X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: AP]
האם שפעת העופות מתקרבת אלינו?
מצרים: מבין 15 בני אדם שנדבקו בשפעת העופות מאז חודש מרס 2006, שבעה מתו מקרה המוות האחרון היה ב- 30 באוקטובר
יפעת גדות עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

עם תחילתו של החורף, עולה החשש מעלייה במספר המקרים של וירוס שפעת העופות הקטלני - H5N1 - בקרב עופות ובני אדם במצרים, כך על-פי דיווחים של גורמי בריאות רשמיים.
"במצרים, כמו בשאר העולם, למרות שננקטו כל אמצעי הזהירות, עלולה להתחיל התפרצות חדשה", כך הזהיר סעיד אל-עבסי, גורם רשמי ממשרד הבריאות המצרי במסיבת עיתונאים.
הוא הוסיף ואמר כי הסכנה מתחדשת בכל עונה חדשה של נדידת עופות, ומאחר שמצרים היא אחד ממסלולי הנדידה העיקריים, הרי שהיא נפגעת במיוחד.
אמש התקיימה פגישה בין גורמים פלשתינים לנציגים ממשרד החקלאות לצורך רענון והדרכה בנושא שפעת העופות ולאור המקרים במצרים. דוברת משרד החקלאות מסרה ל- Nfc, כי אין כרגע כל מצב חירום וכי הפגישה נועדה למטרות רענון בלבד. התפרצות שפעת העופות במצרים, לדבריה, החלה כבר לפני מספר חודשים ואין כרגע כל הדרדרות במצב.
ב- 11 בנובמבר הודיע שר הבריאות המצרי כי מיקום חדש של התפרצות שפעת העופות נתגלה בלוקסור, 720 קילומטר דרומית לבירה, קהיר. על-פי דברי שר הבריאות, אזור נאג'ה אל-עבדיה מוחזק בבידוד לאחר שעופות מבוייתים נבדקו ונתגלה כי הן נושאים את הווירוס. עופות באזורים סמוכים נשחטו.
לא דווח על מקרי הדבקות חדשים בבני אדם, על-פי דברי אל-עבסי. עד כה רוב המקרים בקרב בני אדם נמצאו קשורים לגידול עופות בבית, שעדיין נפוץ מאוד. שפעת העופות לא עוברת דרך עופות מבושלים.
למרות שהוטל איסור על גידול מסוג זה באזורים עירוניים מיד לאחר שהווירוס אובחן לראשונה, גידול בעלי חיים בבית באזורים חקלאיים נשאר נפוץ מאחר שהממשלה האמינה כי הטלת איסור דומה במקומות אלו לא יהיה יעיל.
"איסור יביא לכך שאנשים רבים יסתירו את העופות, ויגבירו בכך את הסכנה יותר מאשר ידכאו אותה", אמר עבדל רחמן שאהין, דובר שר הבריאות.
במקום זאת, הרשויות ניסו להתמקד בהעלאת המודעות בכל המדינה, כמו גם בהדרכה של עובדי בריאות ועובדי רווחה לגבי הדרך שבה יש לטפל במקרים של שפעת העופות.
מבין 15 בני אדם שנדבקו בשפעת העופות מאז חודש מרס 2006, שבעה מתו. מקרה המוות האחרון היה ב- 30 באוקטובר.
מאז אובחנה שפעת העופות לראשונה בעופות במצרים - בחודש פברואר השנה, יותר מ- 30 מיליון עופות נשחטו תחת השגחה ממשלתית, רובם בחוות חקלאיות לגידול עופות.

תאריך:  21/11/2006   |   עודכן:  21/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
בג"צ בהרכב-שבעה בראשות הנשיא (בדימ.) ברק קיבל ברוב דעות את העתירה לרישום במרשם האוכלוסין של משרד הפנים בני זוג מאותו המין שנישאו בחו"ל
הדר פרבר
צוות של מומחים, בהם פתולוג, היסטוריון ועוד, התכנס על-מנת לנסות ולפתור את התעלומה רבת השנים    בעזרת טכנולוגיה יצרו תמונה של הרוצח הסדרתי
ענבל אביב
הרווח הנקי של קבוצת הבנק הסתכם ב- 2,610 מיליון ש"ח, לעומת 2,274 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה של שנת 2005    נחמה: "הרבעון השלישי של שנת 2006 עמד בצל המלחמה בצפון וניתן כבר לקבוע, כי המשק הישראלי הוכיח חוסן ויציבות"
מירב לוי
קני סגל התמנה לראש החוג לעיצוב תעשייתי מכליל    מדובר בחוג לימודים חדש של מכללת הדסה לתואר ראשון
ענבל אביב
סמוך לשעה 02:30 בבית קפה בחולון, התבקש אחד הלקוחות לעזוב את המקום כיוון שהגיע זמן הסגירה    הצעיר, שככל הנראה היה שיכור, יצא מהמקום, נכנס לרכבו מסוג פורד ופגע עם הרכב בויטרינה של בית הקפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il