X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חנין ומלכיאור. הצעת חוק מהפכנית [צילום: אתר הכנסת]
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק "המזהם משלם" הקובעת כי מפעל שיזהם את הסביבה ישלם סכום הגבוה משהיה צריך להשקיע באמצעי מיגון להפחתת זיהום האויר
▪  ▪  ▪

הצעת החוק "המזהם משלם" של ראשי השדולה הסביבתית-חברתית של הכנסת, ח"כ דב חנין (חד"ש) וח"כ מיכאל מלכיאור (עבודה-מימד) עברה היום (22.11.06) בקריאה טרומית בתמיכתם של 22 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים. בכוחה של הצעת חוק זו, אם תיכנס לספר החוקים, לחולל שינוי דרמטי במצב הסביבתית בישראל.
מטרת החוק, שנוסח על-ידי הקליניקה לצדק סביבתית באוניברסיטת תל אביב, היא להגן ולשמור על איכות נאותה של הסביבה, למנוע פגיעה בסביבה ובבריאות הציבור ולשלול את הכדאיות הכלכלית שבפגיעה בסביבה, באמצעות פסיקת קנס תוך התחשבות בשווי הנזק הסביבתי שנגרם או בטובת ההנאה, כלומר רווחים או חסכון, שהושגה תוך ביצוע העבירה.
הקנסות שמטילים כיום בתי המשפט על עבירות סביבתיות נמוכים משמעותית מרווחי המזהמים כתוצאה מעבירה על חוקים סביבתיים. כך קורה שמשתלם וכדאי מבחינה כלכלית לעבריין לעבור על חוקים אלו, ולשלם את הקנסות אותם פוסק בית המשפט.
התיקון המוצע יספק קווים מנחים לבתי המשפט, אשר יביאו בחשבון את הרווחים אותם גורף העבריין: "עבר אדם עבירה לפי חוק זה והשיג כתוצאה ממנה טובת הנאה או רווח, לעצמו או לאחר, רשאי בית המשפט להטיל עליו, נוסף על כל עונש אחר, קנס פי ארבעה משוויים של שיעור הנזק שנגרם או שיעור טובת ההנאה או הרווח שהשיג כאמור, הכל לפי הגדול שבהם".
ח"כ חנין הנרגש אמר כי "הכנסת הביעה את תמיכתה בחוק שיכול לחולל מהפכה בהתייחסות לסוגיות של זיהום הסביבה בישראל. הגיע הזמן שלא יהיה זה משתלם לזהם את הסביבה. החוק יוצר מנגנון כלכלי שיעביר את הנטל מהציבור הרחב אל המזהמים. חשיבותו של החוק רבה במיוחד במציאות שבה שומעים יום יום על פגיעות בבריאות הציבור עקב זיהומים סביבתיים".
ח"כ מלכיאור המשיך וטען כי "בכל העולם כבר הבינו שמחיר הזיהום לבריאות הציבור ולחברה אדיר. אי אפשר לתת למזהמים להשתולל. אני מאמין שכעת, דרך נגיעה בכיס של החברות והגורמים המזהמים, נוכל להגיע לאדמה, למים ולאויר נקיים יותר".
ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, חיים וסביבה, בירך על קבלתה של הצעת החוק "המזהם משלם" בקריאה טרומית בכנסת. לדברי עו"ד אלונה שפר (קארו) מנכ"ל "חיים וסביבה", הצעת החוק תחולל שינוי דרמטי במצב הסביבתי בישראל בכך שתעצור את המצב לפיו בפגיעה בסביבה ובבריאות הציבור מביאה לרווחים כלכליים לפוגע. "החוק החדש יבהיר, כי הזיהום, כמו כל פשע אחר,לא משתלם".

תאריך:  22/11/2006   |   עודכן:  22/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בקרוב: עונשים כבדים למזהמים את הסביבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומי יאכוף...?
כנסת נכבדה  |  22/11/06 18:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ערוץ 10 יחל בניסוי בדיבוב תוכניות הבוקר לערבית בימים ראשון ושישי    השירות הניסויי יהיה בהמשך לדיבוב סימולטני של תוכניות לרוסית בשעות אחר-הצהריים והערב
ניר יהב
בתחילת שנות ה- 90 השכר הממוצע של הגברים היה גבוה ב- 20-17 אחוזים ואילו מאז 2001 אין הבדל בין שכרם הממוצע של הגברים והנשים
גלית יצחק
כך טענו ההסתדרות הרפואית בישראל, איגוד הפסיכיאטריה וארגונים נוספים, בעקבות ההסכם שחתמו משרדי האוצר והבריאות    הארגונים תובעים להפסיק תהליך זה שעתיד להכנס לתוקפו ב-1.1.07    טוענים: התהליך יגרום לצמצום מיטות וסל שירותים
רונן ליבוביץ
הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת תיקון לחוק ביטוח לאומי שתאפשר לנשים בנות 75 לקבל זקנת קצבה    ח"כ שרוני: "תיקון עיוות החוק ישפר חייהן של כ- 16,000 נשים"
ניר יהב
טקטיקה חדשה: אזרחים רבים מתגודדים בבתים המיועדים להריסה על-ידי ישראל בעזה ומונעים זאת    כומר ונזירה אמריקנים הצטרפו כ"מגן אנושי" למחאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il