X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק המזכה בקצבה מהמדינה את לוחמי המחתרות, שנפלו בשבי במהלך השנים שקדמו להקמת המדינה יוזם החוק: "ההצעה היא הוקרה ותודה ללוחמי המחתרות"
▪  ▪  ▪
ריבלין. מתקן עוול היסטורי

הכנסת אישרה היום (ד', 15.11.06) פה אחד בקריאה טרומית, את הצעת החוק של ח"כ רובי ריבלין (ליכוד), המזכה בקצבה מהמדינה את לוחמי המחתרות, שנפלו בשבי במהלך השנים שקדמו להקמת המדינה.
כבר לפני כשנה וחצי (יולי 2005) חוקק חוק תשלומים לפדויי שבי. החוק הסדיר מתן פיצויים לכל לוחם שנפל בשבי האויב במהלך שירותו בכוחות הביטחון. החוק בא לתקן את ההזנחה שהיתה מנת חלקם של הלוחמים שנפלו בשבי במהלך מלחמות ישראל, ולספק להם קצבה חודשית.
אלא שהחוק כלל בהגדרת 'פדוי שבי' הזכאי לתגמולים על-פי חוק, רק את אנשי כוחות הביטחון שנפלו בשבי החל מ-1 במאי 1947. למעשה, הוא לא הוחל על יוצאי המחתרות - אלו שנישבו קודם ל-1 במאי 1947 - והם נותרו מחוץ למעגל הזכאים לתגמולים אף שהיו שותפים למערכה על הקמת המדינה. הצעת החוק תשפיע על כ-600 איש יוצאי מחתרות, אשר יקבלו בתחילת בכל שנה כ-12,000 ש"ח כלומר כ- 1000 ש"ח לחודש. יש לציין כי מלבד אלו, אושרה זכאותם של כ- 1300 חברי מחתרות על-פי החוק שהתקבל ביולי 2005.
הצעת החוק שהגיש ח"כ ריבלין, באה לתקן את הקיפוח ולהכניס תחת כנפי החוק גם את לוחמי המחתרות שנשבו קודם למאי 1947. להצעת החוק הוצמדו גם הצעותיהם של חברי הכנסת אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) ומיכאל איתן (ליכוד). מתחילה התנגדה הממשלה להצעת החוק, אך לבסוף קיבלה את הערר שהגיש סגן שר הביטחון אפרים סנה, ואישרה אותה.
ח"כ ריבלין אמר לאחר ההצבעה כי "ההצעה היא הוקרה ותודה ללוחמי המחתרות, ויש בה כדי לתקן במשהו את העוול ההיסטורי כלפיהם. מעתה יושווה מעמדם של לוחמי המחתרות שנותרו בינינו לכלל הלוחמים במערכות ישראל". ריבלין ציין כי "כמעט בכל סיעות הבית של הכנסת ה-17, מכהן ח"כ אשר שירת כלוחם מחתרת באחד משלשת הארגונים"
כעת, תעבור הצעת החוק לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לשם הכנתה לקריאה ראשונה.

תאריך:  15/11/2006   |   עודכן:  15/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוחמי המחתרות יקבלו בקרוב קצבה מהמדינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון, אבל, ל"ת
משה, יוסטון  |  15/11/06 18:15
2
נכון מאוד אבל, רק שבויים שלא משתכרים מעל חמש מאות אלף שקל בשנה. ל"ת
משה, יוסטון  |  15/11/06 18:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
במאמר מערכת שהתפרסם בעיתון סורי הידוע ככלי תקשורת המשקף את עמדות הממשלה, ארצות הברית וישראל מואשמות בכך שהן תומכות ב"דם ובהרס", ומונעות מגעי שלום במזרח התיכון
ניר יהב
נועד אתמול בלוס אנג'לס עם גורמים בכירים בתעשיית הסרטים האמריקנית ודן עימם על דרכים לקידום הנושא    לדבריו, "שורת הצעדים שבכוונתי לגבש תעמיד את ישראל בשורה אחת עם מדינות אחרות העוסקות בתחומים אלו"
ניר יהב
אילן כהן, בן 40, חשוד גם בסיוע לאחרים להעלים הכנסות    נמצאו חשבוניות של קבלני משנה שונים במאות אלפי ש"ח, אלא שבחלק מהמקרים המספרים אינם נכונים ולא קיימים קבלני משנה כאלו
מירב לוי
ב-2005 נולדו 143.9 אלף תינוקות    51.4% מהתינוקות הם בנים    השמות הפופולריים: נועה ואורי    אחוז הילדים הגבוה ביותר בארץ - בישוב ביתר עילית    ירושלים - העיר המובילה באוכלוסיית הילדים    באשקלון - מספר הילדים הגבוה ביותר למשפחות חד-הוריות
גלית יצחק
עובדי הבנק ישביתו 18 סניפים בחיפה, קריית שמונה, צפת, טבריה, עפולה, מעלות, נהריה, קריית ביאליק, קריית מוצקין ועכו    בעקבות המבוי הסתום אליו נקלע המשא-ומתן בין ההנהלה לוועד העובדים, החליט הוועד לנקוט בצעדים ארגוניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il