X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
לאחר שבוע בלבד לאחר הסרת החסימה של ממשלת סין על האנציקלופדיה המקוונת Wikipedia, הגישה לאתר נחסמה בשנית
▪  ▪  ▪

מסתבר כי הסרת החסימה על האנציקלופדיה המקוונת Wikipedia בסין הייתה קצרת ימים במיוחד. בקושי שבוע ימים לאחר שמשתמשי Wikipedia קיבלו בחזרה את האפשרות להכנס לאתר, לאחר חסימה בת שנה שלמה, החסימה הוחזרה לפעולה במספר איזורים במדינת סין.
גולשי האינטרנט בסין ותומכים בחופש הביטוי קיבלו את הסרת החסימה (הזמנית) - על הגרסא האנגלית והסינית של האנציקלופדיה החופשית, אשר מספקת מידע שנכתב ונערך על-ידי המשתמשים שלה - בברכה, אולם ספקנים רבים הביעו את חששם לגבי כך שסוף החסימה עלול להיות זמני בלבד.
"אלו היו חדשות נפלאות עבורינו", אמר יואן מינגלי, מהנדס תוכנה בן 33 משנגחאי אשר בעצמו תרם מאמרים על מדעי המחשב ודמויות מהיסטוריית סין ל-Wikipedia. "משתמשי האינטרנט בסין אינם שונים מהמשתמשים במדינות אחרות. Wikipedia הינה מקור מידע חשוב מאד עבורינו".
לא היה ברור מיד אם Wikipedia הפכה לבלתי-נגישה בעקבות בעיות טכניות, או מפני שגופי הצנזורה של הממשלה הסינית חסמו את האתר בשנית.
נכון לעכשיו, משרד החוץ ומשרד תעשיית המידע הסיניים עוד לא סיפקו תגובה על העניין.
ממשלת סין, הממוקמת בבייג'ין, חסמה את הגישה הארצית לגרסאות האנגלית והסינית ל-Wikipedia באוקטובר שעבר, כנראה מתוך דאגה ממאמרים ומטקסט אחר אשר ייגע בנקודות הרגישות של המדינה - טיבט, טאיוואן ונושאים אחרים.
הממשלה הקומוניסטית של סין מנהלת זה מכבר קרב קשה כדי לשלוט ברשת האינטרנט האנרכית ולסנן את האינפורמציה שאזרחיה יכולים להשיג.
המשטרה משתמשת במגוון כלים שונים, החל מתוכנות סינון ומעקב אשר צדות באופן אוטומטי אחר מלים רגישות, וכלה בסוכנים אשר מנטרים אתרי אינטרנט באופן ידני.

תאריך:  20/11/2006   |   עודכן:  20/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
חיטת הבר (אם החיטה) הקדומה ביותר נתגלתה לראשונה בישראל בהר עמשא בחבל יתיר שמדרום להר חברון מאה שנה לאחר גילוי חיטת הבר (אם-החיטה) ע"י אהרון אהרונסון    אם-החיטה משמשת במכון לחקר הדגנים ובמקומות נוספים בארץ ובעולם במקור לגנים חשובים להשבחת חיטים תרבותיות
מתי טוכפלד
בכירים במפלגת העבודה אומרים כי כבל פגע קשה בעמיר פרץ כשקרא לו להתפטר    "כשפרץ שומע את הדברים מהשר המקורב אליו ביותר, זה עבורו כמו סכין בלב"
רונן ליבוביץ
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות דנה בפיטורים והשעיית עובדים בחברת החשמל עקב הובלת שנאי בליל שבת    יוזם הדיון, ח"כ פינס: "אנחנו חייבים לשמור על צביונה של המדינה כמדינה יהודית דמוקרטית ולא מדינת הלכה"
אלעזר לוין
חברת סיביל ג'רמני בשליטתו קנתה שתי חנויות רהיטים גדולות, מרכז קניות ומלון    עומדת לחנוך קניון ולבנות פאואר סנטר בבודפשט    תרכוש עוד פרויקט בגרמניה    צרפתי בישראל: פאואר סנטר בנתניה, דירות באשדוד
טלי רווה
הרכב השופטים בבג"צ קבע כי נוכח אופן ניהול חקירת המשטרה לא ניתן להרשיע את המערער    השופט אדמונד לוי: "מדובר בחקירה רשלנית שאף הגדרתה כ'חובבנית' מחמיאה לה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il