X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לדבריו, דחיית היוזמה על-ידי ישראל מוכיחה שישראל לא רוצה שקט גורם פלשתיני מסר כי תוך יומיים-שלושה תתפטר ממשלת החמאס ובמקומה תקום ממשלת האחדות אמש נפגשו הנייה ואבו מאזן השניים ייפגשו גם היום כדי לסגור פרטים אחרונים
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]
ישראל דוחה יוזמת השלום
הילה רפופורט
ר"מ ספרד ונשיא צרפת החליטו על יוזמת שלום ישראלית-פלשתינית חדשה במזה"ת * שרת החוץ לבני אמרה לעמיתה הספרדי שכל יוזמה חדשה צריכה להיות בתיאום
לרשימה המלאה

ממשלת החמאס תתפטר תוך יומיים-שלושה כדי לסלול את דרכה של ממשלת האחדות הלאומית אשר צפויה לקום. כך מסר לסוכנות הידיעות AP גורם בכיר ברשות הפלשתינית. אמש (יום ה', 16.11.06) נפגש יו"ר הרשות הפלשתינית, אבו מאזן, בעזה עם ראש הממשלה הפלשתיני, איסמעיל הנייה, על-מנת לסגור פרטים אחרונים לקראת הקמת ממשלת אחדות פלשתינית.
לדברי מספר מקורות, השניים לא הצליחו להגיע להסכם סופי על הקמת ממשלה, אך יחד עם זאת סיכמו להיפגש שוב היום (ו'). אב מאזן אמר כי הוא מקווה שהקמת הממשלה תהיה קשורה בעיסקה רחבה יותר, במסגרתה ישראל תשחרר אסירים פלשתינים, בכללם שרים וחברי פרלמנט של החמאס.
הפתח והחמאס הסכימו כאמור להתפשר סביב מספר נושאים, שהבולט בהם הוא זהותו של ראש הממשלה הבא. סוכם כי מוחמד שביר, בן 60, נשיא האוניברסיטה האיסלאמית בעזה, יכהן כראש הממשלה החדשה שתוקם. עוד לא ברור האם ממשלת הטכנוקרטים החדשה שתוקם תכיר בישראל ומה יהיו קווי היסוד שלה. בכיר פלשתיני העריך (ו') כי הקמת ממשלת אחדות פלשתינית עשויה לעזור בהסרת המצור הכלכלי מעל הרשות הפלשתינית.

הנייה: דחיית היוזמה הספרדית מוכיחה שישראל לא רוצה שקט

אתמול (ה') הכריז ראש ממשלת ספרד, חוזה לואיס רודריגז זאפטרו, על השקת יוזמת שלום חדשה בין ישראל לפלשתינים, המשותפת לספרד, צרפת ואיטליה. ישראל דחתה את היוזמה. בתגובה אמר (יום ו') הנייה כי דחיית היוזמה על-ידי ישראל "מהווה הוכחה לכך שישראל אינה מעוניינת בשום צורה של יציבות או שקט באזור". הנייה, ציין כי היוזמה כוללת "נקודות חיוביות", אותן יש להמשיך ולבחון.
סאיב עריקאת, מקורבו של אבו-מאזן, והאיש המופקד על המו"מ עם ישראל, מסר, כי כל יוזמת שלום בינלאומית מתקבלת בברכה. עם זאת, אמר, כי "אין צורך להמציא מחדש את הגלגל, אין צורך ביוזמה חדשה. מה שצריך, הוא מנגנון ליישום ולוחות זמנים.
היוזמה הספרדית-צרפתית כוללת חמישה סעיפים מרכזיים: הפסקת אש מיידית בין ישראל לפלשתינים; הקמת ממשלת אחדות פלשתינית בעלת הרכב שאפשר הכרה בינלאומית; חתימת עסקה לשחרור אסירים (שתכלול את השבת החייל החטוף גלעד שליט); פתיחת שיחות בין ראש ממשלת ישראל ליו"ר הרשות הפלשתינית; ולבסוף, הסמכת ועדה בינלאומית לפיקוח על הפסקת האש בעזה.
ישראל מתנגדת לתוכנית, כשהיא מתעקשת על מו"מ ישיר בין הצדדים ודוחה את הניסיון לתיווך בינלאומי ואת רעיון הוועידה הבינלאומית. שרת החוץ ציפי לבני דיווחה לעמיתה הספרדי, כי כל יוזמה חדשה צריכה להיות מתואמת עם ישראל.
דוברת משרד החוץ, אמירה אורון, מסרה, כי "מדובר ברעיונות ספרדיים, שלא תואמו עם האיחוד האירופי או עם ישראל. עוד מסרה, כי "ישראל מאמינה כי יהיה זה נכון לקיים משא-ומתן ישיר עם כל הצדדים הנוגעים לסכסוך".

תאריך:  17/11/2006   |   עודכן:  17/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנייה: ישראל אינה רוצה שקט באיזור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
TheMarker
זכייתו של פרידמן הפכה אותו לאחד הכלכלנים המפורסמים בעולם וסימלה את ירידת קרנה של הכלכלה הקיינסיאנית    דגל בגישה לפיה ניתן לפקח על רמת האינפלציה באמצעות שליטת הבנק הפדרלי בכמות אמצעי התשלום בשוק
יואב יצחק
גירסת מימון: הצעירה ה' הציעה גם לו להצטרף אליה לטיול בחו"ל
אסך גדות
ממשלת סין הסירה את החסימה הארוכה על שימוש באתר Wikipedia בקרב משתמשי האינטרנט במדינה
TheMarker
סער שפע מתנצל ומשלם: מלי שלו תקבל פיצוי בסך 100 אלף שקל    "טעיתי בגדול ואני לוקח אחריות"
עידן יוסף
חברי פורום אחריות אישית שבאו הערב להפגין מול ביתו של הרמטכ"ל סולקו מהמקום    המפגינים קראו לרמטכ"ל להתפטר בשל כשלי המלחמה בצפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il