X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
סקר חדש קובע: הטלוויזיה והאינטרנט הם המקור העיקרי לצריכת חדשות הרדיו - בתחתית המדרג עליה של 10% בגלישה לאתרי חדשות לעומת התקופה המקבילה אשתקד רק ל-4% מן הגולשים יש בלוג ברשת
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

הכוח העולה: הטלוויזיה עדיין שם, עדיין במקום הראשון, ואלה החוששים, הם דווקא מעולם העיתונות. האינטרנט - עדיין נושף עורפיהם, מאיים לזכות בבכורה.
מחקר חדש שנערך על-ידי אנשי מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל אביב, מציג בפנינו את הרגלי הגלישה באינטרנט. היעד: אזרחי ישראל. התוצאה: צפויה בהחלט.
סקר דעת קהל חדש שנערך בחודש אוקטובר 2006, בקרב 500 אזרחים, גולשי אינטרנט, כמדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת היהודית בישראל, מעלה כי הטלוויזיה והאינטרנט הם המקור העיקרי לצריכת חדשות בישראל. הרדיו - הפעם כבר בתחתית המדרג. 35% ממשתתפי הסקר הצביעו על הטלוויזיה כמקור המידע העיקרי, ו- 26% בחרו באינטרנט. 23% מהמשתתפים בחרו בעיתונות הנחלשת, בעוד רק 14% טענו כי הם שואבים את המידע החדשותי משידורי הרדיו.
ולאן אנחנו אוהבים לגלוש?
בספטמבר 2005 טענו 59% ממשתתפי הסקר של מכון נטוויז'ן, כי עיקר פעילות הגלישה שלהם באינטרנט מכוונת למטרת "חיפוש מידע". כשנה לאחר כן, באוקטובר 2006, המספר כבר עמד על 66%. נתוני הסקר מעלים כי 58% מכלל הגולשים משתמשים ב-"אימייל" ככלי מרכזי, עלייה של 9% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
אתרי החדשות באינטרנט - גם הם יכולים להיות מרוצים. בשנה האחרונה חלה עלייה של 10% במספר הגולשים המגדירים זאת כ"פעילותם המרכזית ברשת", נתון העומד על 28%. לטענת עורכי הסקר, הנתון המפתיע ביותר בממצאיהם הוא דווקא מספר הגולשים ל"בלוגים" האינטרנטיים - תחום שהפך שלאחרונה למוכר במיוחד. רק ל-4% מן הגולשים, כך עולה, יש בלוג אישי ברשת. 21% מכלל הגולשים קוראים בלוגים, אך רובם בעושה זאת אופן מזדמן. רק 5%, קובעים עורכי הסקר, קוראים בלוג באופן קבוע.
אז מיהו בדיוק "הגולש הממוצע"? נתוני הסקר מעלים, כי צרכני האינטרנט כמקור מידע עיקרי למידע חדשותי, מאופיינים בייצוג גבוה יותר של צעירים עד לגיל 29, גברים, חילונים, בעלי השכלה ממוצעת וכן אנשים מקרב קהילת העולים. אלה הצופים בטלוויזיה, ומגדירים אותה כמקור מידע עיקרי, מסווגים בדרך כלל כבני חמישים ומעלה, עולים חדשים, מסורתיים, בעלי השכלה נמוכה ובעלי הכנסה ממוצעת ומטה.
"שלום, הגעתם לתא הקולי של..."
שירותי הטלפוניה לא נותרים אדישים, וחודרים, גם הם, לעולם האינטרנט הבינלאומי. אלי הכהן, המייסד והמנהל המקצועי של מכון נטוויז'ן לחקר האינטרנט, העלה בפנינו את ממצאי הסקר, והדגיש כי על-פי הנתונים - 12% מן הגולשים עושים שימוש בטלפוניה אינטרנטית.
לאחרונה, הודיעה החברה העולמית לתקשורת באינטרנט, Skype, על שיתוף פעולה עם מקבילים בתחום החומרה, במטרה להעביר את הטלפונים הראשונים מסוג WiFi עבור תוכנת Skype, - דבר ההופך את ההתקשרות הניידת באינטרנט למציאות. על-ידי מתן אפשרות לצרכנים לבצע שיחות אינטרנט ללא מחשב, הדגישו מנהליה, התוכנה משחררת את האנשים ממחשביהם וחוסכת להם כסף.
"אנו רוצים להעניק לאנשים את החופש להסתובב תוך כדי ביצוע שיחות, ותוך נגישות לתוכנה בכל מקום שבו הם שוהים - בין אם לפני מחשב או תוך הסתובבות בבית או במשרד", אמר אז סטפן אוברג, מנכ"ל מחלקת החומרה של Skype. לדבריו, "כעת יכולים האנשים לנהל שיחות אינטרנט אלחוטיות וליהנות מחסכונות גדולים בעלויות ומאיכות צליל ללא מחשב".

תאריך:  17/11/2006   |   עודכן:  18/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סקר: "כוח האינטרנט מתחזק"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אחת הסיבות יכולה להיות האצבע בלשון מנהג מגונה ולא בריא כשלעצמו
שימשי  |  19/11/06 06:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הילה רפופורט
לבקשת אבו מאזן, הודיע הארגון כי ישקול להפסיק את ירי רקטות הקאסם, במידה שצה"ל יפסיק את הפעולות ברצועת עזה    נמשכים המאמצים להקמת ממשלת אחדות פלשתינית: הערב, פגישה של אבו מאזן והנייה
יואב יצחק
כוח צה"ל חדר לקלקיליה כדי לעצור מבוקש בכיר מהחמאס    כלים כבדים הובאו כדי להרוס את ביתו ולאלצו להסגיר עצמו
הילה רפופורט
ברוב של 156 מדינות נגד שש קיבלה עצרת האו"ם החלטה לחקור הרג 19 הפלשתינים בבית חנון    שגריר ישראל דני גילרמן: כוחות הרשע השתלטו על האו"ם
הילה רפופורט
תקרית נוספת בין מטוסי צה"ל לכוח הצרפתי של האו"ם בלבנון    יחידת נ"מ צרפתית עברה לכוננות ירי, כאשר מטוסי צה"ל טסו בגובה נמוך מעל עמדות האו"ם בלבנון
הילה רפופורט
במכתב ששיגר נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, לראש ממשלת איטליה, רומנו פרודי, ביקשו האירנים לדון עם איטליה בפיתרון הבעיות במזה"ת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il