X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המרגל הרוסי לשעבר שמת מהרעלה אמש בלונדון, האשים לפניי מותו את הנשיא פוטין במעורבות בהרעלתו "המחאה מסביב לעולם תהדהד באוזניך עד אחרון ימיך, מר פוטין", ביקש להצהיר ליטביננקו
▪  ▪  ▪
ליטביננקו. לפני ואחרי [צילום: AP]

המרגל הרוסי לשעבר, אלכסנדר ליטביננקו, שמת אמש (ה', 23.11.06) בבית החולים בלונדון, האשים לפני מותו את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במעורבות בהרעלתו. ליטביננקו, בן 43, אשר נפטר לאחר שככל הנראה הורעל על-ידי חומר רדיואקטיבי, הצהיר בטרם מותו כי רוצחו היה "אכזרי וחסר רחמים". "המחאה מסביב לעולם תהדהד באוזניך עד אחרון ימיך, מר פוטין", ביקש להצהיר ליטביננקו.
רשת ה-BBC הבריטית דיווחה, כי הקרמלין מסר שהטענה נגד הנשיא פוטין היא "הבל מוחלט". נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר (יום ו', 24.11.06) במהלך ביקור רשמי בפינלנד, כי מותו של המרגל הרוסי לשעבר היא טרגדיה, אולם הדגיש כי לא מדובר במקרה של "מוות אלים".
חבריו של ליטביננקו סבורים, כי המרגל לשעבר הורעל בשל דעותיו הנחרצות נגד הממשל של הנשיא פוטין ברוסיה. משטרת לונדון והסקוטלנד-יארד חוקרים את הפרשה. אלכס גולדפרב, חברו הקרוב של ליטביננקו, קרא את הצהרתו של המרגל לשעבר בכניסה לבית החולים בו הוא נפטר. "זהו מסר המיועד למי שאחראי למצבי הנוכחי", ביקש לומר ליטביננקו. "הצלחתם להשתיק אותי, אולם לשקט שלי יש מחיר. כעת רואים אתכם כאכזריים וחסרי רחמים. אתם תספגו ביקורת קשה. הראית את עצמך כמי שלא מכבד את ערך החיים, ואת ערך החירות. אינך ראוי למשרתך, אינך ראויה לאמונתם של גברים ונשים", ביקש לומר המרגל לשעבר לאחראים למצבו.
ההצהרה נכתבה ב-21 בנובמבר, שכמצבו של ליטביננקו החל להתדרדר בבית החולים. ליטביננקו, מרגל וסוכן ק.ג.ב. לשעבר, המתגורר בלונדון, הוא מהבולטים שבמתנגדי ממשלתו של פוטין. ב-1 בנובמבר חלה ואושפז תחת סידורי אבטחה כבדים.
ב-21 בנובמבר, ביום בו ההצהרה הוכתבה, ד"ר ג'ון הנרי, מומחה לטוקסיקולוגיה בבית החולים בלונדון בו מאושפז ליטביננקו, הודיע כי ליטביננקו מראה "מספר סימפטומים המתאימים להרעלה על-ידי מתכת תליום רדיואקטיבית. בנוסף, קיימים סימפטומים המתאימים להרעלות מחומרים נוספים, כך שלא ניתן לקבוע במאת האחוזים כי מדובר בתליום".
באשר לסיכויו של ליטביננקו להחלים, אמר הנרי כי "המצב לא השתפר, אולם הוא מחזיק מעמד. הוא מסוגל לאכול ולדבר". לדבריו, יתכן שכעת מאוחר מדי לקבוע בוודאות את סוג הרעל בו נעשה שימוש. "אם מדובר ברעל המתכלה במהירות, אפילו רעל רדיואקטיבי המתכלה במהירות, אזי הוא כבר יצא מהגוף. תליום רדיואקטיבי מתפרק מהר מאוד, ולכן, כעת כבר החמצנו את ההזדמנות".

תגובת לאוניד נבזלין למותו של ליטביננקו

"אני שולח את תנחומיי למשפחתו ולקרוביו של אלכסנדר. אני הכרתי אותו באופן אישי. בידיו של ליטביננקו היה מידע על פשעים המבוצעים במעורבות ישירה של השלטונות ברוסיה. לאחרונה הוא אף העביר לידיי מסמכים השופכים אור על ההיבטים השונים החשובים ביותר בתיק יוקוס. מתוך כך שאני רואה מחובתי לסייע לחקירה הכוללת של נסיבות המוות הטרגי של ליטביננקו, אני מעביר מסמכים אלה ממש בשעה זו לרשויות החוקרות באנגליה", מסר נבזלין.
נבזלין מבוקש ברוסיה בחשד להזמנות מעשי רצח והעלמות מס בהיקף של מיליארדי דולרים. לפני כחודש הגישה התביעה הכללית ברוסיה בקשה להסגרת ליאוניד נבזלין בשל פשעים כלכליים ובשל ארגון וסיוע לרציחות. דוברו של נבזלין מסר אז כי זהו ניסיון להשתיק את מי שמעז לצאת נגד פוטין.

תאריך:  24/11/2006   |   עודכן:  24/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המרגל הרוסי האשים את פוטין בטרם מותו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
סכנת חיים
דא  |  24/11/06 20:09
2
פוטין ה"פלוטין" ל"ת
הניה  |  1/12/06 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל שמידברג
גורם בכיר במשרד ההגנה הרוסי דיווח כי רוסיה החלה לספק טילי קרקע-אוויר לאירן    לא ברור מתי העסקה תתבצע וכמה טילים יסופקו    עלות העסקה: 700 מיליון דולר
אריאל שמידברג
ראש הממשלה הפלשתיני אמר כי הפלגים ברשות מוכנים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל אם ישראל תפסיק את הפעילות הצבאיות בגדה ובעזה
ניר יהב
ילד פלשתיני בן 10 נהרג כנראה מאש של צלף ישראלי    מוקדם יותר נהרג פעיל חמאס שעבד במחלקת התקשורת של החמאס    שני חיילים נפצעו קל כשהרכב שבו נסעו עלה על מטען
מחלקה ראשונה
בנו של הרוג רקטת הקסאם תובע מראש הממשלה ומשר הביטחון לפנות את כסאם למנהיגים טובים יותר    "אם שדרות תתפרק - הלכה המדינה"
אסף גדות
חברת Pando תספק בקרוב שירות חדש המאפשר שליחת קבצים גדולים במיוחד דרך שירותי דוא"ל מבוססי-רשת המגבילים בדרך-כלל את גדלי הקבצים המצורפים ל-10 מגה-בייט או פחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il