X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
דוח חדש מציג תמונה עגומה של ניצול נשים בטריטוריות הפלשתיניות מדווח על כשלון הרשויות לטפל בניצול של הנשים ובאלימות המשפחתית
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

דוח חדש מציג תמונה עגומה של ניצול נשים בטריטוריות הפלשתיניות כשהמשטרה, בתי המשפט ורשויות הממשלה אינן מצליחות למנוע את האלימות. בין היתר מדובר באונס והכאות.
הקבוצה הפועלת למען זכויות בני אדם Human Rights Watch אשר בסיסה בניו-יורק דיווחה על מקרים קשים בהם כאמור אונס של נשים שאולצו להינשא לתוקפיהן וגזרי דין שאינם מחמירים לגברים שרצחו קרובות משפחה החשודות בניאוף. סוכנות AP מדווחת, כי בדוח, אשר פורסם הבוקר (7.11.06) נכתב כי משפחות, מנהיגים שבטיים ואף הרשויות, בתמיכת חוקים מפלים כמו גם חוקי המסורת, לרוב תומכות בהקרבה למען "כבוד המשפחה".
הבעיה מחמירה, כך כותבים מחברי הדוח, עם שיעור גבוה של עוני בגדה המערבית וברצועת עזה, ומחסור בחוקים אשר יגנו על אותן נשים.
הדוח פורסם כשנה לאחר שהמשרד הפלשתיני לסטטיסטיקות דיווח על למעלה מ- 4,000 בתי אב בהם 23% מהנשים אמרו כי חוו אלימות משפחתית, אך רק 1% התלוננו על כך. שני שלישים אמרו כי נוצלו "פסיכולוגית".
מפרסמי הדוח קראו לנשיא הרשות הפלשתינית, לפרלמנט ולשרי הממשלה להעלות את הנושא לראש סדרי העדיפויות. למרות הסכסוך עם ישראל, כך נכתב, ולמרות הבעיות הכלכליות, בעקבות עליית החמאס, ניתן לפעול לטובת אותן נשים, נאמר.
כשלונה של המערכת הוא כשלון הטיפול באלימות נגד נשים כפשע. כך, לדברי מחברי הדוח, יש להתייחס לאלימות במשפחה. החוקרת לוסי מאיר אמרה, כי הקבוצה חקרה דווקא את הרשות הפלשתינית מאחר שזיהתה איתותים מצד גורמים ברשות על מוכנותם לפעול ולהביא לשינוי.
עדנאן עמר, יועץ משפטי לנשיא אבו מאזן, הסכים גם כן כי הרשויות "חלשות" בכל הנוגע למאמץ לאכוף את החוק, אך האשים את "המצב הביטחוני והפוליטי", בשנים האחרונות. לדבריו "כל הפלשתינים, לא רק נשים, משלמים מחיר כבד על הכאוס".
הדוח, אשר מבוסס על מאות ראיונות שנערכו עם נשים, עובדים סוציאליים, עורכי דין וגורמים במשטרה בגדה המערבית ובעזה, מציין כי אותם גברים אשר מנצלים את הנשים בטריטוריות הפלשתיניות מקבלים חסינות וירטואלית. אנסים אשר נישאים לקורבנותיהם אינם נתבעים ועסקות מסוג זה נרקמות בין בני משפחה ומנהיגים ואף בעזרת המשטרה.
החוקים הפלשתינים אינם מחמירים עם גברים אשר רוצחים קרובות משפחה בשל ניאוף. עם זאת החוק אוסר ביצוע הפלות בעקבות אונס וגילוי עריות. אונס בתוך הנישואים אינו נחשב לפשע, כך עולה מהדוח.
המשטרה והרופאים בבתי החולים אינם בעלי הכלים המתאימים לטפל במקרים אלה ולעתים קרובות אף משפילים את הקורבנות, כך נכתב. באחד מבתי החולים בנבאללה שבגדה המערבית, רופא הודיע לקהל בחדר ההמתנה כי פציינטית לא נשואה, בת 16, נכנסה להריון. אמה של הילדה אמרה כי זה היה הגורם אשר הביא אותה לרצוח את בתה. עוד כתבו מחברי הדוח, כי במקרים בהם מתרחש אונס של צעירה שאינה בתולה, העונש מחמיר פחות. בדיקות לבתולים נכפות על קורבנות ניצול מיני נגד רצונן.
גורלן של נשים נקבע על-ידי מנהיגים שבטיים או על-ידי גורמים שמונו על-ידי הרשות ולא על-ידי בתי המשפט. מערכת המשפט הרשמית לעתים קרובות משוחדת ופועלת בשרירותיות, כך נטען. הקורבנות לעתים קרובות מדווחות על המקרים בשל החשש מפני סטיגמה חברתית ופחד מעונש של קרובי המשפחה, נאמר עוד.

תאריך:  07/11/2006   |   עודכן:  07/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשים הפלשתיניות מנוצלות - כולל הכאות ואונס
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נשמע לי נורא לא מוסרי. זה לא האיסלאם האמיתי. ל"ת
ממש נורא לעשות ככה  |  7/11/06 08:34
2
כמובן זה בגלל ה"גזענות" הישראלית ל"ת
ב  |  7/11/06 09:03
3
למה לא כתוב במפורש שאנחנו אשמים בכל ! ל"ת
יהודי אשם  |  7/11/06 10:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
במחקר: 92% מהגברים שקיבלו טיפול הורמונלי למשך שישה חודשים, או לא קיבלו טיפול הורמונלי כלל היו בחיים חמש שנים מאוחר יותר    במקביל, רק 76% מאלו שנטלו את התרופות לתקופה העולה על שישה חודשים שרדו חמש שנים
יהונתן דחוח-הלוי
המו"מ על הקמת ממשלת אחדות לאומית פלשתינית ערב סיכומו המוצלח    שר התקשורת ד"ר אל-ח'דורי הינו המועמד המועדף לראשות הממשלה, ונראה כי הוא זוכה גם לתמיכת האמריקנים    החמאס דורשת הסרת המצור הבינ"ל ואי-פרוק הכוח הביצועי
יפעת גדות
מתימן עלו 47,000 יהודים    בתימן נותרו לאחר המבצע מספר אלפי יהודים שרובם הועלו גם הם לישראל במבצע המשך שנמשך עד שנת 1954
יפעת גדות
אם אתם נוסעים ברכבת ופניכם אחורנית, נסו להסתובב כשהפנים לכיוון הנסיעה
הדר פרבר, ענבל אביב
ארבע רקטות נחתו באזור העיר אשקלון וגרמו לבהלה רבה, אולם דווח רק על נפגעת חרדה אחת    צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה - עד כה נהרגו היום שמונה פלשתינים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il