X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
קנתה את מניותיו של היו"ר עוזי ורדיזר ב-102 מיליון שקל רכשה כמעט את כל מניות העובדים ב-408 מיליון שקל הגיעה לשליטה של 55% שילמה 3% מעל מחיר הבורסה נותרו למכירה: 2% ממניות העובדים ועוד מניות של בודדים
▪  ▪  ▪
שרי אריסון [צילום: סיוון פרג´]

שרי אריסון השתלטה על חברת שיכון ובינוי. אתמול (21.11.06) הושגה הסכמה עקרונית, שלפיה תרכוש אריסון את מניותיו של יו"ר החברה, עוזרי ורדיזר, ואת כמעט כל מניות העובדים בכ-510 מיליון שקל, שווי-ערך לכ-120 מיליון דולר. עם השלמת העיסקה, יהיו בידיה 55% ממניות החברה, לעומת 35% כיום.
אריסון תרכוש סך הכל כ-80 מיליון מניות לפי 6.18 שקל למניה - 3% מעל מחיר הבורסה עם סיום המסחר אתמול. הבורסה הגיבה היום על העיסקה בעלית שער של 2.6%.
אריסון קונה מורדיזר את כל מניותיו בחברה - 16.5 מיליון מניות, המייצגות 4.1% מהבעלות. היא תשלם לו כ-102 מיליון שקל. כתוצאה מכך, יפרוש ורדיזר, מן הסתם, עם השלמת העיסקה, מתפקידו כיו"ר החברה, לאחר שנות פעילות רבות בה, ואריסון תמנה אדם מטעמה לתפקיד זה.
בנוסף, קנתה אריסון מחברה, הנמצאת בבעלות 250 עובדים ותיקים של החברה, כמעט את כל מניותיהם בחברה. גרעין העובדים הוא בעל 74.1 מיליון מניות, המייצגות 18.5% מהבעלות. אריסון קונה כ-66 מיליון מניות, המיצגות 16.5% מהבעלות. היא תשלם בעדן כ-408 מיליון שקל, לפי אותו מחיר למניה.
נותרו למכירה כ-2% ממניות העובדים, 8 מיליון מניות, ששוין, על-פי העיסקה, הוא כ-50 מיליון שקל, ואריסון מגלה עניין ברכישתן. [נראה שמדובר בכמה עובדים שאינם רוצים למכור כרגע את המניות, ע.י]. בנוסף, מחזיקים 5 פרטיים כ-840 אלף מניות, ששווין כ-5 מיליון שקל - יואל רונן, שמואל סנדלר, בן ציון משולם, אלי פז ופנינה נדל. לא ברור אם אריסון תגלה עניין לרכוש גם את מניות הבודדים, אך הם יוכלו בכל מקרה למוכרן בבורסה.
הבורסה הגיבה היום בעלית שער של 2.6% למניות שיכון ובינוי, כך ששערן בסוף המסחר משתווה כמעט לגמרי לשער העסקה בין אריסון , העובדים וורדיזר.
שיכון ובינוי הוא קבוצת הנדל"ן הגדולה ביותר בישראל. בשנים קודמות הפסידה מאות מיליוני שקלים, בעיקר בגלל הפסדי החברה-הבת סולל בונה. המנכ"ל החדש של החברה, אורי שני, ערך בשנה האחרונה רה-ארגון, כולל חיסול פעילות מפסידה, מכירת נדל"ן והגברת הפעילות בחו"ל. ב-2005 הפסידה הקבוצה 177 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2006 עברה לרווח של 90 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מרווחי הון ממכירת חלקה, 50%, בקניון גבעתים.

תאריך:  22/11/2006   |   עודכן:  22/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אריסון השתלטה על שיכון ובינוי ב-120 מיליון דולר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
האם זה לטובת המשתכנים?
ora  |  23/11/06 08:48
2
hamedina mitporeret aval haikar laa
j.b  |  23/11/06 08:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן ליבוביץ
מליאת הכנסת החליטה היום להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת נושא האזנות הסתר שנקשרו לפרשת רמון    ח"כ אהרונוביץ' שהתנגד: "הפעולה של ועדת חקירה פרלמנטרית נראית לי פופוליסטית"
עידן יוסף
מחר ייפתחו המשרדים כרגיל לאחר שהלילה הושגה הסכמה בין האוצר ונציגי העובדים
הילה רפופורט
שעות ספורות לאחר ההתנקשות בג'ומייל, ירו חמושים על לשכת שר לבנוני אחר    מנהיג הדרוזים וחבר הפרלמנט ווליד ג'ונבלאט: סוריה מתכננת לרצוח שר נוסף
יעל רוטשילד
בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את טענותיהם המקדמיות של חבר הכנסת צחי הנגבי ושמואל הרשקוביץ לגבי כתבי האישום נגדם על מרמה והפרת אמונים
הילה רפופורט
בריטניה תעביר את השליטה בעיר בצרה לממשלת עירק, כבר באביב    רבים מ-7,200 החיילים הבריטים בעירק, מוצבים בצרה; יתכן שנסיגה מבצרה משמעה נסיגה כוללת של בריטניה מעירק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il