X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, דנה בגורם מספר אחד לעיוורון בארץ, מחלת ניוון מרכז הראייה מנהל מערך עיניים במרכז רפואה רבין: מרבית המטופלים היום מקבלים טיפול באמצעות שתי תרופות שאינן רשומות בארץ ובהתאם אינן נמצאות בסל הבריאות
▪  ▪  ▪
שרוני. המודעות בציבור לנושא כמעט ולא קיימת [צילום: אתר הכנסת]

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, דנה היום (ד', 8.11.06) בגורם מספר אחד לעיוורון בארץ, מחלת ניוון מרכז הראייה (AMD). יו"ר הוועדה, ח"כ משה שרוני (גיל), טען כי "למרות היקף הבעיה וחומרתה המודעות בציבור לנושא כמעט ולא קיימת, והאחריות לכך מוטלת על משרד הבריאות וקופות החולים".
פרופסור דב ויינברג, מנהל מערך עיניים במרכז רפואה רבין, דיווח לוועדה כי כשישית מאוכלוסיית גילאי 55 ומעלה לוקים במחלה. 20% מן החולים מגיעים למצב של עיוורון. מרבית המטופלים היום מקבלים טיפול באמצעות שתי תרופות שאינן רשומות בארץ ובהתאם אינן נמצאות בסל הבריאות. "תרופת הלוסנטיס נמצאת בהליך של רישום והיא נותנת מענה לטיפול במחלה, אך היא יקרה מאוד. אם תאושר, ולא תוכנס לסל התרופות, החולים במחלה יתקשו לקבל את התרופה כיוון שעלותה כ- 1,500 דולר בחודש".
ד"ר אורנה טל, סגנית ראש מינהל טכנולוגיות במשרד הבריאות, דיווחה לוועדה, כי שני תכשירים משמשים את הרופאים היום בטיפול במחלה: תרופת הלוסנטיס ותרופת האווסטין. מאחר ששני התכשירים לא רשומים עדיין כמאושרים על-ידי משרד הבריאות, ניתן להשתמש בהם בהליך חריג. חברת התרופות שמנפיקה את שני התכשירים ביקשה לקדם בהליך של רישום אך ורק את תרופת הלוסנטיס שהיא היקרה מביניהן. לוסנטיס עולה 1,500 דולר לזריקה לעומת האווסטין שעולה 200 ₪ לזריקה. אם יושלם הליך הרישום של התרופה היקרה לא ניתן יהיה להשתמש יותר באווסטין על-פי חוק. "משרד הבריאות פועל בימים אלו לאשר את השימוש באווסטין למרות המצב החוקי הקיים".
יוסי קורסייה, מנהל השירות לעיוור במשרד הרווחה, דיווח לוועדה כי בישראל רשומים על-פי חוק 26,000 עיוורים ש- 25% מהם הינם חולים במחלת ניוון מרכז הראייה (AMD). בשנים האחרונות מצטרפים מדי שנה כ- 2,000 עיוורים נוספים מתוכם שליש חולים במחלת ה- AMD.
בסופו של דבר, סוכם כי הוועדה רואה בדאגה את הפער בין רמת המודעות למחלה בקרב הציבור הרחב ובין השכיחות הגבוהה של המחלה בקרב האוכלוסיה המבוגרת בישראל. כמו כן, הוועדה קוראת למשרד הבריאות ולקופות החולים לפעול להרחבת המודעות בנושא בקרב בני +50, להמליץ לציבור זה להיבדק אחת לשנה אצל רופא עיניים, עם עדיפות למומחה רשתית על-מנת לאפשר אבחון מוקדם של המחלה ולמנוע איבוד ראייה.
הוועדה גם קוראת לזרז הליך הרישום של שתי התרופות, לוסנטיס והאווסטין, ולהכלילן בסל שירותי הבריאות בעלות סבירה לפרט.

תאריך:  08/11/2006   |   עודכן:  08/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תכשירים שאינם בסל התרופות יכולים להציל מעיוורון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
יחידת הפיצו"ח עצרה רכב באזור בית שמש כשהוא מוביל 700 ק"ג בשר בקר ללא קירור וללא פיקוח וטרינרי    הבשר היה מיועד להגיע למסעדות בישראל
ניר יהב
במסיבת עיתונאים בדמשק קרא ראש הלשכה המדינית לפלשתינים להגיב על "טבח בית חנון"    הטיל את האחריות לאירוע על ארה"ב וישראל ואמר כי יש לשפוט את אולמרט
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת החוק לתיקון תקופת הזכאות להטבות מס של חייל משוחרר    יוזם הצעת החוק, ח"כ מילר: "זהו סימן מעודד לחיילי צה"ל"
הדר פרבר
במאמרים שפורסמו ביומנים 'רסאלת' ו'כיהאן' השתקפו דברי נשיא אירן, מחמוד אחמידנג'אד, אשר קורא להשמדתה של מדינת ישראל
אפרת נוימן
רכש משותפו להקמת החברה, ארנון כץ, 30 מיליון מניות לפי מחיר של 41 פני למניה    המניה של חברת ההימורים באינטרנט אמפייר אונליין הגיעה בתחילת החודש למחיר שפל מאז ההנפקה ביוני 2005
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il