X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה היום במוכנות הספורט הישראלי לאולימפיאדת ביג'ין נציגי הוועד האולימפי הבהירו כי בהשוואה לאולימפיאדות הקודמות, מצב ההכנות כרגע הרבה פחות טוב
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

תמונה עגומה של ההכנות לאולימפיאדת ביג'ין הוצגה היום (ב', 20.11.06) בדיון ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת. מצד אחד, הוועד האולימפי מטפח יותר את העילית של הספורטאים. 14 מהם מקבלים שכר של 4,000 - 18,000 לבכירים ביותר כגל פרידמן ואריק זאבי. מצד שני, המוכנות כעת, שנה וחצי לפני האולימפיאדה, טובה פחות מזו שהיתה לפני האולימפיאדות האחרונות בשלב דומה.
יו"ר הוועד האולימפי, צבי ורשביאק, אמר: "אנו בחודש נובמבר, ואיננו יודעים עדיין מה התקציב שלנו לשנת 2006. בודאי איננו יודעים מהו התקציב לשנת 2007. במצב של חוסר-ודאות קשה להתכונן. בעבר היתה תקנה תקציבית נפרדת להכנות לאולימפיאדה. בשנת 2005 היו בה 6.8 מיליוני ש"ח. לפני כעשר שנים, בהתערבות ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, ניתנו עשרה מיליוני ש"ח לשנה. עתה, התקנה נבלעה והכסף מועבר ישירות לאיגודים, ללא ידיעתנו והתערבותנו. אמנם, תורם פרטי נותן לנו 12 מיליון דולר, אך זאת, בתנאי שזה בנוסף לכספי הממשלה. אם הממשלה לא תיתן את חלקה, גם הוא לא יעשה זאת".
מנכ"ל הוועד האולימפי, אפרים זינגר, הוסיף כי כל שלושת המקורות הכספיים של הוועד האולימפי - המועצה להסדר ההימורים בספורט, מקורות עצמיים: חסויות ותרומות, ותקציבי הממשלה - בלתי ידועים מראש.
מנכ"ל מכון וינגייט, ד"ר אורי שפר, הסביר כי "ספורט הוא מדע. על-מנת להשיג הישגים טובים יותר, צריך לשדרג את ההכנות ולהגדיל את התשתית. אם התקציב יאפשר, נוכל להגדיל את המחקר והבקרה, ולתמוך ביותר ספורטאים".
יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב אמר לאחר מכן כי "הישגים אולימפיים הם אינטרס לאומי. בטווח המיידי, הוועדה חייבת להטיל את כובד משקלה כדי להחזיר את תקציב הממשלה לעשרה מיליוני ש"ח ייעודי עבור ההכנות לאולימפיאדה, כבעבר".
ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) טען כי "ברוסיה, ארץ הולדתי, הורים היו רבים בביה"ס על-מנת שילדם יתאמן אצל מאמן מסוים. הורים שיש להם ילד כישרוני בספורט ורוצים שיתקדם, עלולים לא לעלות לארץ מחשש שהילד לא יוכל להתאמן כאן כראוי. אני מציע הצעת חוק להגדיל את תקציב ההכנות לאולימפיאדה ל-15 מיליוני ש"ח, וחמישה מיליוני ש"ח לאולימפיאדת הנכים".
יו"ר הוועדה, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור (עבודה - מימד) אמר: "אנחנו דורשים מהממשלה לעשות את מה שנעשה לפני אולימפיאדת סידני ולהקציב תקציב ייעודי של עשרה מיליון שקלים לשנה - דרך הוועד האולימפי - לטובת ההכנה לאולימפיאדת בייג'ין. ועדת החינוך מודאגת מהמצב הנוכחי, שכבר פוגע ביכולות הספורטאים להתכונן ולהביא נצחונות באולימפיאדה ב-2008”.

תאריך:  20/11/2006   |   עודכן:  20/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמונת מצב עגומה לקראת אולימפיאדת ביג'ין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
הממונה על התקינה הודיע על רפורמה שבמסגרתה כל שיידרש מיבואני משקפי השמש והמשקפיים האופנתיות יהיה להצהיר כי אלו עומדים בדרישות התקן הרשמי של ישראל
רונן ליבוביץ
שרת החוץ ציפי לבני מבקרת בבריטניה    בהרצאה בפני המרכז לימודים אסטרטגיים בלונדון אמרה כי "ישנו אינטרס משותף להקמת מדינה אחראית בטוחה לצד ישראל"
ניר יהב
טיל ששוגר מכלי טיס ישראלי לעבר רכב פלשתיני בשכונת סג'עייה בעזה הרג שני פעילי חמאס ופצע שישה נוספים
רונן ליבוביץ
ועדת הפנים דנה בנושא אשרות עבודה לעיתונאים זרים    בישראל נמצאים כ-800 עיתונאים זרים כאשר עשרים מהם נמצאים בישראל מעל לעשר שנים    העיתונים דורשים אשרה שלא תהיה מוגבלת בזמן
אסף גדות
לאחר שבוע בלבד לאחר הסרת החסימה של ממשלת סין על האנציקלופדיה המקוונת Wikipedia, הגישה לאתר נחסמה בשנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il