X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ממצאי סקר שהזמינה הרשות למעמד האישה מראים כי מרבית הציבור הישראלי סבור שצעקות, יחס משפיל, מניעת חופש, הגבלות כלכליות ובידוד - אינם נכללים בגדר "התנהגות אלימה" בעקבות כך תחל הרשות בקמפיין חדש: אלימות אינה רק "סימנים כחולים על הגוף"
▪  ▪  ▪
[צילום: יח"צ]

כ-60% מהציבור הישראלי סבורים שצעקות, יחס משפיל, מניעת חופש, הגבלות כלכליות ובידוד אינם נכללים בהגדרה "התנהגות אלימה" ביחסים שבין בני-זוג. כ-80% מהציבור סבורים שביחסים בין גברים ונשים רק אלימות פיזית נחשבת כאלימות של ממש. ממצאים אלה עלו מסקר שנערך על-ידי מכון המחקר "מדגם" עבור הרשות לקידום מעמד האישה שבמשרד ראש הממשלה, לקראת היום הבינלאומי לציון המאבק באלימות נגד נשים החל ב-25 בנובמבר.
הסקר נערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת אשר כלל 502 ישראלים, ומטרתו היתה לבחון את המודעות ועמדות הציבור בנושא, תוך יצירת הבחנה בין אלימות פיזית לאלימות שאינה מותירה סימנים חיצוניים. הממצאים הראו שרק כ-50% מהציבור מתייחסים לאיומים כסוג של אלימות; כ-40% מהגברים סבורים כי זכותו של הגבר לאסור על בת הזוג לצאת בלבוש שאינו מוצא חן בעיניו; וכ-36% מהגברים סבורים כי אשה חייבת לדווח לבעלה על כל דבר שהיא עושה. הסקר מראה כי נשים מודעות יותר מגברים לאלימות שאינה מותירה סימנים חיצוניים.
באשר לאפשרות היציאה ממעגל האלימות, כ-93% מהציבור סבורים כי נשים שנפגעות מהתנהגות אלימה מבן הזוג חייבות לפנות לקבלת ייעוץ; כ-80% מאמינים שניתן לצאת ממעגל האלימות; ומעל 50% חושבים שהמשטרה היא הגורם העיקרי שאליו צריכות לפנות הנשים הסובלות מאלימות מצד בני זוגן.
בעקבות ממצאי הסקר, החליטה הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה להתמקד השנה בהעלאת המודעות לאלימות שאינה מותירה סימנים חיצוניים, והיא משיקה בימים אלו קמפיין מיוחד בנושא. מטרת מסע ההסברה, הכולל תשדירי טלוויזיה, רדיו ואינטרנט, היא לשנות את דפוסי החשיבה לפיהם אלימות היא פיזית בלבד. מסע ההסברה יתנהל בשפות עברית, ערבית, רוסית ואמהרית. הרשות לקידום מעמד האישה מפעילה קו טלפון שמספרו 02-6707132/1.

תאריך:  21/11/2006   |   עודכן:  21/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
40% מהציבור: הבעל יקבע לאישתו מה ללבוש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זה הישראלי הטיפוסי ל"ת
ישראלי ותיק  |  22/11/06 12:00
2
את זה למדתי היטב כאשה בישראל
patrick17  |  22/11/06 22:15
3
אישה זה כנו אלוהים אי אפשר אתו ואי אפשר בלעדיו
שמשי  |  23/11/06 13:27
4
היהירות המזוייפת של המין היפה
שימשי  |  23/11/06 15:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי טוכפלד
ראש הממשלה שוחח הערב עם ראש ממשלת איטליה    אולמרט התייחס גם לרצח השר הלבנוני ואמר כי לא יהיו לכך השלכות על ישראל    מחר ייפגשו צוותים מטעם אולמרט ואבו מאזן בירושלים
רונן ליבוביץ
השדולה לקידום עסקים קטנים נפתחה היום בכנסת    יו"ר השדולה, ח"כ מסז'ניקוב: "על המדינה להעניק למגזר העסקים הקטנים והבינוניים טיפול נמרץ, שאילולא כן המגזר יקרוס לחלוטין"
רונן ליבוביץ
ח"כ שלי יחימוביץ' המליצה לוועדת פרס ישראל על יו"ר המועצה הלאומית לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן לקבלת הפרס על מפעל חיים    ח"כ יחימוביץ': "השפעתו של קדמן על סדר היום בנושא שהוא מפעל חייו - מכרעת"
הילה רפופורט
ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה התייחס לרצח שר התעשיה הלבנוני, פייר ג'ומייל: "הרצח לא ימנע את הקמת בית הדין האמור לשפוט את רוצחי רפיק חרירי"
מתי טוכפלד
לדברי יו"ר הוועדה ח"כ ליצמן, אין בכוונתו להתפטר מראשות הוועדה, למרות שישראל ביתנו אמורה לקבל את התפקיד    ליצמן: "נמאס לי מהאיומים של יצחקי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il