אייל גרוסי מתל-אביב זכה לדבריו, בחודש יוני השנה, במכרז לטלוויזיה באתר של חברת סקאל און ליין. "המכירה נסגרה בשעה 04:00 לפנות בוקר ובשעה 10:38 קיבלתי אישור זכייה במייל כולל מספר הזמנה".
גרוסי תבע בחודש אוגוסט את חברת סקאל און ליין 1999 בע"מ לאחר שלטענתו ביטלה את המכרז שלא כדין ובלא הצדקה, בבית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב בסכום של 4,700 שקל.
לדבריו, הופתע לגלות שפרטיו נמחקו מהאתר ובשיחה עם מחלקת שירות נאמר לו שזכייתו בוטלה עקב תקלה טכנית. גרוסי התעקש שלא אירעה תקלה טכנית במהלך המכרז ואישור הזכייה שנשלח הוא מסמך מחייב.
"האישור הגיע שעות אחרי סיום המכירה. התנהגותם של אנשי סקאל שבחפזונם ניסו למחוק כל זכר לקיומו של המכרז והזכייה - מוזרה. את אישור הזכייה שנשלח לדואר הפרטי שלי לא ניתן למחוק".
גרוסי התעקש שמיעוט משתתפים והצעתו הנמוכה הפכו את המכרז ללא אטרקטיבי ולכן בוטל. לדבריו, ביום המכרז שווי הטלוויזיה הסתכם ב-10,500 שקל והוא זכה לאחר שהציע 5,890 שקל. "בחנויות הטלוויזיה נמכרה בסך של 9,590 שקל ויש לשלם לי את ההפרש שבין העלות לסכום הזכייה בסך 3,700 שקל". גרוסי ביקש 1,000 שקל נוספים עבור עוגמת נפש.
בכתב ההגנה טענה חברת סקאל און ליין 1999 בע"מ שתקלה טכנית מנעה את המשך המכרז והוא בוטל. "עקב כך ההזמנה של התובע נמחקה מרשימת ההזמנות". לדבריה, אישור הזכייה אינו מסמך מחייב, לאור הוראות התקנון, וטענתו של גרוסי מופרכת וחסרת יסוד. "הרכישות באתר כפופות לתקנון שחל על כל הגולשים. מי שרוכש מוצר באתר מסכים לתקנון", הדגישה החברה.
החברה ציטטה קטעים רלוונטיים מתוך התקנון: "הגשת הצעה רכישה ו/או הרשמה לקניה באתר מעידה על הסכמתך לתנאים הכלולים בתקנון זה. סקאל און ליין שומרת לעצמה את הזכות להפסיק בכל עת על פי שיקול דעתה הבלעדי את הפעילות באתר ו/או לבטל מכירה לפני או לאחר סגירתה אם אירעה תקלה טכנית שמנעה המשך תקין של מכירה מסיימת. והיה והחברה תבטל את המכירה לא תהיה לך כל טענה".
החברה התרעמה שסכום התביעה מופרז ומופרך וביקשה לדחות אתה התביעה. בית המשפט ידון בתיק בחודש הבא.
האם כשמכרז אינו כלכלי החברה תעדיף לבטל אותו בתואנה של תקלה טכנית? ומהי אותה תקלה טכנית? על החברה להוכיח אחרת דבריה נטענים בעלמא והם לוט בערפל.