X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה בפיטורים והשעיית עובדים בחברת החשמל עקב הובלת שנאי בליל שבת יוזם הדיון, ח"כ פינס: "אנחנו חייבים לשמור על צביונה של המדינה כמדינה יהודית דמוקרטית ולא מדינת הלכה"
▪  ▪  ▪
אורי בן נון [צילום: ערוץ 1]
בכיר בחברת חשמל פוטר בעקבות העברת שנאים בשבת
ענבל אביב
בנוסף, מנהל אגף אספקה ואחסנה, דוד ניצן, הושעה מתפקידו באופן מיידי עד אשר יתקיים לגביו בירור ושימוע * העברת השנאי בשבת נעשתה ללא תיאום עם הנהלת חברת החשמל
לרשימה המלאה

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, דנה היום (20.11.06) בפיטורים והשעיית עובדים בחברת החשמל עקב הובלת שנאי בליל שבת, ביוזמתו של ח"כ אופיר פינס (עבודה).
ח"כ פינס טען כי "אנחנו חייבים לשמור על צביונה של המדינה כמדינה יהודית דמוקרטית ולא מדינת הלכה. אם הפיטורים של צבי מנור, מנהל אגף הלוגיסטיקה בחברת החשמל, הם על-רקע העובדה שקיבל החלטה ניהולית נכונה - זה חמור, ואם הפיטורים נעשו על-מנת לרצות מישהו בדרג המיניסטריאלי - זה חמור שבעתיים. אני משוכנע ששינוע השנאי בשבת נעשה בתיאום מלא עם המשטרה, האם מישהו המליץ להדיח את ראש אגף התנועה במשטרה?".
ח"כ אברהם רביץ השיב ואמר כי "יש פה היתממות. לא מדובר בהחלטה קלת משקל והיו לזה תקדימים שהתוצאות שלהם היו חמורות ביותר. מה עלה בדעתו של העובד שהדבר ייעלם מן העין?"
ח"כ אריה אלדד אמר בדיון כי "כיוון שחברת החשמל היא חברה ממשלתית, יש לזה מגבלות, וזה כפוף לנהלים וכללים, והשאלה אם אלה נפרצו".
אורי בן-נון, מנכ"ל חברת החשמל, הסביר כי "העובד פוטר לא בשל השינוע של השנאי בשבת. הסיבות לפיטוריו קדמו לאירוע וזאת בשל ליקויים שהתגלו בניהול אגף הלוגיסטיקה שבאחריותו. לעובד עבירות משמעת חמורות בעבר ואף חשדות לביצוע עבירות פליליות. התנהלות זו של העובד היא בטיפול היועץ המשפטי לממשלה שבודק את הנושא. הנושא עשוי להיחקר במשטרה. כמו כן נתגלו כשלים ניהוליים חמורים בתפקוד העובד שנחשפו בדוח הייעוץ הארגוני".
לגבי הנהלים בחברת החשמל, טען המנכ"ל כי לגבי האירוע שהתפרסם לא היה מדובר בפיקוח נפש ולא היה מחויב להעביר את השנאי בשבת. "במקרה זה לקבלן היה נוח מטעמים כספיים שלו, להוביל את השנאי בשבת. גם בנושא זה שיקר יצחק מנור, כיוון שטען שלא ידע על הובלת המטען בשבת. הנהלים בחברת החשמל קובעים שכל פעולה חריגה מעין זו, חייבת להתבצע באישור הסמנכ"ל, בידיעת המנכ"ל ועם היתרי עבודה לעובדים בשבת. במקרה זה לא הוצגו אישורי עבודה. בעניין ההשעיה שנעשתה לעובד השני בעקבות האירוע בשבת, "החלטתי להשעותו לשלושה ימים על-מנת להרתיע".
ח"כ משה שרוני, יו"ר הוועדה, סיכם: "אני מקבל בסיפוק את הודעתו של המנכ"ל שהעובד לא פוטר על-רקע שינוע השנאי בשבת ואני קורא לחברת החשמל לנקוט בצעדים על-מנת להבטיח שהנהלים בחברה יהיו ברורים לכל העובדים".

תאריך:  20/11/2006   |   עודכן:  20/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסמנכ"ל לא ידע על העברת השנאי בשבת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
חברת סיביל ג'רמני בשליטתו קנתה שתי חנויות רהיטים גדולות, מרכז קניות ומלון    עומדת לחנוך קניון ולבנות פאואר סנטר בבודפשט    תרכוש עוד פרויקט בגרמניה    צרפתי בישראל: פאואר סנטר בנתניה, דירות באשדוד
טלי רווה
הרכב השופטים בבג"צ קבע כי נוכח אופן ניהול חקירת המשטרה לא ניתן להרשיע את המערער    השופט אדמונד לוי: "מדובר בחקירה רשלנית שאף הגדרתה כ'חובבנית' מחמיאה לה"
כתב כאן-נעים
הזמינה את הזמר, תושב העיר, להופעה בתשלום    העיריה: לא פוסלים להזמין אותו    הרב משה לחובר: אין לקיים חרם על ג´קו; אומנם ג´קו וזמרים אחרים אינם סמל לחינוך אך אין לפסול אדם, מה גם שהוא התחרט על דבריו
מתי טוכפלד
זאת בשל תום תקופת המינוי הזמני של שטרית לתפקיד    בין האפשרויות שעל הפרק: מינוי שטרית לשר קבוע, מינוי אדם אחר, או ליטול את התפקיד לעצמו
ניר יהב
מדובר במפקח על הבנקים, יואב להמן, המשנה למפקח על הבנקים, אבי וישנביץ וראש צוות ביקורת אשראי בפיקוח על הבנקים, הילה קונפורטי    במקביל הודיע פישר על מינויו של פרופ' חיים בן-שחר כדי שיבדוק כשירות חזקיהו לתפקיד המפקח על הבנקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il