X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מעכבים העברת 1.5 מיליארד ש"ח לביטחון אם לא יעברו 100 מיליון למיגון בשדרות אלוף פיקוד העורף: עדיין דרושים 144 מיליון ש"ח לכיסוי פערים במיגון בתי הספר
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

ועדת הכספים סירבה היום (ג', 21.11.06) להעניק אישור לבקשת האוצר להעברת סך 1.5 מיליארד ש"ח מתקציבי משרדי הממשלה השונים אל תקציב הביטחון. הסירוב נבע מדרישה שהועלתה בפני נציגי האוצר להקצות מתוך סך 1.5 מיליארד ש"ח שיאושרו בוועדה סכום של 100 מיליון ש"ח עבור מיגון בתי הספר בשדרות. את הדרישה השמיע יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), והצטרפו אליה כל יתר חברי הוועדה.
סירוב הוועדה לאשר את הפנייה התקציבית נבע מדיון קודם שהתקיים בוועדת הכספים על צרכי המיגון של ישובי עוטף עזה ובמרכזם העיר שדרות, לנוכח המשך ירי טילי הקסאם מרצועת עזה. בפני הוועדה הופיע אלוף פיקוד העורף, יצחק גרשון (ג'רי), שסקר בהרחבה את המצב של המיגון במוסדות החינוך, בכל הישובים בדרום, המכונים סובב עזה. הוא מסר, כי עד עתה הוצא כבר סך של 285 מיליוני ש"ח למטרת מיגון מוסדות החינוך, במהלך השנתיים האחרונות, 2005-2006.
בנוסף, גילה האלוף גרשון, כי עדיין נדרש להשלמת פערי מיגון סכום של 144 מיליוני ש"ח. סכום זה יוכל להיות תשובה עבור חדרי הספח בבתי הספר בלבד. מדובר, בחדרים המיועדים לפעולות חינוכיות משלימות, כדוגמת התעמלות, הכנת שיעורים וחדרי מורים. לדברי האלוף גרשון, ראש הממשלה אהוד אולמרט הוא שקבע לא למגן את חדרי הספח. את קביעתו השמיע בעת ישיבה שנערכה בלשכתו בסוגיית מיגון מוסדות החינוך ובה נכחו גם נציגי משרד הביטחון ומשרד החינוך. עם זאת תבע ראש הממשלה לבחון את המשך מיגון כל בתי הספר בישובי עוטף עזה במשך השבועות הבאים.
האלוף גרשון פירט ואמר עוד, כי במסגרת מיגון בתי הספר בשדרות מוגנו כבר 12 בתי ספר, מתוכם עשרה בתי ספר יסודיים ועוד מצויים בביצוע שני בתי הספר שימוגנו עד סוף חודש זה. מחוץ לעיר שדרות מוגנו כבר חמישה בתי ספר ועוד ארבעה בתי ספר ימוגנו עד סוף חודש זה. בהתייחסו למיגון גני הילדים מסר כי מתוך 151 גני ילדים מוגנו 56, עוד 25 גני ילדים ימוגנו עד סוף חודש זה. המיגון ב- 58 גני ילדים יסתיים רק בעוד שלושה חודשים, בפברואר 2007 ואילו מיגון של עוד 12 גני ילדים יסתיים רק בחודש מרס 2007.
מפרטים נוספים שהשלים ראש מחלקת מיגון בפיקוד העורף, אל"מ יחיאל קופרשטיין, התברר כי חמישה מוסדות חינוך גדולים טרם מוגנו, בהם בית הספר המקיף הכללי בשדרות, ישיבת ההסדר בשדרות, בית הספר העל יסודי בישוב שער הנגב, בית הספר "בית יהודה" בכפר מימון וכן בת הספר בישוב בשור.
כמו כן, גילה אל"מ קופרשטיין, כי לא מוגנו עוד 29 מוסדות מאחר שלא היו כלולים ברשימה של מוסדות מטעם עירית אשדוד. בהם גם שישה פעוטונים פרטיים, המצויים בבתים פרטיים. "עכשיו בודקים משפטית אם ניתן למגן גם את הפעוטונים", מסר.
נציג משרד החינוך, אברהם צדקה, מנהל אגף בטיחות וביטחון, גילה כי בעוד שבעבר סבר משרד החינוך שאין צורך למגן את המעבדות בבתי הספר התיכון, כיון ששעות החירום נמשכות לכל היותר חודש, הרי חל שינוי בעמדת המשרד ועתה הוא סבור כי יש גם למגן את המעבדות. ח"כ שי חרמש (קדימה), תושב הכפר עזה, דיבר בהתרגשות על היעדר מיגון ל- 700 תלמידים בבית הספר אזורי בישוב שער הנגב.
יו"ר הנהלת ישיבת ההסדר בשדרות, אריה בנר, התרעם על היעדר מיגון ל- 493 תלמידי הישיבה. מנהל בית הספר "יסודי התורה", שמואל מויאל, התלונן על מיגון לקוי בבי"ס שלו בשדרות. בדיון בוועדה הפציר ח"כ ראובן ריבלין (ליכוד) לפעול גם למיגון בתי תושבי העיר שדרות, שטרם מוגנו. לדבריו, הוא ביקר בעיר לפני שבוע והתושבים עוברים גיהנום והילדים אינם יכולים לישון בלילה, לכן, לדעתו, על פיקוד העורף לדאוג גם להם.

תאריך:  21/11/2006   |   עודכן:  21/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
אמר את הדברים במפגש שנערך בעיר בין משפחות ערביות ויהודיות בסוף השבוע האחרון
הילה רפופורט
הקולונל אלכסנדר ליטביננקו, מרגל לשעבר ויריבו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הורעל ככל הנראה על-ידי מתכת תליום רדיואקטיבית, כך הודיע רופאו
רונן ליבוביץ
חברי סיעת הגמלאים יחגגו היום בבר מצווה של דודו, תושב שדרות    היום קראו בידיעות אחרונות על חששו של הנער כי אורחים לא יגיעו לשדרות בגלל הקסאמים והחליטו להיות אלה שישמחו את חתן בר המצווה
מתי טוכפלד
הכנסת תאשר בקרוב הגדלה של מיליארד שקלים לחוק פינוי פיצוי    45% ממפוני גוש קטיף הינם מובטלים    עשרות משפחות נזקקות לגופי רווחה
מירב לוי
האניברסיטה תעניק תואר שני כפול לבוגרי תוכנית במשפט ציבורי ובינלאומי שילמדו באוניברסיטת תל אביב בשיתוף עם אוניברסיטת נורתווסטרן שבשיקגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il