X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במרחב קו העימות קיים מחסור של כ- 650 כיתות ממוגנות משרד החינוך: עלות השלמת הפרויקט כמיליארד ש"ח משרד האוצר: לא קיבלנו כל פנייה ממשרד החינוך לתקצוב הפרויקט
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

ל- 30% מהתלמידים במדינת ישראל אין מקלט בביה"ס. במרחב קו העימות קיים מחסור של כ- 650 כיתות ממוגנות, העומדות בדרישות התקן. נתונים אלה הוצגו (יום ג', 7.11.06) בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת בנושא מחסור ואי עמידה בתקנים במקלטים בבתי הספר.
מנתוני משרד החינוך עולה כי בכל מרחב קו העימות ישנן כ- 1,000 כיתות, שמתוכן רק כ- 350 כיתות מוגנו על-פי הנדרש. יצויין, כי הנחיות פיקוד העורף מחייבות מיגון של כלל הכיתות באותו אזור, בהתאם לדרישות המחמירות.
גורמי המקצוע שבמשרד החינוך מציינים כי, לצורך השלמת כלל פערי המקלוט נדרשת תוספת תקציבית מיוחדת בהיקף של כמיליארד ש"ח.
בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת, ציין יונתן רגב, רפרנט חינוך מאגף התקציבים במשרד האוצר, כי בשלוש שנות התקציב האחרונות לא ביקש משרד החינוך תקציב ייעודי למקלוט. "גם לו היתה דרישה כזו, היה צריך לגבות אותה בתוכנית מפורטת. יתרה מכך, משרד החינוך קיבל תוספות תקציב, והוא בחר להשתמש בהן ליעדים אחרים".
אל"מ יחיאל קופרשטיין, רמ"ח מיגון בפיקוד העורף הסביר כי "עד 1997 חל על בתי הספר חוק ההתגוננות האזרחית משנת 1951, שקבע שבכל מבנה פרטי או ציבורי יהיה מקלט. עקב מלחמת המפרץ, גיבש פיקוד העורף הנחיות חדשות למקלוט חדש במוסדות החינוך. אלה, עדיין לא עוגנו בחקיקה בתקנות. ההנחיות מתייחסות לבתי ספר חדשים בלבד, ואינן נותנות מענה לבתי ספר ישנים - שנבנו לפני 97', שהם רוב מוסדות החינוך".
נציג ארגון ההורים הארצי, איציק מיימון, שנכח בדיון העיר כי "קיימים מאות מקלטים שמשמשים ככיתות לימוד, אשר כדי להסב אותם ללימודים, פגעו בהם (למשל, יצירת חורים לצורך התקנת מזגנים) והם אינם יכולים לשמש יותר כמקלטים מוגנים בעת מלחמה".
אברהם צדקה, מנהל אגף בטיחות, ביטחון ושע"ח במשרד החינוך אמר כי "קיים מחסור של כשליש משטח המקלטים הנדרש על-פי התקן במוסדות החינוך. העלות הכספית להשלמת המקלוט - כמיליארד ש"ח. לפני שמשקיעים את הסכום הזה, על המדינה לבדוק את תרחישי האיום העכשוויים, השונים מאלה של שנות ה-50. כיום יש להגיע למקלט בשניות, ללא זמן התרעה של כבעבר שהיה מספר דקות".
יוזם הדיון בוועדה, ח"כ יואל חסון, אמר: "אנו נמצאים תחת איומים אסטרטגים. יש ליצור מדרג עדיפויות למקלוט ולהתחיל לבנות את הדחוף ביותר. יתכן שנמצא, שהדחוף עולה רק 200 מיליון ש"ח, ואפשר לפתור את הבעיה באופן הדרגתי".
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור: "אין ספק שיש כאן מחדל מתמשך על פני שנים של חוסר לקיחת אחריות של הגורמים האחראיים על ביטחון התלמידים. אין גם תכנון לסגירת פערי המקלוט. יש להביא למצב תקין, שבו כל הורה יוכל לשלוח את ילדיו בביטחון למוסד חינוכי."
ממשרד החינוך נמסר, כי מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, פנה אל הממונה על התקציבים באוצר, קובי הבר, כדי לקבל תוספת תקציבית מיוחדת לסגירת פערי המקלוט. במכתבו ציין אבואב, כי יש להשלים את פערי המקלוט בבתי הספר כדי להתכונן למצב של ירי טילים על העורף, אשר עלול להתרחש במהלך תקופת הלימודים.
בסיכום ישיבת הוועדה הוחלט כי תהיה פנייה לרה"מ, שר הביטחון ולשרת החינוך בדרישה לדעת מה בדעתם לעשות למקלוט כלל מוסדות החינוך, בכל המגזרים.

תאריך:  07/11/2006   |   עודכן:  07/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איריס פרחי
לדברי התובע, טכנאי שהוזעק לחלצו לאחר שנתקע, גרם לקצר ולשריפת הוונטילטור    הצדדים התפשרו מחוץ לכותלי בית המשפט
איריס פרחי
מסרה בגדים לניקוי יבש והם נשרפו יחד עם המכבסה    לדברי התובעת, המכבסה שבה לפעילות כעבור חודשיים ובעליה סרבו לפצותה    טרם הוגש כתב הגנה
יפעת גדות
אינו בטוח גם למבוגרים    33% מהתאונות בכבישים הם של הולכי רגל
אלעזר לוין
יעקב כהן, שנבחר לנשיא כבוד של לשכת סוכני הביטוח, מגלה ל- Nfc איך הציל לפני שנים רבות את חברות הביטוח בארה"ב מהפסדי עתק    עבר מביטוח לקולנוע ועומד בראש ה'סינמה סיטי'
מירב לוי
האתר נחשף בחפירות הצלה שעורכת רשות העתיקות בפרויקט הבנייה "הולילנד פארק"    באתר נמצאו עצמות אדם ובעלי חיים, חרפושיות ששימשו כקמעות, תכשיטים וכלי חרס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il