X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בן צבי נמצא בסכסוך משפטי עם בעל המניות הנוסף בעיתון, שלדון אדלסון ועל-פי הערכות, מחפש את דרכו החוצה מהמיזם
▪  ▪  ▪

איש העסקים שלמה בן צבי, המחזיק ב- 50% ממניות החינמון "ישראלי", פנה לבעלי המניות של פורטל וואלה - מו"ל קבוצת הארץ, עמוס שוקן, ובעל השליטה בבזק, חיים סבן - בהצעה לרכוש את חלקו בעיתון.
בן צבי נמצא בסכסוך משפטי עם בעל המניות הנוסף בעיתון, המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, ועל-פי הערכות, מחפש את דרכו החוצה מהמיזם, לאחר שדרכם המשותפת הגיעה לסיומה, ככל הנראה.
גורמים בחברת הירש מדיה, שבאמצעותה מוציא בן צבי לאור את "ישראלי" ואת העיתונים "מקור ראשון" ו"הצופה", אישרו כי נעשתה פנייה אל בעלי המניות של וואלה, אך הדגישו כי מדובר אך ורק על מכירת חלקו של בן צבי באתר האינטרנט של "ישראלי", שנמצא עדיין בהקמה ושלבן צבי יש בו בעלות מלאה. עוד טוענים בהירש מדיה כי הסכסוך המשפטי עם אדלסון, המחזיק במחצית האחזקות בחינמון "ישראלי", נולד מלכתחילה על-רקע סירובו של בן צבי לאפשר לאדלסון אחזקות באתר האינטרנט.
ואולם, מקורות בענף העיתונות טוענים כי בן צבי מנסה למכור את חלקו גם בעיתון "ישראלי" המודפס, וכי אף עלתה האפשרות לשנות את שמו של העיתון ל"וואלה". בן צבי סירב להגיב על הידיעה.
בבזק ובוואלה סירבו להתייחס לידיעה. גם קבוצת סבן בחרה שלא להגיב. לפני כשנה הצהיר חיים סבן בכנס ים המלח לתקשורת כי הוא היה מעוניין לרכוש עיתון ישראלי: "את 'ידיעות' אין אפשרות, אז אולי 'מעריב'", אמר אז סבן.
"אין לנו מה לעשות?"
בכיר בקבוצת המשקיעים של בזק סירב לבטל כל סיכוי להשקעה של הקבוצה בעיתון בעתיד, אך אמר כי עניין ההשקעה במעריב כלל לא עלה על הפרק. "מה, אין לנו מה לעשות?", הוא אמר. הוא אומנם סירב להתייחס לאפשרות שבזק תשקיע בעתיד בעיתון, אך הדגיש כי בבזק הפסיקו לגמרי כל ניסיון למכור את וואלה. "אנחנו ממשיכים להשקיע בוואלה, חד-משמעית, ולא מחפשים למכור את האחזקה".
בשנה האחרונה בחנה בזק, באמצעות בזק בינלאומי, אפשרות למכור את מניותיה (44%) בשותפות עם קבוצת הארץ בוואלה. הקבוצה קיימה מגעים עם כמה קבוצות השקעה גדולות, מתוך הערכה כי פעילות וואלה אינה סינרגטית לפעילות בזק, ועל כן יש למכור אותה. סבן היה זה שהכריע את העניין מעל ראשם של מנהלי בזק, ובניגוד לעצתם, וקבע כי בזק תישאר בעלת מניות בוואלה ותמשיך לפתח את עסקי וואלה, תוך בחינת שיתופי פעולה עם זרוע התוכן האסטרטגית של הקבוצה, חברת הלוויין yes. מאז בוחנים בבזק דרכים לפיתוח עסקי וואלה ועסקי התוכן של הקבוצה.
בשבוע שעבר הגיש אדלסון תביעה על סך 10 מיליון שקל נגד בן צבי. אדלסון טוען כי בן צבי, שניהל בפועל את העיתון, מעל בכספיו והעביר מיליוני שקלים מקופת החברה לחברות בשליטתו - בהן "מקור ראשון" ו"הצופה".
אדלסון פנה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה למנות כונס נכסים לעיתון במטרה להגן על העיתון ועל עובדיו, לטענתו, במקביל להגשת התביעה הכספית. החינמון "ישראלי" מופץ בישראל בכ-180 אלף עותקים. באחרונה פורסם כי אדלסון נמצא במגעים לרכישת השליטה בעיתון מעריב, אך המגעים לא עלו יפה. מקורביו של אדלסון טענו עוד כי אדלסון מתכוון להגיש נגד בן צבי תלונה במשטרה בטענה למרמה ולהונאה.

תאריך:  14/11/2006   |   עודכן:  14/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בן צבי הציע לבעלי וואלה לרכוש חלקו בעיתון "ישראלי"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
שריפה פרצה בתחנת הכוח הגרעיני "רינגאלס", הגדולה ביותר בשבדיה    בעקבות השריפה הושבת אחד מארבעת הכורים הגרעיניים הפועלים במקום    לא היו נפגעים
ניר יהב
התקשר לרמטכ"ל ואמר לו: יחסי העבודה שלנו ימשיכו להיות מצויינים    קולות מחאת המילואימניקים הולכים וגוברים    הרמטכ"ל: "יש שמדברים - אני עושה"
אריאל שמידברג
גורם בכיר בממשל של דרום קוריאה אמר כי המגעים על תוכניתה הגרעינית של צפון קוריאה עתידוים להתחדש באמצע דצמבר    "כשיתחדשו המגעים, העדיפות הראשונה תהיה לקבוע אם צפון קוריאה אכן מוכנה להפסיק את תוכניתה הגרעינית", אמר אותו גורם
ענבל אביב
הרקטה נחתה בקירוב לחדרי מגורים ולמפעל של הקיבוץ, וגרמה נזק רב למבנים    חמוש פלשתיני נהרג בחילופי אש עם חיילי צה"ל במחנה פליטים ליד שכם
יפעת גדות
צוות חוקרים מספרד עקב אחר ניתוחי לייזר לתיקון ראייה וגילה כי השיטה בטוחה לאחר 10 שנים וכי תיקון הראייה נמשך לאורך רוב הזמן הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il