ביטוחים לרכב); 14% לתקשורת; 14% לתיירות; 13% לתרבות ובידור; 11% לשירותי בריאות (כולל תשלומים לרופא, ביטוחים); 8% לאחזקת דירה; 8% לשירותים אחרים.
כלכלני האיגוד מציינים בסקירה כי צריכת השירותים גדלה ככל שרמת ההכנסה עולה. בחמישון התחתון, צריכת השירותים מכלל הצריכה עומדת על כ- 24%. זאת בשעה שבחמישון העליון צריכת השירותים מהווה כ- 35% מסך הצריכה.
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, המשק הישראלי מצוי בתהליך של שינוי מבני שבו החלק היחסי של צריכת השירותים הוא בעלייה מתמדת הן אצל משקי הבית והן במגזר העסקי. בכלכלות המפותחות בעולם המערבי תוצר השירותים מהתמ"ג עומד בממוצע על כ- 50% ובישראל תוצר השירותים מהתמ"ג עומד על כ- 38%.