X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
נענה ללחצם של "הירוקים" ושל אלפי תושבים, והחליט להקפיא את התוכנית לבניית 20 אלף דירות על הגבעות שממערב לעיר יקדם במקום זאת בניית 60,000 דירות על הרזרבות הקרקעיות הקיימות בעיר יתמוך בבנייה לגובה במרכז ירושלים
▪  ▪  ▪
אורי לופוליאנסקי [צילום: ששון תירם]

ראש עירית ירושלים אורי לופוליאנסקי החליט להקפיא את "תוכנית ספדי" לבניית כ-20 אלף דירות על הגבעות שממערב לירושלים. הוא הודיע על כך השבוע, בפגישות עם הארגונים הירוקים. לופליאנסקי הודיע כי החליט כך לאור הלחץ הציבורי נגד הפרויקט, וכי יבקש מהמועצה הארצית לתיכנון ובנייה להקפיא את הדיון בתוכנית.
מצד שני, מתכוון ראש העיריה ליזום תוכניות חילופיות לבנית 60,000 דירות חדשות בתוך העיר בעשור הקרוב, בקצב של 6,000 דירות לשנה. ראש העיריה אומר כי בדיקות שערכה העיריה העלו, כי יש רזרבות גדולות לבניית רבבות דירות בתוך העיר, המחולקות לשלוש קבוצות עיקריות:
(1) בנייה לגובה על מגרשים במרכז העיר - לצורך כך יש לאשר תוכניות תב"ע חדשות, בראש ובראשונה על-ידי הוועדה המקומית לבניין ערים, וחלקן לפחות גם על-ידי הוועדה המחוזית לתיכנון ובניה.
(2) בנייה על מגרשים ריקים בשכונות שונות בעיר, ובהן ארנונה החדשה ורמת רחל.
(3) בנייה בהיקף גדול יותר מכפי שתוכנן עד כה בשכונת החדשות של ירושלים, ובהן הר חומה, גילה, רמות, מי נפתוח וגבעת המטוס. כל הקרקעות בשכונות אלו נמצאות בבעלות מינהל מקרקעי ישראל, ותוכניות הפיתוח והבנייה חייבות לקבל את אישורו.
לופוליאנסקי: "עיריית ירושלים, בשיתוף פעולה עם המינהל, יזמים פרטיים והארגונים הירוקים, חייבת ליזום במהירות בניית רבבות דירות בעיר, כדי לעצור את עליות המחירים החדות במחירי הדירות בשנתים האחרונות, שנבעו בעיקר מהמחסור בדירות ההולך ומחריף, רזרבות הקרקע במתכונת התב"ע הנוכחיות אוזלות. מצד שני, אין הצדקה לבנות 20 אלף דירות, על מתחמים בשטח של 26 אלף דונם ברכס לבן, הר חרת ובאזור בית החולים הדסה, דבר שיפגע פגיעה אנושה בנוף ובאיכות החיים. הפתרון הוא לשנות תב"ע כדי לאפשר בנייה בהיקף גדול בתוך הגבולות הנוכחיים של ירושלים".
תוכנית ספדי לבניה ממערב לעיר עוררה התנגדות של הארגונים הירוקים ובעיקר של תושבי השכונות הסמוכות, ובראשן מבשרת ציון. לועדות לבניין ערים הוגשו 15 אלף התנגדויות, 9,000 מהן של תושבי מבשרת. התוכניות תוקנו לאור התנגדויות אלו, אושרו על-ידי הועדות לבניין ערים, והובאו לפני כחודש לדיון ראשון במועצה הארצית לתיכנון ובנייה. המועצה החליטה לבקש מעיריית ירושלים הבהרות בנושאים שונים, ו"אותתה" בבירור כי האישור תלוי בין היתר בעמדת העיריה ובהבהרות שתיתן.
עתה, כאשר ראש העיריה משנה כיוון ב-180 מעלות, ניתן להניח שהמועצה הארצית תחליט להקפיא את התוכניות. לחברי המועצה הארצית ברור, שגם אם יאשרו את תוכניות הבנייה הן לא ייצאו לפועל, מאחר שהעיריה לא תיתן היתרי בנייה, דבר שהוא בסמכותה הבלעדית.

תאריך:  24/11/2006   |   עודכן:  24/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לופוליאנסקי הקפיא תוכנית "ספדי"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ניצחון גדול לירוקים, ולכל תושבי ירושלים - הצטרפו אלינו (היכנסו כדי לראות איך)
פעיל ירוק, ירושלמי  |  24/11/06 12:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
רונן ליבוביץ
חברי כנסת הצטרפו למפגינים נגד תוכנית ספדיה    ח"כ חנין: "התוכנית מתעלמת משיקולים סביבתיים וחברתיים ומונעת מאינטרסים נדל"ניים"    ח"כ אביטל: "אין סיבה להרוס את הריאה הירוקה היחידה שנותרה בעיר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il