X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השר שטרית: "יש להאריך את תחולת הוראת המעבר בשנתיים נוספות, במהלכן יוכלו לומדי השמאות שאינם בעלי תואר אקדמי למצות את הכשרתם לקראת רישום בפנקס שמאי המקרקעין, ובכך למנוע ירידה לטמיון של המאמץ שהשקיעו בחמש השנים האחרונות"
▪  ▪  ▪
[צילום: ששון תירם]

הכנסת קיבלה בקריאה ראשונה את התיקון של מ"מ שר המשפטים, מאיר שטרית, לחוק שמאי המקרקעין, אשר מאריך בשנתיים את האפשרות להירשם בפנקס השמאי, גם ללא תואר אקדמי.
בשנת 2001 שונה חוק שמאי המקרקעין, שהתנה רישום בפנקס שמאי המקרקעין כך שרק "... בעל תואר מוכר מאת מוסד מוכר להשכלה גבוהה" יהיה זכאי לרישום. הוראה זו נקבעה על-מנת להוביל לטיוב המקצוע ואיכות העוסקים בו, ולהביא ל"אקדמיזציה" של העוסקים בתחום.
על-מנת שלא לפגוע באלה שכבר החלו את הכשרתם לקראת רישום בפנקס שמאי המקרקעין תחת החוק הישן, נקבעה הוראת מעבר, לפיה בתקופה של חמש שנים מיום תחילת החוק יוכל מי שהחל פורמאלית בהליכי הכשרתו להירשם בפנקס אף אם אין לו תואר אקדמי. הוראת מעבר זו אמורה לפוג בתחילת שנת 2007, ולאחריה לא יוכל עוד להירשם בפנקס שמאי המקרקעין אלה מי שיש לו תואר אקדמי.
לאחר פניות רבות בנושא מקרב הציבור, הגיעו גורמי המקצוע במשרד המשפטים למסקנה, כי בשל הקושי של הבחינות שעורכות מועצת שמאי המקרקעין, בשל שיעור הנכשלים הגדול ובשל תכיפות הבחינות קיימת עדיין קבוצה לא מבוטלת של מבקשים להירשם בפנקס שמאי המקרקעין הנמצאים עתה בשלבים האחרונים של הכשרתם, שאף שהחלו את הכשרתם לקראת הרישום בפנקס לפני תחילת החוק ועדיין לא עלה בידיהם למצות את תקופת ההכשרה.
השר שטרית הבהיר: "כדי לאפשר לנמנים על קבוצה זו למצות את הכשרתם לקראת הרישום בפנקס, מבלי לכפותם לרכוש עתה השכלה אקדמית כתנאי לרישום בפנקס, ולמנוע ירידה לטמיון של המאמץ שהשקיעו בחמש השנים האחרונות, יש להאריך את תחולת הוראת המעבר בשנתיים נוספות, במהלכן יוכלו חברי אותה קבוצה למצות את הכשרתם לקראת רישום בפנקס שמאי המקרקעין".

תאריך:  09/11/2006   |   עודכן:  09/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמאים ללא תואר אקדמי יוכרו רשמית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תתחילו עם ניפוי רמאים רודפי בצע
מקלקל חגיגות  |  12/11/06 18:51
 
- תן להתפרנס.
מס' 1  |  13/11/06 07:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שוק היהלומים שעבר בשנה האחרונה תקופה קשה, מתחיל לגלות סימני התאוששות עקביים    שרין מדווחת על מגמה חיובית של עלייה שתמשיך לבוא לידי ביטוי ברבעון האחרון של השנה ובתחילת 2007
עידן יוסף
חברת "שריונית חסם" מכרה לחברות אחסון במכרות היהלומים באזור ליקוט בסיביר כ-200 דלתות ביטחון, שפותחו במיוחד לעמוד בטמפרטורה של עד מינוס 90 מעלות    שווי העיסקה כמיליון ש"ח
טל לוי
כך אמר רה"מ אולמרט בוועידת ראש הממשלה לרשת Sky News    עוד מדבריו: "לו היו משחררים את גלעד שליט היו משיבים רבים מילדיהם"
ברוך לוי
יו"ר הוועדה לתביעות ייצוגיות של לשכת עורכי הדין: על המערכת המשפטית לשמור מכל משמר על כלי חשוב זה, אשר עומד לרשות הצרכן כנגד התאגידים הגדולים
גלית יצחק
אתן חוששות ליטול גלולות בשל תופעות הלוואי הטמונות בהן? ד"ר עמוס בר מציין, כי הגלולות אינן יכולות לגרום להשמנה, הן אינן פוגעות בפוריות ואינן גורמות לשיעור יתר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il